Kuinka paljon alle kolmekymppisen pitäisi omistaa?
Ilman perittyä varallisuutta, mitä tuon ikäisen pitäisi mielestänne omistaa?
Tuntuu että aina väheksytään oli se mitä tahansa.
Itsellä ( 26v) on pk-seudulla oma asunto jota maksettu viisi vuotta mutta silti luonnollisesti vielä reilusti velkaa. Velaton auto ja vähän säästöjä. Yksi lapsi ja nämä omistukset siis 100%omia. Onko tämä nyt niin huonosti?
Kommentit (8)
Ei tarvitse omistaa mitään! Älä haali ympärillesi materiaalia. Lopulta se ei tee sinua kuitenkaan onnelliseksi. Elä, koe, matkusta ja seikkaile!
Ne ketkä arvostelee ei itse oikeasti omista mitään! Tai kaikki on osamaksulla.
Noh mun kaikki kaverit opiskelee ja asuu vuokralla, ollaan 24-25-vuotiaita helsinkiläisiä. Uskoisin, että ensiasuntoja aletaan ostamaan isolla velkarahalla tässä parin/kolmen vuoden päästä.
Sulla tuntui menevän todella hyvin jos olet saanut ostettua asuntosi jo noin nuorena!
Se on oikeastaan aika koomista(ja helpottavaa) kun tajuaa että oikeasti, ihan miten tahansa elää tai mitä tahansa tekee niin jollakin on asiasta jotain negatiivista sanottavaa. Siltä kannalta nyt ei kannata kenenkään elää, että miten "pitäisi" olla tai mitä "pitäisi" omistaa. Nehän on pelkkiä harhoja. Ei tuollaisia velvollisuuksia ole olemassakaan ja jokaisen polku on omanlaisensa.
Valmistuin kaksi vuotta sitten, teen oman alan töitä. Ikää 27 v. Omistan auton jonka arvo noin 6000 eur, tietokoneen arvo noin 300 eur, kännykkä arvo 400 eur, vaatteita + kenkiä arvo noin 1000 eur, koruja arvo noin 100 eur, osakkeita arvo 3300 eur + muuta irtaimistoa ja kalusteita noin 1000 eur.
Tilillä on säästöjä noin 22 000 eur. Kohta otan luultavasti ison asuntolainan ja ostan jonkun yksiön tai kaksion Helsingistä.
Lisäksi omistan rautaisen itsetunnon sekä todella hyvät kädentaidot sekä paljon kognitiivista pääomaa. Osaan omaksua uusia asioita nopeasti ja osaan käyttää oppimiani taitoja hyväkseni.
Esim. työnhaussa olen onnistunut koko ajan paremmalla menestyksellä, koska olen omaksunut työnhakuprosessin eri vaiheet ja hyvät niksit ja parannellut itseäni ja hakemuksiani sekä Cv:täni kohti parempaa jatkuvasti.
Sen verran, mikä sopii omalle luonteelle ja omiin suunnitelmiin ja elämäntilanteeseen.
Joku haluaa sitoutua velkoihin ja kiinteään omaisuuteen, joku vaikka reissata. Tärkeintä, ettei elä yli varojen ja pikavippeile.
Miksi pitäisi omistaa mitään? :D
Sulle tuskin mikään on tarpeeksi, onko pieni penis vai mikä vaivaa?
Mä olen 28, omistan lähinnä irtaimistoa (kirpparilta ostettuja huonekaluja, askarteluvälineitä, kirjoja, DVD:eitä, tietokoneen, vanhan telkkarin, pesukoneen) ja kolme sekarotuista lemmikkieläintä. Niin ja liikennekäytöstä poistetun auton. Rahallinen varallisuus on miinuksella - noin 20 000 euroa velkaa, josta muutama tonni ulosotossa. No, kaipa tämä tästä, jahka 32-vuotiaana valmistun...