Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko anoppia kieltää tulemasta synnärille? Reilu kk aikaa ja hän jo toitotti kovaäänisesti, että tulee miehensä kanssa katsomaan.

Vierailija
03.01.2017 |

Ja hänen mies on UUSI kumppani. Ei mieheni isä.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi ja se on luonnollisesti anopin lapsen (miehesi) tehtävänä tehdä se.

Vierailija
2/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, eihän sille ole pakko kertoa että vauva on syntynyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi estää - näyttää että tulee vaikka väkisin

Vierailija
4/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vastaaja jatkaa vielä...

Mun kolmesta synnytyksestä on jo aikaa, mutta mielummin otin vieraita vastaan siellä sairaalassa kuin kotona heti kotiinpääsyn jälkeen. Eivät olleet kauaa, ei tarvinnut tarjota mitään ja sai ite vaan maata.

Vierailija
5/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vielä, minusta näin jälkikäteen ajateltuna helpompi olisi ollut ottaa mummot katsomaan lapsenlastaan synnärille, kuin heti kotiutumisen jälkeen omaan kotiin. Anoppi todellakin haluaa nähdä lapsenlapsensa mahdollisimman pian niin joko hän tulee kotiin vauvaa katsomaan tai sitten käy pikaisesti synnärillä.

Vierailija
6/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa-a.

Eipä se mitenkään muuten hoidu, kun että kauniisti sanot, ettet ota synnärille yhtään ainoaa vierasta.

Itse sain ikuset vihat niskoilleni, kun sanoin siskoille saman, ja sanoin vielä etten sektion jälkeen ota ensimmäiseen viikkoon ketään vastaan. Ja siitähän se riemu repesi ylimmilleen, kun viikon päästä sektiosta sanoin toiselle siskolle, että ei saa tulla kun oli kovassa räkä flunssa kuumeessa...

Et onnea vaan!

Vierailija
7/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos oyssiin ei pääse kun lapsen isä ja tulokkaan sisatukset

Vierailija
8/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi estää vaikkapa siten, että kerrotte siellä somessa vauvan syntymästä vasta kun olette palanneet kotiin sairaalasta. Näin sinne ei tule muita kuin ne, joille erikseen asiasta ilmoitat ja pyydät käymään. Sinun on vaan sitten jälkeenpäin kestettävä se anopin paha mieli ja mahdolliset pahan mielen purkaukset, mutta hänen tunteensa ovat hänen vastuullaan, ei sinun.

Vierailija
9/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenassakautena ei välttämättä hekään.

Vierailija
10/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta otatko oman äidin?

Vierailija
11/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan kamala sääntö! Esikoista oli parhaimmillaan katsomassa 18 henkeä (perhehuoneessa) ja se oli ihanaa. Muidenkin lasten kohdalla ovat kaikki halukkaat saanet tulla. Millaisista perheoloista te oikein tulette, kun ette halua lähimmäisiänne lastanne katsomaan? !

Vierailija
12/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä olet raskausjutuista stressaantunut. Itsekin olen, 3 viikkoa sektioon.

Mutta onko kypsää äiti-ihmiseltä alkaa sabotoimaan perheesi (myös miehesi ja lapsesi) välejä tulevaan mummoon oman kiukuttelun takia? Ei vaikuta aikuisen toiminnalta.

Lisäksi sairaala on helpoin paikka ottaa vieraat vastaan, ei tarvitse itse passata ketään ja vierailuaika on ainakin meillä rajoitettu tuntiin.

Vierailija
13/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kieltää. Juridisesti voit kieltää vaikka isän tulon synnärille.

Fiksumpaa olisi saada anoppi ymmärtämään, ettet halua vastaanottaa vieraita tuolloin. Ymmärrän hyvin ettet halua, itsekin raskaan 18h synnytyksen kokeneena. Ei sitä tajua, jos ei ole itse raskaaksi siellä oloa kokenut. Mobet tulee tähänkin sanoon että voihan mies näyttää vauvaa huoneen ulkopuolella, mutta kyllä se niin on että vastasyntynyt ja äiti kuuluvat vierekkäin pesimään keskenään. Olkoot se äidin palkinto kovasta työstä, jos ei muuta asiasta halua ymmärtää. Kerkeää ne mummot vauvaa ihastelemaan viikonkin päästä.

Vierailija
14/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan kamala sääntö! Esikoista oli parhaimmillaan katsomassa 18 henkeä (perhehuoneessa) ja se oli ihanaa. Muidenkin lasten kohdalla ovat kaikki halukkaat saanet tulla. Millaisista perheoloista te oikein tulette, kun ette halua lähimmäisiänne lastanne katsomaan? !

Ihan normaaleista oloista. Luuletko että suurin osa jaksaa toosa revenneenä, jälkisupisteluissa, rinnat arkana ja maitoa valuvana ja jälkivuodoissa ihmisiä? Varsinkin kun tutustuu siihen omaan vauvaansa vielä.

Vierailija
15/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kieltää. Juridisesti voit kieltää vaikka isän tulon synnärille.

Fiksumpaa olisi saada anoppi ymmärtämään, ettet halua vastaanottaa vieraita tuolloin. Ymmärrän hyvin ettet halua, itsekin raskaan 18h synnytyksen kokeneena. Ei sitä tajua, jos ei ole itse raskaaksi siellä oloa kokenut. Mobet tulee tähänkin sanoon että voihan mies näyttää vauvaa huoneen ulkopuolella, mutta kyllä se niin on että vastasyntynyt ja äiti kuuluvat vierekkäin pesimään keskenään. Olkoot se äidin palkinto kovasta työstä, jos ei muuta asiasta halua ymmärtää. Kerkeää ne mummot vauvaa ihastelemaan viikonkin päästä.

No voi herranen aika, käyhän ne äidit vessassakin ja suihkussa ilman vauvaa. Ei siihen vauvan näyttämiseen sen enempää aika kulu.

Vierailija
16/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on suorastaan törkeää riistää isovanhemmalta mahdollisuus nähdä lapsenlapsensa vastasyntyneenä! (Ja nyt siis puhun normaaleista ihmisistä enkä mistään psykopaattijuopoista...)

Vierailija
17/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista mustasukkaisuutta jos ei edes isä saa omaa lastaan näyttää vanhemmillaan. Miten ihmeessä tuo on pois äidiltä?

Vierailija
18/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaaleista oloista. Luuletko että suurin osa jaksaa toosa revenneenä, jälkisupisteluissa, rinnat arkana ja maitoa valuvana ja jälkivuodoissa ihmisiä? Varsinkin kun tutustuu siihen omaan vauvaansa vielä.

Jos ei jaksa 15 min. ajan omia tai miehen lähiomaisia jotka on tulleet katsomaan vauvaa, eivät sinua, niin miten jaksaa omaa lastaan ne 18 vuotta?

Lisäksi suurin osa aikuisista on synnyttäneet itse tai olleet mukana synnytyksessä, joten ymmärtävät kyllä.

Vierailija
19/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se anopin vierailu tuntuu negatiiviselta asialta, niin kieltäkää vierailu!

Se on sun ja sun miehes vauva. Itse haluaisin olla synnärillä rauhassa ja onneksi minulla on niin ihanat appivanhemmat, että ovat aina osanneet antaa tilaa kun sitä tarvitsemme.

Edes sun miehellä ei mun mielestä oo asiassa kovasti sananvaltaa, koska sä oot sielä toipumassa ja herkkänä hormooneista.

Jokainen äiti toki on erilainen ja haluaa eri asioita, mutta minusta myös jokaisella on oikeus itse päättää omista, näinkin henkilökohtaisista asioista.

Tee mikä susta tuntuu hyvältä, äläkä pode huonoo omaatuntoo asiasta. Jos anoppi tästä vetää herneen nenään niin hyvin ymmärtämätön ja itsekäs on sitte.

Voimia niin henkisesti ku fyysisestikki tulevaan!

Vierailija
20/64 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaikki eivät saa perhehuonetta. Minä synnytin molemmat lapseni Naistenklinikalla, enkä saanut kummallakaan kerralla perhehuonetta. Voin sulle kuule kertoa, että meitä muita synnytäjiä olisi aika lailla helpottanut siellä neljän naisen kimppahuoneessa, jos sakki EI olisi pyytänyt koko sukua ramppaamaan edestakaisin ahtaaseen huoneeseen, mölyämään ja kurkistelemaan naapurisänkyihin imetystä.