Ihotautilääkäri loukkasi
Menin ihotautilääkärille näyttämään kasvojeni reunoilla olevaa karheaa ihottumaa. Sain reseptillä voidetta, joka auttoi. Mutta... Tutkiessaan kasvojani lääkäri kommentoi vanhoja aknearpiani. Kuulemma on olemassa laserkäsittelyjä, jotka voisivat auttaa. Lääkäri puhui arvistani ja niiden hoidosta pitkän tovin, vaikka minä en ottanut asiaa esille.
Tiedän, että omalla tavallaan lääkäri halusi varmaan auttaa, mutta silti käynnistä jäi jotenkin paha maku suuhun. Minä en ottanut arpiasiaa esille, mutta lääkäri puhui niistä ummet ja lammet. Yleensä ihmiset eivät kommentoi arpiani mitenkään, mutta nyt minulla on tunne, etten voi poistua edes kotoa arpien takia. Miksi lääkärit ovat niin tökeröitä?
Kommentit (28)
Ei niitä arpia muut huomaa, lääkäri syynäsi ihan raivolla naamaasi sentin päästä ja muutenkin tekee sitä työkseen. Edelleenkään kaupan kassa tai kaveri tai ohikulkija ei arpiasi huomaa. Ole huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä minulla on tapana kertoa potilaalleni, jos tutkimuksen aikana havaitsen jotakin poikkeavaa, vaikka se ei liittyisikään tutkittavaan tai hoidettavan vaivaan. Ja samalla kerron, mitä sille voi/kannattaa tehdä. Yleensä ovat jotain tyriä, luomia.. Yleensä ovat potilaat tyytyväisiä.
Kosmeettiset hoidot ovat toki hieman eri asia, etenkin kun niistä ei potilas itse edes kysynyt.
Sinä itsekin tiedät että aknearpesi ovat rumia kraatereita. Siksi arastelet. Voit hoitaa pois ja jos et halua Niininen sitten monttunaama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkasipa kuitenkin. Arpeni ovat minulle melkoisen arka paikka, vaikka yleensä muut eivät niitä kommentoikaan.
- ap
Jos arvet ovat sulle noin arka asia, niin mikset hoitaisi niitä pois? En ymmärrä ajatuksiasi. Loukkaannut kun lääkäri tarkastelee aknearpiasi, mutta toisaalta haluaisit niistä eroon...?
logiikka 6/5
Arvet eivät olleet käyntini syy. Sitäpaitsi ei edes ole takeita siitä, että laserkäsittely auttaisi.
Mielestäni vähän vastaavanlainen tilanne olisi se, että joku menee lääkäriin näyttämään rinnassa olevaa ihottumaa ja lääkäri kommentoi potilaan riippurintoja. "Aika pahasti roikkuu nuo sun rinnat. Voin antaa sulle tutun plastiikkakirurgin yhteystiedot, niin voit mennä kohotukseen."
- ap
Onhan arvet naisella rumia. Tee jotain koska näyttää olevan arka paikka.
Sait lääkäriltä siis vielä neuvoja, joista et edes alunperin tullut maksamaan. Ja sitten itkua. Miksi te naiset olette juuri tuollaisia, että pitää alkaa hyökkäämään henkilöä vastaan, jos ainoastaan mainitsee jostain, joka on muutenkin kaikille selvää. Tässä tapauksessa aknearvet.
Mein gott, minulle tarjottiin ratkaisua! Mutta silti pahastun ja haukun ratkaisuntarjoajan idiootiksi!
Jos arvet ovat sulle noin arka asia, niin mikset hoitaisi niitä pois? En ymmärrä ajatuksiasi. Loukkaannut kun lääkäri tarkastelee aknearpiasi, mutta toisaalta haluaisit niistä eroon...?
logiikka 6/5