Mies on täysin samanlainen isänä kuin hänen oma isänsä...
Nyt sitten isäksi tulon myötä noin vuosi sitten on miehestäni tullut esiin minulle aivan tuntematon puoli. Tuli ilmi, että mieheni isä on ollut henkisesti väkivaltainen koko miehen lapsuuden, toisin sanoen haukkunut, huutanut, kritisoinut, syytellyt lapsia ongelmistaan jne. Mieheni kertoi muistaneensa, että hänen isänsä aina vain huusi miten hän teki kaiken väärin, ei koskaan ole tehnyt normaaleja asoita mitä nyt isän kanssa yleensä. Hänen perheellään on ollut paljon ongelmia, mm. konkurssista johtuva velkahelvetti, tästä johtuva isänsä alkoholisoituminen. Fyysistä väkivaltaa ei kuulema silti ole ollut perheessä, ainoastaan tätä henkistä. Mieheni siis ei ollut tästä minulle viitsinyt mainita ennen kuin nyt, kun hän itse toistaa samaa "kasvatusmalliaan" kuin isänsä. Mies ei ilmeisesti kestä tästä syystä mitään kritiikkiä (ei edes rakentavaa), tulee kai lapsuus mieleen. Mieheni on korkeasti koulutettu ja osaa käyttäytyä, eikä tätä puolta ole tullut esiin ennen oman lapsen saamista. Voiko mies muuttaa tätä mallia jotenkin vai onko ajatus absurdi? Mies tiedostaa ongelman ja olemme siis asiasta keskustelleet, hän sanoo että vannoi ettei koskaan olisi isänsä kaltainen, mutta tässä sitä ollaan.
Kommentit (3)
Saman kokenut kirjoitti:
Hankkikaa apua miehellenne,minun mies oli ennen terapiaa samanlainen lapsille,sen jälkeen ollut isistä parhain!
Voisitko kertoa tarkemmin? Kuinka pitkään miehesi kävi terapiassa? Terapian tarpeessa miehenikin mielestäni on.
ap
Ja pitääkö minun antaa miehen isän, siis lapsemme isoisän, tavata lastani? Mies ei kai kanna kaunaa isälleen...
ap
Hankkikaa apua miehellenne,minun mies oli ennen terapiaa samanlainen lapsille,sen jälkeen ollut isistä parhain!