Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhien pitäisi ihan ensiksi erota kirkosta

Vierailija
02.01.2017 |

Jos sinulla on varaa maksaa kirkollisveroa, ei sinulla voi olla rahasta puutetta!

Itse kun erosin kirkosta, niin minun tuloillani ja kuntani veroprosentilla säästän nyt noin 600 euroa / vuosi. Se on jo aika paljon rahaa.

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaan? Ei sairaalalla ole hyväntekeväisyysvelvoitetta. Ne toimii valtion rahoilla ja leikkaa budjettia saman verran, kun saa avustusta. Ja mitä se auttaa mua syrjäkylässä asuvaa, että satojen kilometrien päässä oleva sairaala sais avustusta... mihin? Loisko se mulle yhteisön, johon kuulua? Laulukerhon? Ompelukerhon? Kun omat lapset kuoli, niin mulla ei olisi ollut ketään ilman seurakuntaa.

Mitähän nyt selität? Sairaaloiden nettisivuilta löytyy tilejä, joihin voit lahjoittaa esim. syöpäosastolle. Minulle tulee 1000x parempi mieli auttaa suomalaisia syöpäsairaita kuin maksaa joidenkin hihhuleiden ristiretkiä Keniaan.

Et visiin ole ikinä ollut missään julkista tukea saavassa mestassa duunissa. Luuletko, että se syöpäosasto jätetään rakentamatta, jos kukaan ei lahjoita? Ei.

Ja mitä se auttaa tuota tätiä, jolle vastasit? Mulle tulee parempi mieli, kun autan MAHDOLLISIMMAN MONTAA ja erilaista ihmistä, pahimmillaan vanhaa ja yksinäistä, joilla ei olisi mitään ilman seurakunnan aktiviteetteja ja yhteisöjä. Kyllä valtio sun syövän parantaa Suomessa, mutta ei se tosiaan sulle mitään yhteisöä luo.

Vierailija
24/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaan? Ei sairaalalla ole hyväntekeväisyysvelvoitetta. Ne toimii valtion rahoilla ja leikkaa budjettia saman verran, kun saa avustusta. Ja mitä se auttaa mua syrjäkylässä asuvaa, että satojen kilometrien päässä oleva sairaala sais avustusta... mihin? Loisko se mulle yhteisön, johon kuulua? Laulukerhon? Ompelukerhon? Kun omat lapset kuoli, niin mulla ei olisi ollut ketään ilman seurakuntaa.

Mitähän nyt selität? Sairaaloiden nettisivuilta löytyy tilejä, joihin voit lahjoittaa esim. syöpäosastolle. Minulle tulee 1000x parempi mieli auttaa suomalaisia syöpäsairaita kuin maksaa joidenkin hihhuleiden ristiretkiä Keniaan.

Et visiin ole ikinä ollut missään julkista tukea saavassa mestassa duunissa. Luuletko, että se syöpäosasto jätetään rakentamatta, jos kukaan ei lahjoita? Ei.

Ja mitä se auttaa tuota tätiä, jolle vastasit? Mulle tulee parempi mieli, kun autan MAHDOLLISIMMAN MONTAA ja erilaista ihmistä, pahimmillaan vanhaa ja yksinäistä, joilla ei olisi mitään ilman seurakunnan aktiviteetteja ja yhteisöjä. Kyllä valtio sun syövän parantaa Suomessa, mutta ei se tosiaan sulle mitään yhteisöä luo.

Olet hyväntekijäksi melko aggressiivinen ja ilkeä.

Vierailija
25/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähätuloinen yh. En edes uskossa. Mielelläni maksan sen n. 300€/vuosi kirkollisveroa. Lapseni nyt jo 16v on käynyt kirkon järjestämässä kokkikoulussa ja iltapäiväkerhossa yms.

Olen sitä mieltä, että laittakoon kirkko ovet niiltä kiinni, jotka eivät edes kuulu. Edelleen saavat kaikki mennä kerhoihin, saavat diagonia-avun... Rahat suunnataan niille ketkä maksavatkin. Ei se kirkkokaan pyhästä hengestä elä.

Niin eli sinäkin käytät kirkkoa vain hyväksi. Jollain kokkikoululla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.

Jos käytinkin, niin maksoinkin siitä ja maksan edelleenkin vaikken palvelujaan enää tarvitsekaan. Mutta hei, kannattaa varmaan ostaa se vuohi Afrikkaan enemmin kuin tukisit suomalaisen lapsen hyvinvointia.

Vierailija
26/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saaraaloilla on tiukat budjetit ihan kuten kaikilla muillakin. Ei ole varaa hankkia uusimpia välineitä ja laitteita eikä tarvittavia määriä.

Vierailija
27/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.tays.fi/fi-FI/Sairaanhoitopiiri/Lahjoittaminen

Lukutaidoton osa 2. Kukaan ei hei kuule sanonut sulle, että EI VOI lahjoittaa :D sanottiin vaan sellanen fakta, että kunta pistää numerot jonoon ja leikkaa budjettia sen verran kun on lahjoitettu. Ei se oo kunta/valtiontaloutta kummempaa. Ei ne osastot jää Suomessa ilman rahaa missään..

Vierailija
28/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisverosta voi saada vapautuksen jos tulot ovat pienet tai taloudellinen tilanne on muuten heikko.

http://www.talouselama.fi/uutiset/kirkko-muistuttaa-kirkollisverosta-vo…

Vierailija
29/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytinkin, niin maksoinkin siitä ja maksan edelleenkin vaikken palvelujaan enää tarvitsekaan. Mutta hei, kannattaa varmaan ostaa se vuohi Afrikkaan enemmin kuin tukisit suomalaisen lapsen hyvinvointia.

Kuulumalla kirkkoon maksat vuohia Afrikkaan ja hankit ISIS-mamuja tänne.

Vierailija
30/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hyväntekijäksi melko aggressiivinen ja ilkeä.

Joo. Päivän tyylihän on kieltäytyä maksamasta veroa kaikenlaista ja sitten ottaa itestään kuva, kun ojentaa joulukinkun köyhälle. Sen sijaan että puolustaisi näitä köyhiä politiikan tasolla ni on paljon kivempaa, että köyhän perusturva on riippuvainen siitä, että insta-jannica kipsittelee korkareillaan vähän köyhiä paijaamaan sillon kun on tylsää.

Kaikkien ei tarvii nostaa itteään jalustalle.

Vierailija
31/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän tää on menossa. Ihmiset eroaa kirkosta. Loppuu suomen sisäinen diagoniatyö, lasten kerhot, sairaiden auttaminen. Tilalle nousee moskeijat. Sitten herätään missä mättää, kun kaikki on jo menetetty.

Vierailija
32/34 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on varaa maksaa kirkollisveroa, ei sinulla voi olla rahasta puutetta!

Itse kun erosin kirkosta, niin minun tuloillani ja kuntani veroprosentilla säästän nyt noin 600 euroa / vuosi. Se on jo aika paljon rahaa.

Mm. sossun luukulla, jossa joskus kehoitetaan myymään auto, tai hankkimaan pienempi asunto, olisi fiksua kehoittaaa eroamaan kirkosta ja näin saamaan hiukan lisää vuosituloja.

Vierailija
33/34 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähätuloinen yh. En edes uskossa. Mielelläni maksan sen n. 300€/vuosi kirkollisveroa. Lapseni nyt jo 16v on käynyt kirkon järjestämässä kokkikoulussa ja iltapäiväkerhossa yms.

Olen sitä mieltä, että laittakoon kirkko ovet niiltä kiinni, jotka eivät edes kuulu. Edelleen saavat kaikki mennä kerhoihin, saavat diagonia-avun... Rahat suunnataan niille ketkä maksavatkin. Ei se kirkkokaan pyhästä hengestä elä.

Oliko kiva "jännämies" ? Vai oliko juoppo ja sait turpaan?

Vierailija
34/34 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aloittajalla vielä jotain muuta perkeleen hyvää neuvoa köyhille?