Köyhien pitäisi ihan ensiksi erota kirkosta
Jos sinulla on varaa maksaa kirkollisveroa, ei sinulla voi olla rahasta puutetta!
Itse kun erosin kirkosta, niin minun tuloillani ja kuntani veroprosentilla säästän nyt noin 600 euroa / vuosi. Se on jo aika paljon rahaa.
Kommentit (34)
Juu, mutta kun ei voi, kun julmala rankaisee eikä sitten pääse taivaaseen ja huh huh miten pelottavaa.
köyhät on usein taikauskoisimpia ja siten helpoimmin hallittavia.
Olen köyhä, mutta maksan mielelläni kirkollisveroa. Äitini on seurakunnalla töissä, ja siellä järjestetään päivittäin ohjelmaa alkoholistien raitistumiseksi, päivähoitoa lapsille, jumppaa, diakoniatyötä (avustusta vähävaraisille).
Tämä on järjestelmä, joka tuottaa iloa, lohtua ja apua monille ihmisille kaikissa suomalaisissa kunnissa, infra ja ohjelma on jo valmiina. En ole uskovainen, mutta kerrotko toisen hyväntekeväisyyskohteen, joka pystyy samaan (koska kuitenkin uliset hyötysuhteesta, kuten kaikki aina.) ?
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta kun ei voi, kun julmala rankaisee eikä sitten pääse taivaaseen ja huh huh miten pelottavaa.
Noinhan se on. Mitä uskonnollisempi maa, sitä huonommin sillä menee. Sama pätee yksittäisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä, mutta maksan mielelläni kirkollisveroa. Äitini on seurakunnalla töissä, ja siellä järjestetään päivittäin ohjelmaa alkoholistien raitistumiseksi, päivähoitoa lapsille, jumppaa, diakoniatyötä (avustusta vähävaraisille).
Tämä on järjestelmä, joka tuottaa iloa, lohtua ja apua monille ihmisille kaikissa suomalaisissa kunnissa, infra ja ohjelma on jo valmiina. En ole uskovainen, mutta kerrotko toisen hyväntekeväisyyskohteen, joka pystyy samaan (koska kuitenkin uliset hyötysuhteesta, kuten kaikki aina.) ?
Mikset lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen suoraan, esim. sairaaloihin? Kirkkoa ei siinä tarvita yhtään mihinkään välistä vetämään!
Vierailija kirjoitti:
Kuulepas, taivaaseen ei ole pääsymaksua!
Käsittämätöntä tämä kirkostaeroamis-vouhotus.
Kirkot on jees, en eroa ikinä.
Hölmöt. Ei kirkkoon kuuluminen tai kuulumattomuus kerro vielä mitään. En minäkään kirkkoon kuulu, vaikka uskon Jumalaan. Kirkko on lähinnä vallankäytön ja massojen hallinnan väline.
Erosin kirkosta, koska en ole siihen koskaan liittynytkään! Vauvojen pakkoliittäminen johonkin uskonlahkoon pitäisi tehdä laittomaksi. Kuvottavaa toimintaa ja lapsen henkistä pahoinpitelyä!
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä ja eronnut kirkosta jo kymmenen vuotta sitten... Väittämäsi on tuulesta temmattu.
Vierailija kirjoitti:
Erosin kirkosta, koska en ole siihen koskaan liittynytkään! Vauvojen pakkoliittäminen johonkin uskonlahkoon pitäisi tehdä laittomaksi. Kuvottavaa toimintaa ja lapsen henkistä pahoinpitelyä!
18 vuotiaat ovatkin suurin eroajaryhmä kirkosta.
Äläs nyt, unohdit pyhän kolminaisuuden josta köyhän pitää luopua. Olut, tupakka ja sohva, jolla saattaa tulla mieleen lojua päivät. Sen jälkeen vasta erotaan kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen suoraan, esim. sairaaloihin? Kirkkoa ei siinä tarvita yhtään mihinkään välistä vetämään!
Ach, ensimmäinen lukutaidoton saapui paikalle. Kerrotko miten auttaa mummoa, joka haluaa käydä jumpassa ja kahvilla päivittäin/juoppoa joka haluaa jutella/yh-äitiä joka haluaa saada lapset kerhoon se, että tuen yksittäistä hyväntekeväisyyskohdetta? Kirkko toimii joka kunnassa, sairaala aika harvassa. Mitä jotain pihtiputaan, kemijärven tai kempeleen ihmistä ilahduttaa rahalahjoitus sairaalalle (?!) ? EI sairaalalla oo velvollisuutta mihinkää hyväntekeväisyyteen, niiltähän vaan leikataan valtion rahaa, jos ne saa ulkopuolista. Kumpi meistä on taikauskovainen ja todellisuudesta vieraantunut :D
Kirkolla on valmis infra ja toiminta koko Suomessa, joka kunnassa. Makustele tota lausetta ja mieti mitä se meinaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvinnut kun mua ei onneksi ole pakkoliitetty kuten ei lastanikaan.
Olen vähätuloinen yh. En edes uskossa. Mielelläni maksan sen n. 300€/vuosi kirkollisveroa. Lapseni nyt jo 16v on käynyt kirkon järjestämässä kokkikoulussa ja iltapäiväkerhossa yms.
Olen sitä mieltä, että laittakoon kirkko ovet niiltä kiinni, jotka eivät edes kuulu. Edelleen saavat kaikki mennä kerhoihin, saavat diagonia-avun... Rahat suunnataan niille ketkä maksavatkin. Ei se kirkkokaan pyhästä hengestä elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan? Ei sairaalalla ole hyväntekeväisyysvelvoitetta. Ne toimii valtion rahoilla ja leikkaa budjettia saman verran, kun saa avustusta. Ja mitä se auttaa mua syrjäkylässä asuvaa, että satojen kilometrien päässä oleva sairaala sais avustusta... mihin? Loisko se mulle yhteisön, johon kuulua? Laulukerhon? Ompelukerhon? Kun omat lapset kuoli, niin mulla ei olisi ollut ketään ilman seurakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähätuloinen yh. En edes uskossa. Mielelläni maksan sen n. 300€/vuosi kirkollisveroa. Lapseni nyt jo 16v on käynyt kirkon järjestämässä kokkikoulussa ja iltapäiväkerhossa yms.
Olen sitä mieltä, että laittakoon kirkko ovet niiltä kiinni, jotka eivät edes kuulu. Edelleen saavat kaikki mennä kerhoihin, saavat diagonia-avun... Rahat suunnataan niille ketkä maksavatkin. Ei se kirkkokaan pyhästä hengestä elä.
Niin eli sinäkin käytät kirkkoa vain hyväksi. Jollain kokkikoululla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
No, koska olen köyhä, mun tuloillani kirkollisvero on noin 80 euroa vuodessa. Mies ei kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli sinäkin käytät kirkkoa vain hyväksi. Jollain kokkikoululla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
ev.lut uskontoon kuuluu armo, hyväntekeväisyys ja lähimmäisenrakkaus niillekin, jotka eivät ole uskossa. Usko ja kirkko ilman tekoja on vain seinät. Kukaan ei voi kirkkoa käyttää hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan? Ei sairaalalla ole hyväntekeväisyysvelvoitetta. Ne toimii valtion rahoilla ja leikkaa budjettia saman verran, kun saa avustusta. Ja mitä se auttaa mua syrjäkylässä asuvaa, että satojen kilometrien päässä oleva sairaala sais avustusta... mihin? Loisko se mulle yhteisön, johon kuulua? Laulukerhon? Ompelukerhon? Kun omat lapset kuoli, niin mulla ei olisi ollut ketään ilman seurakuntaa.
Mitähän nyt selität? Sairaaloiden nettisivuilta löytyy tilejä, joihin voit lahjoittaa esim. syöpäosastolle. Minulle tulee 1000x parempi mieli auttaa suomalaisia syöpäsairaita kuin maksaa joidenkin hihhuleiden ristiretkiä Keniaan.
Aivan, juuri siksi erosin marraskuussa.