Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti jalat puutuvat?

Vierailija
02.01.2017 |

Aihe on hieman nolo...Kuinka nopeasti teillä puutuu jalat vessakäynnillä?
Minulla puutuu yleensä jo ihan muutamassa minuutissa. Usein niin pahasti,että pöntöltä ylös noustessa on otettava tukea pesukoneesta. Joskus tuntuu,että jalat eivät kanna ollenkaan ja olen miettinyt pitääkö kieriä lattialle. Palautuminen puutumisesta on hitaanlaista, tuntuu että polvet pettää ja jalat tärisee.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi vessareissulla ei jalkojen pitäisi puutua.  Sun jalkojen verenkiero ehkä estyy pytyllä tai jalkojen hermot litistyy ja puutuu. Voi johtua selästäkin.

Onko tuo vaiva uusi, vai vaivannut sinua aina? Onko sama tilanne muualla istuessa?

Auttaisko matalampi pytty, jatkopalikka tai asennon vaihtaminen toiseksi.

Todella pitkään saa istua pytyllä tai muualla asentoa vaihtamatta ennen kuin jalat puutuu.

Vierailija
2/11 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaa samoissa määrin muualla istuessa, tosin polkupyöräillessä jalkani puutuvat myös.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt asennot aiheuttanevat sinulla sen, että joku hermo (alaselässä?) joutuu paineen alle ja aiheuttaa puutumisen. Mene lääkäriin. Ei nimittäin kuulosta normaalilta.

Minulla on MS-tauti eikä tuollaista oiretta ole minulla ollut. Keskushermoston vauriot (kuten MS) ei tunnu aiheuttavan puutumista asennon mukaan, vaan asennosta riippumatta. Sinun oireeseesi sopiva erikoislääkäri lienee fysiatri eikä neurologi.

Vierailija
4/11 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jos polvellasi istuu painava nainen niin sit varmaan jalat puutuu.

Vierailija
5/11 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä istunnolle mennessä pöksyt kokonaan pois. Jos sulla on ne polvitaipeissa, saattaa sekin puuduttaa jalkoja.

Vierailija
6/11 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama, mutta sitten selvisi, että olen istunut aina vessassa väärin päin. Luulin, että pöntölle mennään peruuttamalla, mutta oikeesti kuuluukin istua naama seinään päin, jolloin voi nojalla pöntön nojaan ja ottaa myös tukea siitä noustessa.

Vierailija
7/11 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnissa jos isompi kokoinen nainen istuu polvella kahdessa tunnissa jos keskikokoinen nainen istuu polvella. 

Vierailija
8/11 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama, mutta sitten selvisi, että olen istunut aina vessassa väärin päin. Luulin, että pöntölle mennään peruuttamalla, mutta oikeesti kuuluukin istua naama seinään päin, jolloin voi nojalla pöntön nojaan ja ottaa myös tukea siitä noustessa.

Tuossahan olisi hyvä juttuvinkki iltalehteen, oletko aina istunut pöntöllä väärin päin! Vai oliko ne jo tuonkin hoksanneet ihan itse?

Vierailija
9/11 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen istu vapaasti polvelle jos jalka puutuu en silti aja sua pois polveltani. 

Vierailija
10/11 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kun isompi kokoinen nainen istuu polvellasi ja kun jalka puutuu niin muistathan sanoa sille että pitää vaihtaa jalkaa. 

Vierailija
11/11 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnissa jos keskikokoinen nainen istuu polvella kahdessa tunnissa jos keskikokoinen nainen istuu polvella. 871

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä