VOI JÖSSES!! "HPV voi levitä vaginaalisessa kaikukuvauksessa"
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/hpv-voi-levita-vaginaalisess…
Eipä siinä muuta, mutta kun korkean riskin HPV voi aiheuttaa syöpää. Itsekin tässä juuri solumuutosten tutkimuksen keskellä kärvistelen, kolposkopian jäljiltä.
Mielestäni artikkelissa vähätellään tätä tartuntamahdollisuutta. Samaan aikaan ollaan kuitenkin myös huolissaan kohdunkaulan syöpien esiintyvyyden kasvusta. Ja eiköhän samaan aikaan tämän kasvun kanssa ole tapahtunut myös ultraäänitutkimusten yleistyminen, minullekin tehty kymmeniä kertoja.
http://www.laakarilehti.fi/ajassa/paakirjoitukset/hpv-epidemia-meneilla…
Kaikenlaista sitä voi sattua ja tapahtua, mihin ihminen ei voi omalla toiminnallaan juurikaan vaikuttaa. Tämäkin asia kuitenkin koskettaa aika monia.
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/papilloomavirus-uhkaa-myos-m…
Kommentit (17)
Mulle ei ole tehty koskaan vaginaalisesti, raskausaikanakin aina vatsan päältä. Millaisissa tapauksissa noita ultrauksia tehdään?
Mulle on tehty alkuraskauden ultrat ja niskapoimu-ultrat tuolla kepillä, sekä keskenmenon toteaminen. Ei ole edes kokeiltu mahan päältä. Ja ihan laiha olen, 171/51 kg.
Ihan alkuraskauden ultrat on mulla ollu noita, esim. tuulimunaraskaus havaittu viikolla 7, samoin gyne esim. tarkistanut että kierukka paikallaan, pcos diagnosoitu alakautta jne.
Samaan aikaan rokotetaan nuoria tyttöjä, rokotus ei kuitenkaan ilman tehostetta auta kovin monta vuotta, ja sitten voikin jo saada papilloomaviruksen LÄÄKÄRIN VASTAANOTOLTA. Ei tuo kovin turvallista tunnetta.
Kaikki vaginaaliset ultraäänet mitä olen nähnyt on tehty kortsu anturin päällä. Ei sitä sellaisenaan laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaginaaliset ultraäänet mitä olen nähnyt on tehty kortsu anturin päällä. Ei sitä sellaisenaan laiteta.
"monet kaupalliset anturisuojat päästävät niitä (=viruksia) läpi"
Mutta jutussa kaikkia suojia ei pidetty riittävinä, kaikkialla ei siis ehkä käytetä juuri kondomia. Ja ehkä kaikki tutkimuksen tekijät eivät aina rullaakaan sitä tarpeeksi pitkälle anturin päälle... Kuinka pieni määrä eritettä riittää tartuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Monessa paikassa anturin suojaksi laitetaan kertakäyttöinen kumikäsine, koska kustannukset.
Ei se mikään kondomi ole vaan varta vasten laitteelle valmistettava suoja.
Jos tuo virus niin entä muut? Herpes? HIV?
hivi-pilluille pitäisi olla omat terveyskeskukset.
Mua ainakin ajatuksena harmittaa toi ihan kamalasti, mulla vakavat muutokset papassa, olen nyt jatkotutkimuksissa, minä ja mieheni toistemme ensimmäiset ja ainoat kumppanit (sikäli kuin toiseen ihmiseen nyt koskaan voi täysin luottaa).
Jos vaikka herpeskin voisi tarttua, montako liittoa on kariutunut uskottomuusepäilyn takia, ja tartunta olisikin sitten saatu jotakin tällaista reittiä. Papilloomahan voi tarttua myös vanhemmilta lapsille, ja on niin yleinen, ettei sen tarttumista sitten kai niin murehdita. Mutta onko rokottaminen ristiriidassa tämän kanssa?
HPV ja Herpes pillujen viereen pitäisi tatuoida varoitus tartuntavaarasta että pillua nuolevat miehet eivät saa kurkkusyöpää. Kurkkusyöpä on yleistynyt miehillä pillun nuolemisen vuoksi ja se on syöpänä kohdunkaulan syöpää vaarallisempi.
Kuoleeko noi virukset sitten kaikista instrumenteista steriloimalla? Ultravehkeitä ei samalla tavalla voi puhdistaa.
Johtuu miesten kurkkusyövät varmaan pikemminkin liberaaleista seksuaaliarvoista ja munan lutkuttamisesta.
mä oon aina pitänyt tuota emättimen kautta ultraamista älöttävänä kun samaa keppi tungetaan joka asiakkaan alapäähän vaan kumihanska vaihdetaan.....