Paras paistinpannu
Kommentit (24)
Tefalin pannut kestää. En enää osta Ikean pannuja, viimeksi kesti alle kuukauden.
Siis Tefal on paras teflonpannu, muuten käytän perittyä valurautapannua.
Valurautapannu! Hieman painava, mutta muuten täydellinen.
Tokmannin Saimaa -keraaminen pannu ( tämä ei ole vitsi!)
Alta kahdenkympin, itse ostin kympillä tarjouksesta. Ei ehkä kaikkein nopein, mutta vuoden käytön jälkeen pohja ei kupristele ja pinta on vieläkin tarttumaton, kuin uusi.
Valurauta täälläkin. Ikuinen, ei ole paluuta tefloniin.
Valurautapannu. Vaatiihan sen käyttö vähän enemmän voimaa kuin jotkut peltipannut, mutta viimeisiä vehkeitä, joiden voi kuvitella kestävän äidiltä tyttärentyttärelle, isältä pojanpojalle.
Hyviä; Le Creuset, Swiss Diamond ja halvemmista Tefal
Huonoja: Hackmann (ihan kaikki mallit), Ikea, OBH Nordica
Minä ostin kanssa Saima -paistinpannun kympillä. Muutaman vuoden käytön jälkeen ostin Saima -kattilan. Molemmat hyviä. Valmistusmaata en tiedä kun en säilytä pakkauksia. Mies 57v.
En uskaltaisi käyttää Tefalin pinnoitettuja syöpäpannuja.
Joko keraaminen tai valurauta
Meillä on valirautapannu ja Swiss Diamondin pannu. Induktioliedellä huomaa halpispannuista, että niiden rautasydän (ja alue, joka kuumenee) on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin kanssa Saima -paistinpannun kympillä. Muutaman vuoden käytön jälkeen ostin Saima -kattilan. Molemmat hyviä. Valmistusmaata en tiedä kun en säilytä pakkauksia. Mies 57v.
Se on Saimaa! Tai oli ainakin pari vuotta sitten..
Hiiliteräs tai kevyt valurauta (ohut valurauta pannu)
Maksaa saman verran kun kalleimmat pinnoitetut ja kestää kunnes pohja menee puhki.
Älkää ostako mitään pinnoitettua pannua niiden käyttöikä on poikkeuksetta noin neljä vuotta, jos ylikuumennat sen kerran voit ottaa puolet pois.
Ravintoloissa pannut on niin kovassa käytössä että mikä tahansa timantti super kusetus pinnoite menee pilalle parissa kuukaudessa, ne on 8 tuntia kuumana.
Valurauta tai hiiliteräs. Miksei molemmat. Itselläni on Ronneby merkkinen valurauta ja hyvä on ollut.
Valurautapannu sen olla pitää! Mekin aikamme kokeilimme ties sun mitä pinnoitettuja pannuja, mutta ne ei vaan kestä. Puolen vuoden välein oltiin aina ramppaamassa kaupassa ja ostamassa uutta pannua pilalle menneen tilalle, kunnes lopulta vihdoin järki voitti ja otimme käyttöön kaapissa jo olevan (!!!) valurautapannun. Sen jälkeen ei ole uutta tarvinnut ostaa. Jo kymmenen vuotta on tätä käytetty ja nyt jo tiedän, että tämä jää vielä jälkipolvillekin perinnöksi.
Tee palvelus itsellesi ja osta valurautapannu, niin sinun ei tarvitse taas vuoden päästä olla palstalla kyselemässä, mikä pannu olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä; Le Creuset, Swiss Diamond ja halvemmista Tefal
Huonoja: Hackmann (ihan kaikki mallit), Ikea, OBH Nordica
Samaa paskaa, jos siinä on pinnoite se menee pilalle kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Alta kahdenkympin, itse ostin kympillä tarjouksesta. Ei ehkä kaikkein nopein, mutta vuoden käytön jälkeen pohja ei kupristele ja pinta on vieläkin tarttumaton, kuin uusi.
Ihan paras kanapannu! Ei pelkoa kuivumisesta. Aina mehukas kana
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko meillä ihan sama pannu mutta olen ostanut 2 Saimaan keraamista, ja molemmat ovat menneet pilalle kupruilemalla ja värjäytymällä (? en tiedä mitä on tapahtunut, mutta pannu ei siis tule vain puhtaan näköiseksi).
Käytän nykyisin vain valurautaa. Hiiliterästäkin olen harkinnut mutta en ole saanut aikaiseksi hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan paras kanapannu! Ei pelkoa kuivumisesta. Aina mehukas kana<3 Vihanneksille myös ykkönen. Raikas maku säilyy.
Jatkan vielä Saimaan haukkumista :D Siis ei tosiaan kana kuivu mutta ei mitään muutakaan tapahdu, tuntuu että koko kana on vain yhtä mautonta mössöä. Pinta ei vain jotenkin... paistu, miten sen nyt ilmaisisi, ja siihen ei tule sellaista hyvää makua. Tietysti mistä nyt kukin tykkää, mutta en itse tykännyt.
t.18
Joku ikean pannu. En enää sorru ostamaan kalliita pannuja.