Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä osakkeita kannattaa nyt ostaa?

Vierailija
02.01.2017 |

Aloitan sijoittamisen, tähän oon varannu 2000€. Haluaisin sijoittaa sellaisiin, mitkä maksaa osinkoja ja ovat suht vakaita. Kuulemma esim. Kone ja Fortum olisi hyviä. Mitä muita tällaisia suosittelisitte? Kun katson kurssin olevan otollinen ostokselle, kannattaako mun ostaa kaikki esim. Koneen osakkeet kerralla vai ostaa eri kertoina? Jokainen toimeksianto maksaa kuitenkin 3€.. Muitakin vinkkejä otan vastaan :) Nordnetin kautta siis aion ostaa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää vauvapalstalta kysellä sijoitusneuvoja, niin kannattaisiko unohtaa koko homma?

Täälä voi kuka tahansa antaa mitä sattuu neuvoja, jotka ei sotten olekaan niin hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hajauttaa, sekä ajallisesti että eri firmoihin ja eri toimialoille. Ihan pieniä satseja ei kannata ostaa kerralla.

Olisiko vaikka niin, että nyt 500 Fortumiin ja 500 Koneeseen ja esim. kuukauden kuluttua samalla summalla joko noita tai sitten jotain muuta.

Vierailija
4/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivaara on hyvä, sillä "Winter is coming"

Vierailija
5/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei kannata ostaa mitään. Kaikki osakkeet on nyt todella kalliita. Vuodesta 2009 asti vaan nousseet huimaa vauhtia, katsopa käyriä. 1-2v sisällä romahtaa ja kaikki tulee alas ja kovaa.

Vierailija
6/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teliaa varmaan koska kilpailija on hukannut vanha kuparinsa näreeseen ja joudutaan alaskirjaamaan. Yksikön vastaamattoman lapiointikustannukset karkaavat käsistä, ja sepalus on jäänyt sekoiluissa auki.

Vierailija
7/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitimme aikanaan kinuskiparturin kilpailijaan ja kannatti.

Vierailija
8/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä osingonmaksajia kannattaa ostaa. Pankit, teleoperaattorit, osa perusteollisuudesta.

Vierailija
9/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan sulla on jo tuo periaate kunnossa: Osta isoja ja vakaita firmoja, jos tavoitteenasi on tasainen osinkotuotto. Itse osakekurssin heiluminen kuuluu asiaan, eikä siitä pidä hermostustua, jos tavoite on olla myymättä osakkeita ikinä. Eli et hae pikavoittoja. Ne on riskipeliä.

Oikeastaan tonnia pienemmällä summalla ei minun mielestäni kannata ostaakaan/firma, jos osinkotuotto on jotain 5 %.

Lottosin ennen paljon. Aloitin 10 vuotta sitten periaatteella: minkä uskaltaa lotossa menettää, voi yhtä hyvin laittaa pörssiin. Minun tavoitteeni ei ole myydä niitä, vaan se osinko. Lottoamisen vähensin yhteen riviin.

Juu, nykyisin osakkeista tulee enemmän rahaa kuin lotossa menee.

Vierailija
10/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei kannata ostaa mitään. Kaikki osakkeet on nyt todella kalliita. Vuodesta 2009 asti vaan nousseet huimaa vauhtia, katsopa käyriä. 1-2v sisällä romahtaa ja kaikki tulee alas ja kovaa.

Olet kuin Taloussanomien uutiskommentointipappa, joka on vuodesta 2007 alkaen tiennyt asuntohintojen romahtavan 70 % seuraavien 12 kk aikana. Aika halpaa pitäisi jo olla...

Vierailija
11/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtiön toimialaa on korjausrakentaminen tai vanhusten hoivaaminen, sen liiketoiminnalla on hyvät näkymät lähivuosien Suomessa.

Vierailija
12/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt niin tyhmä ole, että luottaisin sokeasti av-mammoihin ;). Hainkin vain vinkkejä. Tokikaan aika ei yleisesti ole otollinen osakkeisiin, mutta parempi kai niihin pistää kuin makuuttaa tilillä korkojen ollessa olemattomat? Tosiaan tuo 2000€ on aivan ylimääräistä. Jos pistäis tonnin per yritys niin ei sais kyllä kuin kahteen :(..

Ap

Vierailija
13/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt niin tyhmä ole, että luottaisin sokeasti av-mammoihin ;). Hainkin vain vinkkejä. Tokikaan aika ei yleisesti ole otollinen osakkeisiin, mutta parempi kai niihin pistää kuin makuuttaa tilillä korkojen ollessa olemattomat? Tosiaan tuo 2000€ on aivan ylimääräistä. Jos pistäis tonnin per yritys niin ei sais kyllä kuin kahteen :(..

Ap

No 2000€ on nin vähän, ettei sitä kannata kyllä kovin moneen yhtiöön hajauttaa. Menee vaan kuluihin niin paljon rahaa. Kovin on nyt kyllä korkealla Kone ja Fortum. Vähänlaisesti on noita edullisia tällähetkellä.

Vierailija
14/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä todella on kaikki osakkeet hyvin kalliita, sen voit ihan itse käyristä tarkistaa. Itse olen sijoittanut osakkeisiin n. 25 vuoden ajan, ja vaikka nyt tuntuu, että raha polttelee taskussa, voin luvata, että varmasti hinnat romahtavat muutaman vuoden sisällä, jolloin kannattaa tehdä ostot. Ostamalla silloin kun on halpaa, teet kuukaudessa saman tilin kuin tasaisina aikoina muutamassa vuodessa.

Tällä hetkellä edullisimmilta näyttävät Telian osakkeet, samoin Nokia on alhaalla. Perushyvät osingonmaksajat Kone, Nokian Renkaat, Orion, Neste, ovat nyt todella hinnoissaan. Tosin Kone on aina.

Vierailija
15/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksirahastoon.

Vierailija
16/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No 2000€ on nin vähän, ettei sitä kannata kyllä kovin moneen yhtiöön hajauttaa. Menee vaan kuluihin niin paljon rahaa. Kovin on nyt kyllä korkealla Kone ja Fortum. Vähänlaisesti on noita edullisia tällähetkellä.

No ehkä mä aloitan parilla max.kolmella. Fortum oli ainakin tosi korkealla nyt, sitä vois myöhemmin harkita..

Ap

Vierailija
17/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisessa rahoituskirjallisuudessa on melko luotettavasti osoitettu, että pienistä firmoista saa paremman tuoton keskimäärin kuin isoista. Tosin niiden tapauksessa hajauttaminen on erityisen tärkeää, ja kaksi firmaa on liian vähän.

Kotimaisen yksityishenkilön tapauksessa osinkoja verotetaan lievemmin kuin myyntivoittoja. Etsi siis putiikki, joka pikemminkin maksaa tuhdisti osinkoja kuin odotettavasti kokee kurssinousun.

Vierailija
18/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hajauttaa, sekä ajallisesti että eri firmoihin ja eri toimialoille. Ihan pieniä satseja ei kannata ostaa kerralla.

Olisiko vaikka niin, että nyt 500 Fortumiin ja 500 Koneeseen ja esim. kuukauden kuluttua samalla summalla joko noita tai sitten jotain muuta.

Periaatteessa kyllä, mutta 2000 on siihen liian pieni summa. Laittaisin joko all-in jompaan kumpaan tai summa puoliksi ja ostot kerralla. Sittn seuraavaa tonnia tai kahta keräämään ja siinä sitä ajallista hajautusta sitten tuleekin.

Vierailija
19/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppalehden sivuilla on ihan kivasti anslysoitu osakkeita, kun menet osakkeen sivulle. Sieltä näkyy hintakehitys, onko osake halpa/kallis, mikä on ostosuositus, taloustilanne, tiedotteet jne.

Noin vähäisen summan sijoittaisin itse johonkin mikä on halpa mutta missä kasvupotentiaalia. Riskinsä tässä on kyllä, mutta osinko on niin minimaalinen noissa summissa. Toki jos aiot jatkossa sijoittaa säännöllisesti ja pääasiassa pitää osakkeet (ei myydä), kannattaa harkita osinko-osakkeita.

Vierailija
20/59 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksirahastoon olen myös sijoittamassa, mutta sitä varten oon varannu eri summan.. Eli 2000€ puhtaasti voisin näihin osakkeisiin laittaa. Mitä mieltä olette Oravasta tai Cityconista? Nehän maksaa osinkoja kai neljästi vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi