Voiko saikkua saada mikäli ei olisi saanut viime yönä nukutuksi?
Onko tämä riittävä peruste ? En ole nukkunut kuin kaksi tuntia ja vielä krapula painaa hieman päälle.
Kommentit (18)
No riippuu varmaan mitä teet, jos oot esim. neurokirurgi niin sitten ehkä joo. Yleisesti ottaen ei saa.
En tiedä. Toivottavasti ihmisten turvallisuus/henki ei ole kovin suuressa osassa työnkuvaasi.
Päiväksi kotiin nukkumaan, niin et saa unta seuraavanakaan yönä?
Jos et ole työkunnossa, niin kai siitä voi sitten kotiin jäädä, mutta työnatajan ei todellakaan tarvi maksaa tuosta sairausajan palkkaa. Tönantajan pitäisi ohjata sinut hoitoon alkoholiongelman vuoksi.
Työkaveri sai, kun oli edellisenä päivänä tehny 10 tunnin päivän ja nukku siitä yönkin huonosti. Oli tosin sillon raskaana.
Saat sairauslomaa, mutta F-koodilla, eli et palkallisena.
Miksi pitäisi saada? Yhden yön unettomuus ei tee sinua työkyvyttömäksi. Itse olen mennyt töihin sellaisen yön jälkeen kun en nukkunut sekuntiakaan (ei alkoholista vaan erosta johtuva syy). Selvisin kahvilla.
En ole ap, mutta itselläni nukkumattomuus aiheuttaa kamalia paniikkikohtauksia, ahdistusta ja en meinaa edes pysyä pystyssä, siis tasapaino reistailee. Yhden päivän pärjään vähän vähemmillä unilla (tyyliin 6 h), mutta totaalisen valvomisen jälkeen en kykene normaaliin elämään.
Paniikkihäiriöön minulla on lääkityskin, eli en tosiaan keksi päästäni oireita.
Saa saikkua. Ja sain sen palkallisena.
Virallisesti ei saa!!
Se on eri asia miten lääkäri laittaa sen sairaslomatodistukseen.
Mulla yleensä nukkumattomuus johtaa kunnon migreeniin. Tämän vuoksi olenkin joka kerta saanut saikkua.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu varmaan mitä teet, jos oot esim. neurokirurgi niin sitten ehkä joo. Yleisesti ottaen ei saa.
Jotenkin toivon, että neurokirurgi saa potkut jos hänen krapulansa takia koko tiimi pyörittelee peukaloitaan.
Ai että F-koodilla ei saa saikkua?! Minkälaisia urpoja täällä on?? F-koodit ovat kaikille mielenterveyden sairauksille joista saattaa saada hyvin pitkänkin saikun!!
Itse kärsin aikanaan vaikeasta unettomuudesta ja sain pelkästään unettomuus/stressireaktio-koodilla kuukauden saikun, jonka jälkeen muuttui masennuskoodiksi ja saikkua tuli useampi kuukausi.
Mutta jos yhden yön valvoo, josta kaksi tuntia kylläkin nukkuu, kuulostaa tuo aika "normi" sunnuntai-maanantaiyöltä monelle. Itsehän sen tietää onko työkuntoinen, omaa oloaan tunnustelemalla.
Itse en varmaan töihin menisi jos valvoisin koko yön, mutta omaa taustaa ajatellen olisin varmaan todella ahdistunut jos en nukkuisi silmäystäkään, se taas voisi olla syy jäädä sairaslomalle joksikin aikaa, eikä siinä olisi ongelmia s-loman saamiseen.
Ainakin meillä voi olla 3 pv saikulla ilman minkäänlaista todistusta. Tosin, itse olen saikulla keskim. 1 pv vuodessa.
Olen ollut viikon influenssassa enkä ole pystynyt nukkumaan kuin lyhyitä siivuja istualtani. Töissä kuitenkin tönötän nyt, vaikka olen kanttuvei, kolme sairastuspäivää on jo pidetty eikä tullut mieleen pyytää unenpuutteen takia saikkua. Miten herkkä kukkanen olet, jos et yhtä krapulaa kestä?
Mulla on parempi ehdotus: Heittäydy työttömäksi niin saat nukkua niin pitkään kun tykkäät. Tota menoo kyllä saatkin potkut.
Ai yhtenä yönä:)
Mä olen kärsinyt unettomuudesta useamman vuosikymmenen ja vasta 2 vuotta sitten sain saikkua, en tosin unettomuuteen silloinkaan vaan oli muitakin vaivoja.
Ei.