Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko saikkua saada mikäli ei olisi saanut viime yönä nukutuksi?

Vierailija
02.01.2017 |

Onko tämä riittävä peruste ? En ole nukkunut kuin kaksi tuntia ja vielä krapula painaa hieman päälle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan ja kahvia ja kahvia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu varmaan mitä teet, jos oot esim. neurokirurgi niin sitten ehkä joo. Yleisesti ottaen ei saa.

Vierailija
4/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Toivottavasti ihmisten turvallisuus/henki ei ole kovin suuressa osassa työnkuvaasi.

Vierailija
5/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväksi kotiin nukkumaan, niin et saa unta seuraavanakaan yönä?

Jos et ole työkunnossa, niin kai siitä voi sitten kotiin jäädä, mutta työnatajan ei todellakaan tarvi maksaa tuosta sairausajan palkkaa. Tönantajan pitäisi ohjata sinut hoitoon alkoholiongelman vuoksi.

Vierailija
6/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sai, kun oli edellisenä päivänä tehny 10 tunnin päivän ja nukku siitä yönkin huonosti. Oli tosin sillon raskaana.

Vierailija
7/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sairauslomaa, mutta F-koodilla, eli et palkallisena.

Vierailija
8/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada? Yhden yön unettomuus ei tee sinua työkyvyttömäksi. Itse olen mennyt töihin sellaisen yön jälkeen kun en nukkunut sekuntiakaan (ei alkoholista vaan erosta johtuva syy). Selvisin kahvilla.

Vierailija
9/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta itselläni nukkumattomuus aiheuttaa kamalia paniikkikohtauksia, ahdistusta ja en meinaa edes pysyä pystyssä, siis tasapaino reistailee. Yhden päivän pärjään vähän vähemmillä unilla (tyyliin 6 h), mutta totaalisen valvomisen jälkeen en kykene normaaliin elämään.

Paniikkihäiriöön minulla on lääkityskin, eli en tosiaan keksi päästäni oireita.

Vierailija
10/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa saikkua. Ja sain sen palkallisena.

Vierailija
11/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti ei saa!! 

Se on eri asia miten lääkäri laittaa sen sairaslomatodistukseen.

Vierailija
12/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yleensä nukkumattomuus johtaa kunnon migreeniin. Tämän vuoksi olenkin joka kerta saanut saikkua.

Vierailija
13/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu varmaan mitä teet, jos oot esim. neurokirurgi niin sitten ehkä joo. Yleisesti ottaen ei saa.

Jotenkin toivon, että neurokirurgi saa potkut jos hänen krapulansa takia koko tiimi pyörittelee peukaloitaan.

Vierailija
14/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että F-koodilla ei saa saikkua?! Minkälaisia urpoja täällä on?? F-koodit ovat kaikille mielenterveyden sairauksille joista saattaa saada hyvin pitkänkin saikun!! 

Itse kärsin aikanaan vaikeasta unettomuudesta ja sain pelkästään unettomuus/stressireaktio-koodilla kuukauden saikun, jonka jälkeen muuttui masennuskoodiksi ja saikkua tuli useampi kuukausi. 

Mutta jos yhden yön valvoo, josta kaksi tuntia kylläkin nukkuu, kuulostaa tuo aika "normi" sunnuntai-maanantaiyöltä monelle. Itsehän sen tietää onko työkuntoinen, omaa oloaan tunnustelemalla. 

Itse en varmaan töihin menisi jos valvoisin koko yön, mutta omaa taustaa ajatellen olisin varmaan todella ahdistunut jos en nukkuisi silmäystäkään, se taas voisi olla syy jäädä sairaslomalle joksikin aikaa, eikä siinä olisi ongelmia s-loman saamiseen. 

Vierailija
15/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä voi olla 3 pv saikulla ilman minkäänlaista todistusta. Tosin, itse olen saikulla keskim. 1 pv vuodessa.

Vierailija
16/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viikon influenssassa enkä ole pystynyt nukkumaan kuin lyhyitä siivuja istualtani. Töissä kuitenkin tönötän nyt, vaikka olen kanttuvei, kolme sairastuspäivää on jo pidetty eikä tullut mieleen pyytää unenpuutteen takia saikkua. Miten herkkä kukkanen olet, jos et yhtä krapulaa kestä?

Vierailija
17/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempi ehdotus: Heittäydy työttömäksi niin saat nukkua niin pitkään kun tykkäät. Tota menoo kyllä saatkin potkut.

Vierailija
18/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai yhtenä yönä:)

Mä olen kärsinyt unettomuudesta useamman vuosikymmenen ja vasta 2 vuotta sitten sain saikkua, en tosin unettomuuteen silloinkaan vaan oli muitakin vaivoja.