Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0-3-vuotiaiden lasten äidit: oma aika?

Vierailija
01.01.2017 |

Paljonko teillä on omaa aikaa viikossa? Siis sellaista, että voitte mennä yksin jonnekin tai olla yksin kotona? Mistä asti on ollut omaa aikaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se oma aika nyt lasketaan. Päiväuniajat on ollut tavallaan omaa aikaa mulle, en tee silloin kotitöitä. Toki niistä ei koskaan etukäteen tiedä kauanko kestää, eli pitää ikäänkuin olla vähän valmiustilassa koko ajan. Sitten äitini ja anoppini ovat alusta asti hoitaneet lasta päivällä, noin kerran viikossa joku on ollut auttamassa. Alussa oli kyse ehkä tunnin vaunulenkeistä niin että olin itse kotona, sitten pystyin jo jättämään lapsen pariksi tunniksi ja lähteä esim salille. Nykyään voin olla useamman tunnin poissa omilla menoilla, jos haluan. Lapsi on myös ollut kylässä mummolassa päivän, jolloin mummi on hakenut aamulla ja minä noutanut sitten takaisin illansuussa.

Näiden lisäksi tietenkin lapsen isä vapauttaa minut ilta-aikaan menoilleni kun haluan, käytännössä tulee nähtyä ystäviä joko pitkän tai lyhyemmän kaavan mukaan noin pari kertaa kuussa. Useamminkin onnistuisi toki, mutta en ole saanut järkättyä. Pari yön yli reissua olen tehnyt. Salilla tai lenkillä käyn noin kerran tai pari viikossa, tällöin olen poissa 1-2h.

Yleensä ottaen ei ole koskaan ollut ongelma saada omaa aikaa ihan niin paljon kuin tarvitsen, tukiverkot tosiaan auttavat tässä paljon, ja toki se että lapsia on vain yksi. Niin ja lapsi on nyt 1,5 v ja hoidan häntä vielä kotona. 

Vierailija
22/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertan viikossa käyn ratsastamassa. Olen poissa 2,5h. Lapsi 1v (+10 ja 12v) ja tuo 2,5h viikko on omaa aikaa. Muuten "vauvan"kanssa 24/7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä omaa aikaa? Sähän ne lapset oot hankkinu, ex tienny,että niitä pitää hoitaa kanssa?

Vierailija
24/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien, kun synnytyksestä selvisin, on ollut vapaus ottaa omaa aikaa aina muulloin, paitsi silloin, kun lapsen isä on joko töissä tai työmatkalla. - Miten niin? Olette yksinhuoltajiako?

Vierailija
25/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn uimassa 2x/vko ja 2x lenkillä. Ystäviä tapaan noin kerran kahdessa viikossa ja kerran kuussa käyn juhlimassa. 2-vuotiaat kaksoset ja osallistuva mies. Teen myös osa-aikaisesti töitä.

Olen myös ollut öitä ystävillä. Myös miehellä on harrastus ja hänkin käy juhlimassa noin kerran kuussa.

Vierailija
26/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertan viikossa käyn ratsastamassa. Olen poissa 2,5h. Lapsi 1v (+10 ja 12v) ja tuo 2,5h viikko on omaa aikaa. Muuten "vauvan"kanssa 24/7.

Ja alapeukku tuli mistä?

Vierailija
27/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa (viikonloppuisin) harrastan liikuntaa 2h +matkat. Poika 9kk viettää silloin ansaittua ja kahdenkeskistä laatuaikaa isänsä kanssa. Haluaisin käydä arki-iltaisin myös kaksi kertaa hikijumpassa mutta just nyt se ei ole mahdollista miehen työvuorojen takia. Tuo viikonlopun harrastus on sekä mulle että miehelle valtavan tärkeä juttu.

Vierailija
28/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kk tytön totaaliyksinhuoltajana lapsen nukkuessa. En valita.

Vierailija
29/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset alapeukuttaa niitä joilla on omaakin elämää 😞

Vierailija
30/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin tosi satunnaisesti, kun mies tulee töistä vasta 18-19 välillä ja sitten en itse jaksa enää lähteä mihinkään kauas. Noin kerran kuussa joku viikonloppumeno kavereiden kanssa, n. 2 kk välein olen yötä pois kotoa. Muutoin kun lapsi nukkuu, ja vapaahetket töissä. Lapsi 2v, tää riittää hyvin nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi