Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0-3-vuotiaiden lasten äidit: oma aika?

Vierailija
01.01.2017 |

Paljonko teillä on omaa aikaa viikossa? Siis sellaista, että voitte mennä yksin jonnekin tai olla yksin kotona? Mistä asti on ollut omaa aikaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on nyt 4,5 kk ja ei ole ollut vielä yhtään omaa aikaa. Ainakaan ilman vauvaa. Tavallaan se on nyt mun omaa aikaa, kun vauva nukkuu.

Vierailija
2/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ole, eikä se kolmannen vuoden jälkeenkään tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa ei viikoissa lasketa, mutta kuukausissa sentään, eli vuoden iän jälkeen noin kerran kuukaudessa kunnolla, myöhemmin enemmän, jos näin haluaa.

Omaksi ajaksi en laske kuitenkaan sitä, että isä on lapsen kanssa vaunuttelemassa vaikka tunnin? Harvoin näin olikaan. Sillä aikaa tein ruokaa, pesin pyykkiä yms.

Vierailija
4/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aika? Sitä ei ole..

Vierailija
5/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sekuntiakaan.

Vierailija
6/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 2v.lapsi ja omaa aikaatodella vähän. Olisko 4h/kk. Tarvisin kyllä enemmän omaa aikaa ja sen järjestäminen vois olla vaiks mun uuden vuoden lupaus .

Vierailija
7/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt käydä kerran viikossa urheilemassa siitä asti, kun lapsi oli pari kuukautta. Olen noin tunnin pois. Nykyään lapsi menee sänkyyn joskus kahdeksan maissa ja nukahtaa aika hyvin itsekin, joten periaatteessa sen jälkeen kotona voi tehdä mitä haluaa ja uloskin voi lähteä aika huoletta. Mies harrastaa tietokonepelaamista ja istuu kotona käytännössä joka ilta joka tapauksessa.

Noin neljä päivää olen ollut yksin kotona koko päivän (2x2 päivää) ja saanut töiden jälkeen elää miten tykkäsin. Lapsi on nyt 1v4kk.

Vierailija
8/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun töissä olo on omaa aikaa. Samoin ne tunnit illalla kun lapset nukkuvat..

Joskus näen ystäviä lounastauolla töissä. Muuten olen lasten kanssa.. Lapset 2 & 4 v.

Vierailija
9/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa on joka viikko töissä ja kotona nukkuessa (tällöin en ole yksin kotona vaan lapsikin nukkuu). Lähipiiri koittaa saada minut tekemään ainokaiselleni sisaruksen ja sanovat koko ajan "älä jätä tähän yhteen, siitä kasvaa hemmoteltu ja tulee paljon vaikeuksia". Mun järki sanoo että älä tee toista lasta ja tiedän sen sydämessänikin etten jaksa toista. Lapseni on ihana ja haluan jaksaa hänelle olla vanhempi, vaikka hieman odotankin sitä aikaa kun hän menee esim. yksin pihalle leikkimään tai kavereiden kanssa.

Vierailija
10/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on melkein kolmevuotias. Teen yötöitä klo 20-04, olen kotona ja nukkumassa noin 4.30. Nukun puoleen päivään, käyn salilla, kaupassa, teen ruokaa tai mitä huvittaa. Haen lapsen hoidosta klo 14. Maanantaisin lapsi ei mene lainkaan hoitoon, ja loppuviikosta hänen hoitopäivänsä alkavat noin klo 7.30. 

Sanon siis, että minulla on päivittäin omaa aikaa, kiitos omituisen työaikani. Koska lapsi ei mene hoitoon maanantaisin, niin ehdin viettämään aikaa lapsen kanssa enemmän kuin jos tekisin 8-16 päiviä.

Vierailija
11/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 2v. Säännöllisesti kahtena tai kolmena iltana viikossa urheiluharrastuksessa käyn. Lapsi on muutaman yön kuussa yökylässä, silloin miehen kanssa kahden keskeistä aikaa. Lisäksi voin käydä kerran pari viikossa lenkillä, kaverilla tms jos haluan jotain tehdä.

Vierailija
12/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vauvavuosista huolimatta säilynyt oma musiikkiharrastus 2h/vko. Ekan puoli vuotta vauvat on olleet poikkeuksetta mukana, sen jälkeen ehkä n joka toinen kerta. Tämän koen omaksi ajakseni kun olen itselle rakkaan asian ääressä. Ei haittaa jos ohessa imetän. Tämän lisäksi lenkkeilen vaunuilla tai ilman satunnaisesti. Tämänkin lasken omaksi ajaksi kun kyytiläinen nukkuu eikä vaadi minulta mitään. Mutta jos lähdetään hakemaan aikaa ystävien kanssa tai yksin ilman lapsia niin että voin tehdä ihan mitä huvittaa, minulla ei juuri ole omaa aikaa. Töihin olen palannut lasten ollessa vuoden, silloin päivittäin työmatkat 2x30min ovat omiani 😊

Vierailija
13/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kolmeviikkoinen vauva ja omaa aikaa on, kun vauva nukkuu. Se riittää nyt.

Vierailija
14/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän sitä oli, sain kuopuksen esikoisen ollessa 1v10kk.

Lähinnä lasten nukahdettua, joskus klo 22/23 jälkeen. Satunnaisesti miehen vahtiessa lapsia. Mutta kotona en varmaan saanut olla yksin oikein ikinä, ennen lasten päivähoidon alkamista. Sitten sitä omaa aikaa oli aina iltavuoroon mennessä, koska lapset piti viedä aina ennen yhdeksää tarhaan, ja työ alkoi mahd. klo 11 tai 13 (mies haki lapset hoidosta neljältä, arkivapaapäivinä pidin lapset kotona kanssani).

Vierailija
15/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan on omaa aikaa pitkin päivää useasti, kun lapsi leikkii itsekseen, se on vähän miten kukakin sen oman ajan käsittää. Omana aikana pidän myös sitä kun poika nukkuu päiväunia, se on sitten itsestä kiinni mihin sen oman ajan päättää käyttää; ruokaa voi laittaa samalla kun lapsi häärää myös keittiössä ja pyykkien koneeseen/kuivuriin nakkaaminen ei vie kauaa kun pikkuapulaisen antaa kans "lajitella" pyykkiä ilman senkummempaa ohjaamista. Meillä on remontti meneillään, että kotoa löytyy aina jotain mielekästä tekemistä itselle. Seuraavaksi otan pari tuntia omaa aikaa kahdesti viikossa, kun lähden kuntosalille pojan yöunille menon jälkeen. Poika on 11kk ja yöunille nukahtaa myös kasilta.

Vierailija
16/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aika? Mitä se on?

Vierailija
17/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 10kk ja 3,5 v. Joka viikko käyn jumpassa "pitkän kaavan mukaan" eli lämmittelen ennen jumppaa, käyn rauhassa suihkussa ja saunassakin jumpan jälkeen, kävelen kotiin. Olen kerralla poissa noin 2-2,5h. Näin siitä lähtien kun vauvat olleet noin nelikuisia. Heti jumpan jälkeen aina soitan kotiin mikä meno, tarvittaessa tulen sitten nopeammin kotiin. Tämän lisäksi käyn kerran-kaksi kuussa esim. brunssilla ystävien kanssa. Minulle tämä on se minimi että pysyy järjissään ja tuntuu toimivan hyvin koko perheen näkökulmasta myös.

Vierailija
18/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa on se, kun lapsi nukkuu päiväunia. Niitä lapsi lakkaa nukkumasta kolmevuotiaana, jolloin viimeinenkin hetki omaa aikaa katoaa.

Vierailija
19/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa on juuri  niin paljon kuin haluan. Voin lähteä kuntosalille vaikka samantien, vaikka tuplat on 8 kk ikäiset. Toisaalta en halua olla heistä erossa, koska ovat veikeitä veijareita, joiden kanssa on mukavaa. Välillä lähden 4-5 tunniksi kaupungille shoppailemaan ilman lapsia ja tiedän, että kotona kaikki sujuu hyvin, ei ole odottamassa sotkuista kämppää ja väsyitkuisia lapsia.

Vierailija
20/30 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla ihan säännöllisesti omaa aikaa. Voisi sitä joskus vähän enemmänkin olla. Mulla on kahdesti viikossa harrastus, joten siinä nyt ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi