Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri kimpussa vaikka sairauslomalla

Vierailija
01.01.2017 |

Olen työtön, ja yleislekuri laittoi masennuksen vuoksi maaliskuuhun saikkua. No, työkkäristä ne innostuivat, varasivat ajan ja rupesivat painamaan että minun on käytävä työkkärissä saikun aikana, haettava duunia yms ja muutenkin ämmä selkeästi kyseenalaisti saamani sairasloman. Miten voin vittuilla työkkärin eukoille? En varmaan saikun aikana ala mitään paskaa työkkäriin liittyen tekemään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmä. Työkkäripaska.

Ei ihme jos ei kukaan sinua huoli töihin, et vaikuta kovinkaan miellyttävältä ihmiseltä.

Vierailija
22/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa joskus olla kivoja, yhteistyökykyisiä ja ystävällisiä siellä työkkärissä. Auttaa kummasti asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut onnellisessa kaupungisssa, jos voit valita.

Vierailija
24/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä siis 

1. kirjaudut molliin ja menet kohtaan, jossa voi muuttaa tietoja, että työnhakusi katkeaa syystä koska olet sairaslomalla xx päivään saakka.

2. kun kirjaudut kelaan, valitset jokaiselle päivälle "työtön" sanan sijaan "sairaslomalla".

Problem solved.

Sen verran voi tulla lisävaivaa, että joudut hankkimaan erikseen lääkäriltä sairauslomatodistuksen Kelan päivärahaa varten ja hakemaan sitä.

Miksi ihmeessä sinä et ole lopettanut työnhakuasi sairausloman ajaksi? Ei kai nykyään normaalin sairausloma-ajan päivärahahakemuksen käsittely kuukausia kestä?!

Vierailija
25/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että jotta voit saada työttömyyskorvausta, sun pitää olla koko ajan siinä kunnossa, että voit vastaanottaa sitä kokopäivätyötä. Tossa on vaara, että sut potkastaan työkkäristä pois. Sairaat eivät kuulu työkkärin listoille.

Eivät, vaan Kelan sairauspäivärahalle. Miksi ap ei ole ilmoittanut olevansa sairas? Eihän työkkärin ämmät voi tietää sitä, jos et ole ilmoittanut.

Minä en todellakaan ymmärrä ongelmaa. Onko jotain eroa siinä, onko Kelan vai kassan päivärahalla? Itse olin ansiosidonnaisella, kun sairastuin. Säästin samalla ansiosidonnaisia päiviä, kun en ollut työnhakijana vaan sairauspäivärahalla. Tavallista kelan omavastuuta ei sairauspäivärahoissa ole, jos on saanut päivärahaa n? päivää ennen sairastumista.

Vaikeampi tilanne on silloin, jos sairaus ei kuitenkaan ole sellainen, että saisi sairauslomaa tai eläkettä, mutta ei kuitenkaan pysty töihin, tai jos on kaikki sairauspäivärahapäivät käytetty eikä muuta tukea tule. Siitä ei kai ollut tässä kyse.

Vierailija
26/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä edes haet sairaslomaa, kun kerran makaat muutenkin kotona?

Vierailija
27/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet pitäis potkia pois sieltä kotoaan möllöttämästä keinolla millä hyvänsä.

Kotona oleminen vain tukee masennuksen jatkumista.

Vierailija
28/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nothing comes for nothing. How much is enough?

Vierailija
29/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työtön jää saikulle, ei kannata katkaista työttömyystukia vaan odottaa sitä Kelan saikkupäätöstä ja sehän menee automaattisesti TE-toimistollekin tiedoksi.

Vierailija
30/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan mene katkaisemaan työnhakua ennenkuin myönteinen Kelan sairaslomatodistus on kädessä. Kokemuksella...Kelan vakuutuslääkärit...jos niiden kanssa tulee ongelmaa saa nostettua silti työttömyyskorvausta.

Vierailija
31/31 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ilkeistä kommenteista, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi