Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä alle 30-vuotias, useamman pikkulapsen äiti !

Vierailija
01.01.2017 |

Tunnetko itsesi terveeksi? Fyysisesti hyvinvoivaksi? Nuoreksi? Miten jaksat henkisesti?

Itse olen 28 v ja meillä on 2 lasta, toinen on 1v ja toinen 4v. Kuopuksen raskausaika oli todella rankka, ensin oli pitkään pahoinvointia ja sen jälkeen alkoi fyysiset krempat. Oli selkäkipua, nivelkipuja, liitoskipuja, huimasi, väsytti, särki, pisteli, puutui.... synnytys helpotti, mutta en ole tuntenut itseäni juurikaan normaaliksi synnytyksen jälkeenkään. Imetysaikana oli taas omat kolotukset. Imetys loppui 4 kk sitten ja edelleen paikat kremppaa. Oli paljon jalkapohjan kipuja, jotka nyt on hellittäneet. Jalkojen koko kasvoi minulla raskauden aikana yhdellä kengännumerolla. Polvet on alkaneet naksumaan. Väsyttää aika usein. Paljon nivelkipuja, jotka liittyy selvästi rasitukseen. Lapset valvottaa edelleen jonkun verran, ei onneksi yhtä pahasti kuin ennen.

Neuvolassa on aika paljon vilauteltu hormooneja, kun olen tästä puhunut. Ja sitä väsymystä. Mitään sen tarkempaa ei ole tutkittu.

Kiinnostaisi tietää onko täällä muita alle 30-vuotiaita äitejä, jotka välillä tuntee itsensä 100-vuotiaaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mut mulla kyllä on muutakin vaikeutta elämässä. Välillä on sellaista 30 kriisiä!

Vierailija
2/5 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, en edes jaksa selittää enempää, koska tänään tunnen taas olevani lähes 100-vuotias. Pärjätkäämme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua, liikuntaa ja täys ruokavalio remppa tehty täällä. Osta nintendo wii ja siihen se lattiaohjain ja peli. Pääset lasten kanssa pelaamaan ja kuntoon.

Vierailija
4/5 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä voisi olla paikallaan käydä.

Vierailija
5/5 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 30v ja kahden alle 2,5 vuotiaan äiti. Nyt kun lapset on tehty ja nuorimmainenkin lähestyy yhtä ikävuotta, on aika aloittaa oman hyvinvoinnin edistäminen !

30v ja itsekin rapakunnossa. Väsyttää ja joka paikka krempallaan. Tilanne ei voi jatkua näin. Siksi alan liikkumaan pitääkseni kropan kunnossa ja ruokavalioon muutos. Liikaa oon syöny kaikkea roskaa.

Ja viimeinen vinkki: älä tee enempää lapsia. Keskity niihin kahteen ja itsesi hyvinvointiin. Kyllä se siitä helpottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä