Tapailemani mies luuli että miekkari on jokin kalalaji
Kun puhuin tuosta Oulun mielenosoituksesta ja käytin nimeä miekkari. No, nyt hän on ainakin viisaampi vaikka uusia treffejä ei enää tule.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mikä se keskustelu oli, missä oululainen aloittaja LAITTOI MIEHENSÄ KANSSA KOIRAN? Sitä hämmästelin joskus :D
Mistä muuten oululaiset tietävät milloin 'kehtaaminen' tarkoittaa oikeasti kehtaamista ja milloin viitsimistä? Esim. "en kehtaa käydä kaupassa". Eikö niille tule väärinymmärryksiä? Vai onko niillä sille oikealle kehtaamiselle jokin muu sana?
Oululaiset, valistakaa turkulaista!
Mää laitoin vasta uuen telekkarin :)
Se mitä kehtaaminen tarkottaa riippuu tietty sanayhteydestä ja jos ei tiiä, nii aina voi kysyä. Ohan suomenkielessä muitaki sanoja jotka tarkottaa kahta eri asiaa :) Ei tää sen ihimeellisempi oo.
No en kyllä kehtaisi edes kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mikä se keskustelu oli, missä oululainen aloittaja LAITTOI MIEHENSÄ KANSSA KOIRAN? Sitä hämmästelin joskus :D
Mistä muuten oululaiset tietävät milloin 'kehtaaminen' tarkoittaa oikeasti kehtaamista ja milloin viitsimistä? Esim. "en kehtaa käydä kaupassa". Eikö niille tule väärinymmärryksiä? Vai onko niillä sille oikealle kehtaamiselle jokin muu sana?
Oululaiset, valistakaa turkulaista!
Mää laitoin vasta uuen telekkarin :)
Se mitä kehtaaminen tarkottaa riippuu tietty sanayhteydestä ja jos ei tiiä, nii aina voi kysyä. Ohan suomenkielessä muitaki sanoja jotka tarkottaa kahta eri asiaa :) Ei tää sen ihimeellisempi oo.
No en kyllä kehtaisi edes kysyä.
Ite en ilikiä vastata.
MoosesAbraham kirjoitti:
äiti antoi nuoruudessaann bänksit miehelle, joka ei tiennyt mikä on "lila". oli kirvesmies muutenkin ja äitini ajatteli että mies on liian tyhmä kun itse oli sentään akateemikko
Et satu olemaan Irma Thesleffin poika? Tai Anna-Leena Siikasen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä on unnuttaminen? :D
Joikhaamista ala Pirkka-Pekka ja Ake
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni sana "miekkari" Ei löydy virallisesta suomenkielen sanastosta. Joten oikeasti se vei ole edes sana.
Minun mielestäni ei ole mikään synti tai häpeä, jos ei slangia tunne eikä osaa.
Jo pelkkä sana "miekkari" on sanana niin ärsyttävä!Taitaa olla lähinnä vasemistoliittolaisten feministien käyttämä sana.
Minun käsittääkseni se on enemmän oikeistolaisten natsien käyttämä sana.
tuolta löytyy : http://www.suomisanakirja.fi/miekkari
Siellä lukee että miekkari on mielenosoitus.
Muita lähteitä :
Miekkari on myös mielenterveyspalveluista käytetty sana, eli sitä ei suinkaan ole "pyhitetty" vain mielenosoituksia tarkoittamaan.
Monet ihmiset keksii itse lyhenteitä ja sanoja, mutta fiksu ei edes oleta muiden tietävän jokaisen lyhenteen tarkoitusta.
MoosesAbraham kirjoitti:
mutta sanon että jos deittini (joilla en käy koskaan) harrastaisi mielinosoituksissa ramppaamista, pitäisin viherpiipertäjä-lesbona enkä haluaisin enää tavata vaikka olisi kuin hyvä perse
Samat sanat, varsinkin jos vielä puhuisi miekkarista.
Miekkari = miekkataksi = poliisin "maija"
MoosesAbraham kirjoitti:
äiti antoi nuoruudessaann bänksit miehelle, joka ei tiennyt mikä on "lila". oli kirvesmies muutenkin ja äitini ajatteli että mies on liian tyhmä kun itse oli sentään akateemikko
Minä puolestani bänksäisin miehen, joka käyttää sanaa "lila". Hyi vittu.
Vierailija kirjoitti:
Miekkari = miekkataksi = poliisin "maija"
Eiköhän se ole juuri näin vasentuneen anarkomarkot viedään usein miekkarilla putkaan näistä laittomista mellakoinneistaan ja sana on siirtynyt tarkoittamaan kaikkia vihervassareiden mielenilmauksia, oli ne sitten laillisia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miekkari kuulostaa irtokarkilta
Se taas on merkkari.