Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitko yli kymppitonnin lähes täydellisestä Muumimuki-kokoelmasta?

Vierailija
01.01.2017 |

Huutonetissä joku koettaa. Lähtöhinta 10 500 e ja 500 e nousulla, joten 11 000 on vähimmäishinta, jolla myy 79 mukia, eikä suostu kertomaan, mitkä kaksi mukia puuttuu, kun Muumi-mukeja on ollut olemassa alunperin 81 erilaista.
Toivon, ettei kukaan huuda. Suurin osa on kuitenkin ihan tavallisia perusmukeja, joita saa 15 eurolla Tokmannilta.
http://www.huuto.net/kohteet/muumimuki/433350807

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi riesakseni edes ilmaiseksi.

Vierailija
2/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. En vaan käsitä, miten joku haluaa tuollaista rumaa krääsää, jota on kaikilla muillakin. Thaimaassa muutamalla sentillä tehtyä roskaa, jota myydään kiskurihinnoilla Suomessa suomalaisena. HAH! En todellakaan maksaisi jostakin hemmetin MUKISTA yli kymmentä euroa, HALOO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin laskeskella, että vaikka osa noista onkin ns. harvinaisia arvomukeja, joita ei saa enää mistään, niin ihan maksimikokonaishinta kaikista pitäisi olla 1500-2000 e, jonka harrastaja voisi maksaa. Toi kymppitonni on ihan utopiaa. Mukit pitäisi vielä noutaa Joensuusta.

ap

Vierailija
4/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa kuvassa näy myynnissä olevat mukit?

Vierailija
5/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en maksaisi, en piittaa muumimukeistapätkän vertaa.

Vierailija
6/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan nähnyt kuvassa fazer-mukia ja jos sitä ei ole, niin hinta on entistä järjettömämpi.

Rillimukeja oli 2kpl, rillitön ja rillillinen versio, joten mukeja puuttuukin 4kpl?

Vierailija
7/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rillimuki löytyy, siitä pojot myyjälle. Kuvassa on pari pienempää mukia, jotka ei kuulu viralliseen kokoelmaan.

Vierailija
8/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Muumimukit ei merkitse minulle mitään.

Vierailija
9/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
10/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa hyvin sen, miten euroon meneminen sekoitti suomalaisten käsityksen rahan arvosta.

Siis että jostakin yksittäisestä mukistakin voidaan pyytää lähes kymppitonni euroina. 

Tietysti voi pytää ja saa, mutta niissä tapauksissa käytetään keräilijänviettiä hyväksi ja hinta on sen mukainen, että joku rahakas keräilijä, mikäli haluaa kokoelmansa täydelliseksi saattaa olla valmis maksamaan melkoisesti tuosta tavoittelemastaan kohteesta iloiten, että sellainen edes on tarjolla hintaan mihin hyvänsä.

Ei noilla reaalihintojen kanssa ole mitään tekemistä. Eikä välttämättä järjenkään.

Tokko nuo pari kalliimpaa mukiakaan mitään rekisteröityjä tuotteita ovat, eli mikäli joku hieman moraaliansa venyttävä haluaisi niitä alkaa valmistuttamaan aasiassa uusiotuotantona, saisi kovin tuntuvia seuraamuksia siitä.    Harvinaisimpia rahojahan siellä tiettävästi on tehtykin.  Asiansa osaava ne tietty erottaa aidoista ja alkuperäisestä, mutta tavalliselle keräilijälle ne saattavat mennä täydestä.

Vierailija
11/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan nähnyt kuvassa fazer-mukia ja jos sitä ei ole, niin hinta on entistä järjettömämpi.

Rillimukeja oli 2kpl, rillitön ja rillillinen versio, joten mukeja puuttuukin 4kpl?

Minä näin. Neljäs rivi alhaalta, kolmas muki vasemmalta.

Vierailija
12/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos joku haluaa lähes täydellisen kokoelman tuohon hintaan niin siitä vaan, jollekulle tuo rahasumma ei ole kovin merkittävä. Toki myyjän pitäisi ilmoittaa selvästi mitkä 2 puuttuvat kokoelmasta, tämä on todella outoa jos ei suostu ilmoittamaan asiaa. Pitäähän myyjän eritellä tarkasti mitä on myymässä.

Vierailija
13/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Muumimukit ei merkitse minulle mitään.

Ennen mulle merkitsi suomalaisten työllistämistä, mutta nykyisin ei edes sitäkään, koska mukit teetetään Thaimaassa pilkkahinnalla ja myydään suomessa ihan sillä maksimaalisella hinnalla, mikä niistä vain voidaan kuvitella saatavan voittojen maksimoimiseksi.

Nyt ne ovat tasavertaisia kaupan muitten mukien rinnalla.  Eli kaikinpuolinen käytettävyys ja käteen sopiminen ratkaisee mun mukien ostamiskäyttäytymisen. Sen ulkonäön lisäksi. Miksei muumimukikin, mikäli juuri silloin sattuu olemaan tarve mukille ja ulkonäkö miellyttää silmää.

Vierailija
14/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Naurettavaa tollanen muumimukien kerääminen ja haaliminen. Tuollainen perustuu sopulimaiseen toimintaan kun jostain tehdään yhtäkkiä niin hieno asia jota kaikki haluaa, niin sitten se on muka "arvokas" Ja jos ketään ei kiinnosta se kokoelma, niin kokoelmalla ei ole mitään muuta kuin tunnearvoa. Joka sekin ihmetyttää.

Vierailija
15/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa oli sielä fazer-mukikin, mutta silti hinta on liian korkea.

Fiksumpaa olisi laittaa todella alhainen lähtöhinta ja silloin hinta voisi noustakin ainakin lähelle nykyistä pyyntihintaa.

Nyt korkea lähtöhinta karkoittaa jokaisen potentiaalisen ostajaehdokkaan.

Keskisen Vesahan maksoi muutama vuosi sitten n. 10 000e täydellisetä mukikokoelmasta, mutta tuskin nyt toista kokoelmaa enää haluaa 😀

Vierailija
16/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Jos joku haluaa lähes täydellisen kokoelman tuohon hintaan niin siitä vaan, jollekulle tuo rahasumma ei ole kovin merkittävä. Toki myyjän pitäisi ilmoittaa selvästi mitkä 2 puuttuvat kokoelmasta, tämä on todella outoa jos ei suostu ilmoittamaan asiaa. Pitäähän myyjän eritellä tarkasti mitä on myymässä.

Selkeästä kuvasta kyllä näkee, mitä mukeja kauppaan sisältyy.  Ostaja ehkä kuitenkin sen verran asiaa ymmärtävä, että havaitsee itse, mitkä tuosta mahdollisesti puuttuvat.

Vierailija
17/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukit muumipeikko unelmoi, Fazer, millenium.. taitaa olla kalleimmat..

Vierailija
18/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku saanut YT-kutsun ja yrittää nyt sitten maksattaa asuntolainansa muilla, järjetön hinta

Vierailija
19/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö Huuto.net - palvelua joku vielä tosiaankin?

Myyjän kannattaisi ilmoitella lisäksi ainakin ebay:ssa ja tori-palvelussa. Muumi-mukeista voisi olla kiinnostunut moni ulkomainen ja ostovoimainen henkilö.

Vierailija
20/22 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista osa on ostettu joitain kuukausia sitten. Mikä saa yhtäkkiä kyllästymään kokoelmaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi