Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on kokemustesi mukaan normaalin kolmekymppisen pitkäaikaissinkkumiehen koti

Vierailija
01.01.2017 |

Mikä on vielä tavallista? Ei kiitos mitään ehdotuksia että kuminen tyttöystävä joka asuu sängyn alla pitää vielä sietää, kun puhutaan siis normaalista miehestä paitsi että on sinkku.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristikaverilla ei saa murustella. Koko asunto siivotan viikottain. Paidat silitetään aina lauantaina. Pölyä ei ole missään. Tavat on geometrisesti järjestelty. Kirjat aakkostettu hyllyyn. Käyttää wanhan-ajan kalsareita. Jääkaapissa ei ole mitään, mutta vieras saa aina lasin portviiniä

Insinöörikaverilla on koti on verstas. Huoneet täynnä polkupyöriä, autonosia, tietokoneita, elektroniikka, työkaluja. Tulee avaaman oven usein kädet rasvassa tai maalissa. Tuoleille ei pysty istumaan. Sohva on muovitettu. Jääkaapista voi hakea kaljan ja kahvinkeitin on aina päällä.

Urheilijakaverilla on kämppä täynnä pyöriä, suksia, puntteja, soutulaitteita. Pyykkipäivä on jokapäivä. Yleensä ei ole kotona, Sportstrakkeristä voi kattoa missä kaveri on paraikaa lenkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli ollut kymmenen vuotta sinkkuna ennenkuin me tavattiin ja hän oli kyllä huolella sisustanut itselleen oikein kivan näköisen kodin. Siellä oli myös siistiä ja tunnelmallista, myös kylppärissä ja saunassa.

Homo? Tai siis bi...

Vastauksesi on heittämällä vuoden 2017 paskimpien juttujen top kolmosessa, vaikka tätä vuotta on eletty vasta 14 tuntia.

Vierailija
24/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni takia jouduin käymään aika paljon ihmisten kotona. Kyllä poikamiesten /yksin asuvien miesten asunnot tunnisti. Yleensä tosi karuja, aika likaisia, paitsi ne jossa joku naispuolinen ihminen kävi siivoamassa. Ei  mitenkään viihtyisiä. Ei tapeetonta, mutta yleensä ei edes sitä tarpeellista tavaraa.  Ja kun joku täällä väitti , että naiset vasta sotkuisia on, sekin voi pitää paikkansa, mutta naisilla on yleensä puhtaampaa, vaikka voi olla sekaista. Miehillä monesti haisi lika ja pesemättömyys niissäkin asunnoissa, joissa oli näinnäisesti "siistiä". Mutta jos ajatellaan 30v sinkun kotia, niin toivottavasti ainakin on puhdasta, vaikka muuten karua olisikin, niin silloin olisi normaalia.

Vierailija
25/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työni takia jouduin käymään aika paljon ihmisten kotona. Kyllä poikamiesten /yksin asuvien miesten asunnot tunnisti. Yleensä tosi karuja, aika likaisia, paitsi ne jossa joku naispuolinen ihminen kävi siivoamassa. Ei  mitenkään viihtyisiä. Ei tapeetonta, mutta yleensä ei edes sitä tarpeellista tavaraa.  Ja kun joku täällä väitti , että naiset vasta sotkuisia on, sekin voi pitää paikkansa, mutta naisilla on yleensä puhtaampaa, vaikka voi olla sekaista. Miehillä monesti haisi lika ja pesemättömyys niissäkin asunnoissa, joissa oli näinnäisesti "siistiä". Mutta jos ajatellaan 30v sinkun kotia, niin toivottavasti ainakin on puhdasta, vaikka muuten karua olisikin, niin silloin olisi normaalia.

Äläpä puhu paskaa siellä.

Vierailija
26/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsi puolesta? Kiinteistöhuolto vai sosiaalipäivystys?

Meillä ei käy kukaan työn puolesta.

Vierailija
27/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä. Iso TV-screeni. Pelikonsoli ja harrastusvälineitä, mahdollisesti myös kirjoja.

En ole koskaan nähnyt että 30v normaalilla miehellä olisi sotkuinen asunto.

Vierailija
28/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsi on siis syrjäytyneiden etsintä ja tuominen avun piiriin neljän seinän sisältä. Aivan linjassa silloin että näet masentuneiden ihmisten likaisia asuntoja. DAA?

Vierailija
29/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään ihan tolkuttoman siisti - siis ei mikään paskaläävä, mutta ihan joka viikko ei imuroida, eli pölyä ja muruja nurkissa. Ainakin omilla sinkkumieskavereilla on hillittömästi pelejä ja leffoja, jotka täyttävät seinätilat. Huonekalut pääasiassa vähän mitä sattuu - kirppiksiltä ja kavereilta tms. löydettyjä/saatuja. Eivät kovin kivan näköisiä - eivätkä muuten kovin mukaviakaan välttämättä (niitä ihmeellisiä kasari-ysäri-nahkasohvia, joissa ei ole selkeää selkänojaa tms, joten niissä ei voi istua eikä maata mukavasti, tuoleja joiden jalat ovat osittain irti).

Kuulostaa ihan minun asunnoltani.

t: nainen 36v.

Vierailija
30/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
31/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla koti on hyvin askeettinen. Esillä ei ole yhtään koriste-esinettä ja ikkunoissa on vain sälekaihtimet, ei verhoja. Televisio ja iso tumma sohva hallitsevat olohuonetta. Olen siis nainen itse ja tuoreella miesystävällä on viherkasveja, värejä, koriste-esineitä ja tavaraa paljon esillä. Hän myös omistaa esim. astioita paljon enemmän kuin minä. Asunto on hänen itsensä, ei äidin tai exän sisustama.

Vierailija
32/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siisti ja laadukas huonekaluiltaan, kirjahyllyssä on kirjoja, mitään ylimääräistä turhaa ei ole nurkissa. Lisäksi se on omaksi maksettu. Ja sen perään pihassa jököttää myös omaksi maksettu uudehko auto. Sitä pystyy tuommoiseen, kun ei ole turhia rahareikiä kuten muija ja mukulat.

Vierailija
33/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistejä ja tyylikkäitä. Miehen itsensä näköisiä, kun ei ole ollut mitään pikkuvaimoa, joka olisi ominut oikeuden sisustamiseen itselleen. 

Vierailija
34/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä niillä on iso telkkariscreeni, paljon piuhoja ympäri kämppää ja mustat verhot. Mua aina naurattaa, että millä ihmeen ajatuksenjuoksulla kukaan valitsee kotiinsa mustat verhot, mutta aika monella sinkkumiehellä sellaiset on. :) Usein niillä on harrastusvälineitä lojumassa eteisessä ja olkkarissa.

Mustat tai tummat verhot sen vuoksi ettei valo pääse läpi niin helposti.

Aha, no miksi se (päivän)valo ei saisi päästä läpi?

Vierailija
35/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä niillä on iso telkkariscreeni, paljon piuhoja ympäri kämppää ja mustat verhot. Mua aina naurattaa, että millä ihmeen ajatuksenjuoksulla kukaan valitsee kotiinsa mustat verhot, mutta aika monella sinkkumiehellä sellaiset on. :) Usein niillä on harrastusvälineitä lojumassa eteisessä ja olkkarissa.

Olen nainen, en omista tummia verhoja, mutta miksi verhojen pitäisi päästää valo läpi? Jos halutaan valoa, pidetään verho auki? Jos ei, laitetaan kiinni. Mulla on (vaaleat, jos se helpottaa) pimennysverhot. Olen herkkä valolle, enkä saa nukuttua kesäiltaisin ja -aamusin jos verhot ei pimennä. Kaupungissa on talvisin liikaa valosaastetta, haluan nukkua pimeämmässä. Lisäksi se selitys, joka varmaan sopii sinkkumies-stereotypiaanne: en näe pelata pleikkaa aurinkoisina päivinä, kun tulee ikäviä heijastuksia 50-tuumaiselle screenille.

Vierailija
36/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, en omista tummia verhoja, mutta miksi verhojen pitäisi päästää valo läpi? Jos halutaan valoa, pidetään verho auki? Jos ei, laitetaan kiinni.

Hah, oletpas mustavalkoinen on/off ihminen. Et sitten ole nähnyt tai jos oletkin nähnyt, niin verhot ovat myös sisustuselementtejä ja niillä voi myös muokata tilan valoa siten että valo on pehmeämpää ja silmälle miellyttävämpää kuin kova päivänvalo. Silloin ei ole tarvetta vetää pimennysverhoja eteen ja laittaa sähkövaloa päälle päiväsaikaan. Mutta se on toki hieman monimutkaisempaa ja voi tosiaan olla liikaa vaadittu nykyään monelta.

Täyttä pimentämistä tarvitsevissa tiloissa on tarpeen erilliset pimennysverhot, mutta jos ne pimennysverhot ovat koko ajan käytössä ja ne ovat asunnon ainoat verhot niin herää kysymys, että onko osa verhojen ideasta on mennyt kokonaan ohitse vai onko kyseessä henkilö jolla on ongelmia elämänhallinnan tai vastaavan kanssa ja vaarassa syrjäytyä.

Mulla on (vaaleat, jos se helpottaa) pimennysverhot. Olen herkkä valolle, enkä saa nukuttua kesäiltaisin ja -aamusin jos verhot ei pimennä. Kaupungissa on talvisin liikaa valosaastetta, haluan nukkua pimeämmässä. Lisäksi se selitys, joka varmaan sopii sinkkumies-stereotypiaanne: en näe pelata pleikkaa aurinkoisina päivinä, kun tulee ikäviä heijastuksia 50-tuumaiselle screenille.

No tuo jälkimmäiseen tapaukseen syynä on varmasti sama kuin useimman heidän muu ulkoinen habituksensakin kertoo, joten se ei kyllä yllätä ketään.

Osa ihmisistä on oman kertomansa mukaan valon määrälle nukahtaessa ja he haluavat täydellistä pimeyttä, pienikin valon määrä kuulemma haittaa. Olen joskus miettinyt että kai he sentään ymmärtävät käydä nukkumaan silmät kiinni, minulla ainakin se riittää ja nukahdan kyllä vaikka auringossa lepotuoliin kun vain hieman väsyttää ja on muuten riittävän mukavan lämmintä.

Minulla on vaaleat pellavaiset molemmissa makuuhuoneissa, keittiössä on vielä ainakin toistaikseksi puna-ruudullista ja olohuoneessa on sekä hyvin harvat pellavaiset päiväverhot, sen takana paksummat vaaleat enemmän pimentävät verhot ja sen lisäksi myös sälekaihtimet kuten on toisessa päiväsaikaan auringon puolella olevassa makuuhuoneessa.

Vierailija
37/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin itse kuvaukseen, joten voin kertoa omasta kämpästäni: 70m2 kerrostalokolmio (olkkari, makkari ja työhuone). Olohuoneessa iso telkkari, muutama pelikonsoli ja kaksi sohvaa. Lisäksi pari kirjahyllyä ja nojatuoli lukemiseen. Yhdistelmä uutta ja vanhaa. Muutama 1900-luvun alkupuolen suomalainen taulu seinällä. Makkarissa 160cm sänky ja pienempi telkkari. Mielestäni siistiä ja kaikelle on paikkansa eli ei ylimääräistä rojua missään

Vierailija
38/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kämppää katsellessani, paljon harmaata, valkoista ja mustaa. Tasaiset sävyt rikkoo kirkkaat yksityiskohdat, kuten punaiset tyynyt ja seinille kohdistetut sisustusvalot. Valot ovatkin tunnelmanluojia, ei näkyvyyden parantajia.

Kaikkialla vallitsee järjestys, huoneilla on tarkoituksensa. Tyyli on modernia, mutta ei pröysäilevää. Arvokkaampaa Askoa ja Ikeaa sopivasti vierekkäin.

Sinkkuuden paljastaa vain 120cm pieni jenkkisänky.

Vierailija
39/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tervetuloa katsomaan pitävätkö ennakkoluulot paikkansa. En tosin ole pitkäaikaissinkku, ennemminkin iki sellainen, mutta asunto minullakin on.

On kirjahylly, viherkasveja, tauluja sekä ajan kanssa valittuja huonekaluja. Joskus toki täällä voisi siistimpää olla, mutta harvoin tätä sikolätiksi voisi kutsua.

Vierailija
40/56 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotia puunaava on muutenkin pikkutarkka persoona. Makuasioita, mutta koen elämän helpommaksi löysemmin.