Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lahjoittanut hyväntekeväisyyteen 2016?

Vierailija
31.12.2016 |

Mihin? Kuinka paljon? Tienaatko paljon vai vähän?

Usein vähän ansaitsevat ovat niitä anteliaimpia. Vai mitä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme keskituloinen lapsiperhe. Meillä on Plan-kummilapsi Intiassa. Lisäksi olemme lahjoittaneet Yhteisvastuukeräykseen, Pelastakaa lapset ry:lle ja Viipurin koirille rahaa sekä tarvikkeita/vaatteita.

Vierailija
22/40 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasken Plan-kummilapsen, eläinsuojeluun laittamani rahat sekä kaikki muu hyväntekeväisyyteen laittamani rahat yhteen, niin vuonna 2016 laitoin hyväntekeväisyyteen noin 7000 €. Olen hyvätuloinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Plan-kummilapsi Intiassa. Lisäksi olemme lahjoittaneet Yhteisvastuukeräykseen, Pelastakaa lapset ry:lle ja Viipurin koirille rahaa sekä tarvikkeita/vaatteita.

Voi hyvä ihminen, oikeinko sinä kuvittelet, että sinun Plan-lapsesi saa lahjoittamasi rahat?

Samoin Viipurin koirat taitaa jäädä ilman ruokaa,eiköhän ne rahat mene aivan johonkin muuhun..

Vierailija
24/40 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lahjoittanut, en ole koskaan kokenut että se olisi minun vastuulla lahjoittaa rahojani mihinkään. En halua. En kuitenkaan laittaisi isoja summia ja en usko että mun kympillä olisi mitään merkitystä. Haluan käyttää omat rahani itseeni. Tätähän ei voi irl sanoa ääneen koska olen itsekäs ja empatiakyvytön.

Ehkä voisin lahjoittaa jos jokin järjestö olisi todistetusti ei-mätä ei-poliittinen tehokkaasti organisoitu ja raha menisi varmuudella fiksusti käyttöön.

Tienaan n. 40 000€/vuosi.

Kympillä on merkitystä vaikka lapselle, joka saa joulun ainoan lahjan esim. Joulupuu-keräyksen kautta.

Vierailija
25/40 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Mieli-keräys  100e, nettoeläke 1200e/kuukaudessa.

Vierailija
26/40 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussa kummilapsi jolle menee pari kymppiä kuussa. Palkka jonkin verran alle 2000€

Vierailija
27/40 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kiltisti veroni, annan kirkossa kolehdin, laitoin rahaan johonkin joulupataan. Ostan mahdollisimman paljon kotimaista. Siinä minun apuni tässä maailmassa.

Vierailija
28/40 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonsuojeluun menee vajaa kymppi kuukaudessa. Pienituloinen olen.

Vierailija
29/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lahjoittanut, en ole koskaan kokenut että se olisi minun vastuulla lahjoittaa rahojani mihinkään. En halua. En kuitenkaan laittaisi isoja summia ja en usko että mun kympillä olisi mitään merkitystä. Haluan käyttää omat rahani itseeni. Tätähän ei voi irl sanoa ääneen koska olen itsekäs ja empatiakyvytön.

Ehkä voisin lahjoittaa jos jokin järjestö olisi todistetusti ei-mätä ei-poliittinen tehokkaasti organisoitu ja raha menisi varmuudella fiksusti käyttöön.

Tienaan n. 40 000€/vuosi.

Kympillä on merkitystä vaikka lapselle, joka saa joulun ainoan lahjan esim. Joulupuu-keräyksen kautta.

Eikö se ollut just se keräys missä "vapaaehtoiset järjestäjät" olivat ottaneet itselleen "ylimääräiset" paketit? En halua tuollaiseen osallistua jos niihin tulee muutenkin enemmän apua kuin on avuntarvitsijoita ja loput menee jonkun ihan muun hyödyksi.

Vierailija
30/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveron verran.

Vierailija
31/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin viime vuonna yhteensä noin kaksi tonnia. Pääosa World Visionin ja Kirkon ulkomaa-avun kautta, mutta lisäksi pienempiä summia muuten, esim. Yhteisvastuukeräykseen ja Pelastusarmeijalle. Lisäksi annoin vähän aikaani yhteisvastuukerääjänä.

Minulla on tuttu töissä World Visionissa, joten tiedän, että sitä kautta apuni menee varmasti perille.

Kuukausituloni ovat noin 5000 eur, josta käteen jää noin 3200 eur. En ymmärrä, mihin perustuu käsitys siitä, että yleensä pienituloiset antavat enemmän. Jos katsoo, kuka antaa rahaa keräyslippaaaseen, ei voi mitenkään tietää sitä, kuinka paljon kultakin on mennyt lahjoituksia suoraan tililtä.

Vierailija
32/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut rahaa. Olen antanut aikaani sekä turvapaikan hakijoille vastaanottokeskuksessa, kiintiöpakolaisille ystävätoiminnan kautta sekä koulun vanhempain yhdistykselle toimimalla sihteerinä ja nykyisin myös rahaston hoitajana. On myös tärkeää että ihmiset antavat aikaa eikä vain rahaa.

Vierailija
33/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sairas alapeukuttaa hyväntekeväisyyttä tekeville?

Vierailija
34/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoittanut hyväntekeväisyyteen mitään koska  rahat menevät niiden työntekijöiden elintason korottamiseen eikä sinne kohteeseen vaikka niin väitetään.

Vierailija
35/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelia olen tukenut, Israelin Ystävät ry järjestön kautta pieniä summia noin kerran kuussa ja aion jatkaakin Israelin tukemista. Siunattu Israel, Jumalan maa, Messiaan kunniaa ylistää saa! http://akkapentu.blogspot.fi/

Vierailija
36/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Monella tavalla. Yhteensä varmaan n. 1000 eurolla vuoden 2016 aikana, pelkkänä rahana ehkä 400 euroa. Muuten tarpeettomaksi käyneitä vaatteita ja tavaroita. Olen todella vähätuloinen.

Antaisin enemmänkin, jos voisin varmistua, että rahat menevät sitä tarvitseville. Alan tehdä vapaaehtoistyötä, jahka tilanteeni sen sallii.

Eniten itseäni ärsyttää HESY:n meininki. Kissat ovat lähellä sydäntäni, ja haluaisin auttaa niitä. HESY:lle ei auta rahaa lahjoittaa, koska se menee vääriin taskuihin eikä näy kissaparkojen elämässä mitenkään. Ruokaa ja hiekkaa on turha lahjoittaa, koska työntekijät (!!!) kuulemani mukaan vievät ne kotiinsa omille eläimilleen. Vapaaehtoiset joutuvat omilla roposillaan ostamaan kissanhiekkaa eläinsuojeluyhdistyksessä oleville kissoille, jotta saavat hiekat vaihdettua. Järkyttävää. En halua tukea tuollaista systeemiä. Mutta kaikki kissat haluaisin pelastaa.

Vierailija
37/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tipauttelen kolikoita silloin tällöin keräyslippaisiin, määrät eivät siis kerralla ole mitenkään suuria. 

Isoin kertalahjoitus taisi olla 10 euroa Invalidisäätiölle, olen itsekin saanut aikanaan Invalidisäätiön sairaalasta (nyk. Orton) avun.

Vierailija
38/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan kahteen kohteeseen 15€/kk kumpaankin. Yksittäisiä lahjoituksia muutamiin eri kohteisiin tein noin 300 eurolla yhteensä.

Vuositulot 30 000€.

Vierailija
39/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin Woltin kautta kun heidän kauttaan sai ostaa yksinäiselle vanhukselle aterian+jutteluseuraa sekä jouluna kodittomalle jouluaterian.

Voisin lahjoittaa enemmänkin tuollaiseen ruohonjuuritason toimintaan, jossa tietäisin avun menevän oikeasti perille mahdollisimman lyhentämättömänä.

Ei puhettakaan että tukisin mitään isoa järjestöä, jolla kuitenkin on rahaa laittaa esim. kalliiseen mainostukseen ja feissareihin. SPR on yksi esimerkki tällaisesta.

Olin monta vuotta ulosottohelvetissä ja viime vuonna pääsin siitä irti. Vielä makselen pari vuotta velkoja pois, mutta käyttöön jää silti ihan mukavasti rahaa. Tienaan bruttona 2500e.

Tämän lisäksi olen ajatellut että voisin alkaa tukiaikuiseksi jollekin lapselle/nuorelle. Myös ystävätoiminta yksinäiselle vanhukselle kuulostaa mukavalta.

Vierailija
40/40 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sairas alapeukuttaa hyväntekeväisyyttä tekeville?

32:lle antaisin useamman miinuksen,mietipä miksi.Samoin niille jotka tukee esim.SPRää.