Olen tilapäisesti paperiton, miten maksimoin baariin pääsemiseni? :D
Tai on paperit, mutta menneet vanhaksi toukokuussa, uudet tilattu, mutta joulun takia odotusaika venyi aivan naurettavaksi.
Olen 23-vuotias, en mikään supermalli. Alkossa ei eilen suostuttu myymään minulle, joten olen vähän huolissani meneekö tämä ilta ihan kurjaksi.
Tekeekö vanhoilla papereilla mitään? Näytänkö ovella kysyttäessä pokkana vanhat vai kannattaako ensin selittää tilanne? Minulla ei ole ajokorttia eikä passia. Kela-kortti löytyy, mutta sekin on kuvaton.
Kaveriporukasta kaikki haluavat baariin, jos en pääse sisään, niin saan viettää koko illan yksinään :( (eivät ole oikeastaan minun kavereitani, poikaystävän kavereita)
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tai on paperit, mutta menneet vanhaksi toukokuussa, uudet tilattu, mutta joulun takia odotusaika venyi aivan naurettavaksi.
Olen 23-vuotias, en mikään supermalli. Alkossa ei eilen suostuttu myymään minulle, joten olen vähän huolissani meneekö tämä ilta ihan kurjaksi.
Tekeekö vanhoilla papereilla mitään? Näytänkö ovella kysyttäessä pokkana vanhat vai kannattaako ensin selittää tilanne? Minulla ei ole ajokorttia eikä passia. Kela-kortti löytyy, mutta sekin on kuvaton.
Kaveriporukasta kaikki haluavat baariin, jos en pääse sisään, niin saan viettää koko illan yksinään :( (eivät ole oikeastaan minun kavereitani, poikaystävän kavereita)
Selittely on aina epäilyttävää. Menet vanhoilla papereilla ja olet kuin se olisi normaalia, et vain ole saanut uusia. Eikö Alkossa muka kelpuutettu vanhentuneita henkkareita?
Ei luulisi portsaria papereiden vanheneminen kiinnostavan.
Relaa, kyllä sinä baariin pääset. :D Alkossa nyt on töissä kaikista nirppanokkaisimmat kukkahatut.
Ihan ehkä kuumimpiin menomestoihin en yrittäisi, mutta en usko että normaalissa paikassa ketään kiinnostaa.
Selitykset eivät auta, vaikuttavat vain epäilyttäviltä. Jos poke ei huoli korttia, sano rennosti "Joo, uudet on tilattu mutta tulevat joulun jälkeen" ja hymyile nätisti. Jos ei laske sisään, niin sitten menette muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittely on aina epäilyttävää. Menet vanhoilla papereilla ja olet kuin se olisi normaalia, et vain ole saanut uusia. Eikö Alkossa muka kelpuutettu vanhentuneita henkkareita?
Ei kelpuutettu. Tämä oli tosin ensimmäinen kerta kun minulle kieltäydyttiin myymästä mitään. Henkkareiden vanhentumisen huomasin kuukausi sitten, kun kassalla kassaneiti sanoi "Hei sulla on muuten mennyt vanhaksi nää!" mutta ei kieltäytynyt myymästä.
Käsittelyaika on tällä hetkellä 8-12 viikkoa (joulu ja juhlapyhät hidastavat), eli jonkun aikaa saa vielä kikkailla näiden vanhojen kanssa. :D
Jos sulla on toukokuussa jo vanhentuneet niin sulla olisi ollut tässä monta kuukautta hankkia ajoissa henkkarit.
Miksi et hankkinut ajallaan uusia? Vaikka käsittelyaika olisikin 8-12 viikkoa, olisit hyvin ehtinyt saada uudet. Turhaan uliset.
Harmillinen tilanne, menet vanhoilla ja jos kysyy, niin uudet on tulossa. Jos et pääse, sitten muualle tai kiltisti kotiin. Jatkossa osannet hoitaa tuollaiset asiat kuin henkkareiden uusiminen ajoissa.
Oletko paperiton turvapaikanhakija, joka lymyilee piilossa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hankkinut ajallaan uusia? Vaikka käsittelyaika olisikin 8-12 viikkoa, olisit hyvin ehtinyt saada uudet. Turhaan uliset.
Piti varmaan säästää rahat baariin
Aah, ap ei "huomannut" että henkkarit vanhentuneet. Classic.
Nimet listaan ja niillä sisään. Sillon ei useimmiten kysellä. Näin ainakin omalla kohdalla.
Halvemmaksi olisi tullut uusia ajoissa. Nyt joudut maksamaan extraa käräjäoikeudelle.
Voi tyttökulta. Jos olet ruma, niin et mitenkään.
Ole kauniimpi?
Helsingissä? Et mitenkään. Supermallien ei tarvitse näyttää papereita, mutta läski 3/10 paperiton jää rannalle ruikuttamaan.
Mulla on henkkarit 2 vuotta vanhat eikä ketään ole kiinnostanut. :D Mutta olenkin nätti ja huoliteltu.
Vierailija kirjoitti:
Relaa, kyllä sinä baariin pääset. :D Alkossa nyt on töissä kaikista nirppanokkaisimmat kukkahatut.
Ihan ehkä kuumimpiin menomestoihin en yrittäisi, mutta en usko että normaalissa paikassa ketään kiinnostaa.
Selitykset eivät auta, vaikuttavat vain epäilyttäviltä. Jos poke ei huoli korttia, sano rennosti "Joo, uudet on tilattu mutta tulevat joulun jälkeen" ja hymyile nätisti. Jos ei laske sisään, niin sitten menette muualle.
Toivottavasti tulevat ennen joulua.
ap
Itseltäni ei ole juuri papereita kyselty kun aloin ravintolassa käymään 18-vuotiaana. Kannattaa pitää itsestään huolta. Pääsee myös useinmiten jonon ohi.
Näytät vanhentuneita papereita ja selität tilanteen jos poke kysyy jotain.