Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun "pikavippejä" on jo 30-40 000€ ja yhdistelylainoja mitä mainostetaan ei saa?

Vierailija
31.12.2016 |

Ei riitä enää tulot laskuihin ja lainoihin. Tähän on johtanut moni asia, ja nyt on pakko tehdä jotain tai miehellä menee luottotiedot, ja se ei käy koska mulla ne meni jo aikoinaan toista kymmentä vuotta sitten nurin menneen yrityksen mukana. Meillä on talo, mutta sen myyminen ei käy käden käänteessä, pitäisi sinnitellä ainakin puoli vuotta noiden lainojen kanssa, talo on sähkölämmitteinen ja sähkölaskut on just tässä talvella ihan kauheet.
Meneekö nykyään kauan saada takuu-säätiöltä lainatakaus?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sen takia alunperin ostettiin oma kämppä kun vuokra nousi joka vuosi, ja alkoi mennä sama raha kuin lainanlyhennykseen. Meillä oli rivitalokämppä aikaisemmin, siinä nousi vastike niin isoksi että myytiin se (hyvällä voitolla) ja ostettiin tämä talo. Ajateltiin että ei se niin paljon kalliimpaa ole. Mutta sitten mies sairastui, ja sepä se sitten kun mies ei voi tehdä töitä tarpeeksi, joutuu syömään voimakkaita lääkkeitä, esim. solumyrkkyä ja on kipuja jaloissa ja käsissä, enkä minäkään jaksa, hyvä jos suoriudun normaalista työstäni, ja lisätyönteko ei mun tapauksessa mitään autakaan kun 2/3 menee ulosottoon. Onneksi mun auto on vielä ihan hyvä vaikka on kohta niin vanha että sais ite ajaa ajokortin, sitten kun siitä aika jättää niin ei varmaan olekaan varaa ostaa uutta romua.

Lyhentyyhän ne velat sillä ulosottoon menevälläkin osuudella?

Ei ne mun velat jotka on toistakymmentä vuotta kasvaneet korkoa ulosotossa lopu koskaan mun tuloilla, ei vaikka tienaisin ja maksaisin muutaman satasen kuussa enemmän. Siitä ei juurikaan olisi apua tämänhetkiseen tilanteeseen, ja mun ulosottovelat vanhenee muutaman vuoden päästä kuitenkin. Pääasia on nyt että miehellä ei mene luottotiedot, koska sitten ollaan ikuisesti siinä kusessa, mies on jo kuitenkin yli viisikymmentä, ja lapsia pitää vielä 10 vuotta elättää.

ap

Vierailija
22/24 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sen takia alunperin ostettiin oma kämppä kun vuokra nousi joka vuosi, ja alkoi mennä sama raha kuin lainanlyhennykseen. Meillä oli rivitalokämppä aikaisemmin, siinä nousi vastike niin isoksi että myytiin se (hyvällä voitolla) ja ostettiin tämä talo. Ajateltiin että ei se niin paljon kalliimpaa ole. Mutta sitten mies sairastui, ja sepä se sitten kun mies ei voi tehdä töitä tarpeeksi, joutuu syömään voimakkaita lääkkeitä, esim. solumyrkkyä ja on kipuja jaloissa ja käsissä, enkä minäkään jaksa, hyvä jos suoriudun normaalista työstäni, ja lisätyönteko ei mun tapauksessa mitään autakaan kun 2/3 menee ulosottoon. Onneksi mun auto on vielä ihan hyvä vaikka on kohta niin vanha että sais ite ajaa ajokortin, sitten kun siitä aika jättää niin ei varmaan olekaan varaa ostaa uutta romua.

Lyhentyyhän ne velat sillä ulosottoon menevälläkin osuudella?

Ei ne mun velat jotka on toistakymmentä vuotta kasvaneet korkoa ulosotossa lopu koskaan mun tuloilla, ei vaikka tienaisin ja maksaisin muutaman satasen kuussa enemmän. Siitä ei juurikaan olisi apua tämänhetkiseen tilanteeseen, ja mun ulosottovelat vanhenee muutaman vuoden päästä kuitenkin. Pääasia on nyt että miehellä ei mene luottotiedot, koska sitten ollaan ikuisesti siinä kusessa, mies on jo kuitenkin yli viisikymmentä, ja lapsia pitää vielä 10 vuotta elättää.

ap

Ottakaa yhteyttä niihin pikavippifirmoihin, jos saisi maksupäivää muutettua ja sit tosiaan kannattaa miehen varata aika velkaneuvojalle, sieltä saa tapauskohtaista ja asiantuntevampaa apua kuin täältä av-palstalta. Tsemppiä teille ja penninvenytysvinkkejä varmaan löytyy palstalta, jos niitä kaipaatte, kannattaa kuitenkin avata niille oma ketju, niin ihmisten helpompi löytää perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko niitä ulosottovelkoja on noiden pikavippien lisäksi?

Ne ei liity toisiinsa siinä mielessä että ulosottovelat on mun, ja pikavipit miehen nimissä. Ulosottovelkoja oli aikoinaan jotain 50 000€ ja nykyistä velkaa on aika mahdoton tietää, koska osa veloista on poistunut ulosotosta sinä aikana kun olen ollut vuosia todettuna varattomaksi, eli kun en ole ollut töissä ei ole voitu ulosmitata mitään pienten tulojen takia. Ne laskut jotka on menneet perintätoimistoon on jopa kymmenkertaistuneet, eli jos alkuperäinen lasku mikä jäi maksamatta oli satasen luokkaa, velka on nyt tonnin paikkeilla, siinä on 220€ siitä kuluja että se on käynyt käräjillä saamassa jonkun leiman että on ulosottokelpoinen ja sitten yli kymmenen vuoden korot ja perintäkulut päälle. Laskuja jäi suht pieniäkin summia koska loppuaikoina maksoin jokaiselle velkojalle aina vähän, eli lyhensin velkoja osissa jotta kellekään ei jäisi koko summa maksamatta, ja toki palautin kaikki myymättä jääneet tavarat jotka oli maksamatta.

Jos voittaisin lotossa maksaisin kaikki alkuperäiset velat pois, kaikki ei menneet koskaan mihinkään perintään, osa oli toisia yrittäjiä jotka tiesivät että maksan jos joskus on varaa eivätkä lähteneet mitään pienehköjä summia perimään pidemmän kaavan mukaan. Mulla on kaikki laskut mapissa, mutta en minä niitä halua selata enää, enkä muista enää ulkoa.

Yrittäjän osa ei ole helppo, nyt jos aloittaisin yrittämisen en missään nimessä perustaisi toiminimeä vaan oy:n. ja valitsisin toki toisen alan missä ei varaston arvo täytyisi olla niin korkea, ja varaston kierto olisi jotain muuta kuin 1.

ap

Vierailija
24/24 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, pankki ulosmittaa talon ja myy sen kyllä

Ei ulosmittaa koska pankkilainaa maksetaan koko ajan kävi miten kävi, kuitenkin meillä on tuloja. Samoin minä maksan omaa firman velkaa hamaan tappiin asti. Minä saan kyllä myytyä talon, vaikka siinä meneekin jonkin aikaa, kesällä on paras aika myydä kun puutarha on parhaimmillaan. Saatiin tämä ostaessa halvalla ja piha oli ruma, mutta minä olen laittanut sen suurimmalta osin kuntoon, puutarhanhoito on rakas harrastus.

ap