Miten kestän 10 h lennon?
Pelkään turbulenssia ja lentämistä ylipäätään :-(
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
No tuota on se vähän eri asia olla maan kamaralla kuin 10 km korkeudella, josta ei ulos pääse kun haluaa. Joo tiedän kyllä, että turbulenssi on kuin " kuoppia tiellä", mutta ei se paljon lohduta.
Juuri tämä. Korkeus, vauhti ja tieto, että jos tuolta tullaan alas niin huonosti käy. Ne teitten kuopat on vähän pienempiä. Sitten on myös se uskomus, että kun itse on kyydissä, niin silloin kone ei pysykään siellä ylhäällä.
Veritulppa on riski, kannattaa noista ylös välillä.
Ihan ensimmäiseksi laske penkkisi selkänoja aivan ala-asentoon.
En kestäisi 10 h lentoa pitkän istumisen vuoksi. Tulisin hulluksi ja max. 4 h on ssiinä ylärajoilla.
Lentäessä ei aja ainakaan joku hullu vastaan itsemurha-aikeissa tai virolainen juoppo rekkakuski vahingossa päälle.
'Kuoppia tiellä'? Otapa selvää, paljonko kone voi äkillisesti menettää korkeuttaan turbulenssissa - pahimmillaan kymmeniä metrejä. Ja se pudotus rasittaa konetta ja siipien kiinnitystä todella paljon. Koneet joutuvat erityistarkastukseen aina, jos ovat olleet turbulenssissa, ettei ole murtumia rungossa
Vierailija kirjoitti:
Lentäessä ei aja ainakaan joku hullu vastaan itsemurha-aikeissa tai virolainen juoppo rekkakuski vahingossa päälle.
Mutta lentäjä tai perämies voi olla se hullu...
Koneet eivät putoa turbulenssin takia eli ilmakuoppien, vaan sen takia, että ne voivat hajota turbulenssissa ja putoaminen johtuu siis koneen hajoamisesta
Vierailija kirjoitti:
'Kuoppia tiellä'? Otapa selvää, paljonko kone voi äkillisesti menettää korkeuttaan turbulenssissa - pahimmillaan kymmeniä metrejä. Ja se pudotus rasittaa konetta ja siipien kiinnitystä todella paljon. Koneet joutuvat erityistarkastukseen aina, jos ovat olleet turbulenssissa, ettei ole murtumia rungossa
No hui. Jos tämä on faktaa niin eräs lentopelkoinen jättää lentämiset suosiolla muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelättävää siinä on? Paitsi pitkästyminen.
Se koneen heittelehtiminen on pelottavaa.
Ap
Pommeja ilmassa.
Lentämällä luokassa, jossa penkin saa makuuasentoon. Viimeisellä pitkällä lennolla tämä pelasti (Emiratesin kone), muuten en enää pysty ilman järjetöntä jalkojen turvotusta lentämään noin pitkiä matkoja.
Minullekin on jo 6,5 h maksimi vaikka en koskaan pelkää lentämistä.☺
Jos se kone tippuu niin ei ainakaan tarvitse kitua. Liikenteessä kun joku tulee päälle niin voit maata letkuissa vuosikymmeniä.
Jos lentää hyvällä lentoyhtiöllä niin ainoa mitä oikeasti tarvitsee pelätä on terrorismi. Siihenkin riski on pieni.
Mulla Lontoo-Dallas lento edessä ensi viikolla ja olen ostanut spotify premiumin että voin kuunnella musiikkia koko matkan, otan jonkun lehden, katson leffoja, kone on myös käsimatkatavaroissa niin saatan tehdä vähän töitä jne.
No joko kestät tai sit perut sen Thaimaan lomas.
En edes tiedä miten kestäisin 10h lennon istualteni. Selkä varmaan hajoaisi.
Lentopelkosena täytyy tietysti katella noita Lentoturmatutkintoja ja kauhistua siitä, miten pienestä jutusta voi olla kyse onnettomuudessa. Esim. joku pultti on murtunut, huolto mokannut, lentäjän virhe... ja kuitenkin noita onnettomuuksia tapahtuu niin vähän. Mutta ei se mua kyllä lohduta, koska on aina se mahdollisuus, että se tapahtuu juuri minulle. Hyvin pieni, mutta kuitenkin. Mä tunnen olevani koneessa aina kuolemaantuomittu ja se, kuinka normaaleilta ja iloisiltakin muut ja erityisesti lentoemännät näyttävät on niin ristiriitaista ja hieman helpottavaakin kyllä. Voi kuinka toivoisinkaan olevani yksi "normaaleista" enkä tällainen hermoraunio.🙁
Mulla on kanssa lentofobia mutta joudun lentämään aika paljon myös mannertenvälisiä lentoja.
Jos pystyn nukahtamaan niin silloin lento menee helposti vaikka olisi turbulenssejäkin. Jos olen hereillä ja kone heittelee niin on silti muutama asia joka auttaa kun olen itse tiloissa: toisten matkustajien tyynet naamat, näen ettei heitä pelota ollenkaan. Oman miehen käden puristelu. Ja viimeisenä hoen itselleni tutun pilotin lausetta "koneet eivät voi pudota turbulenssin takia".
Ja sinulle joka kyselit että miksi lentokoneessa pelottaa muttei autossa: kone on paljon isompi kuin auto ja kone ei ole minkään päällä kun autossa taas on maa lähellä. Mutta jostain luin että oikea syy lentopelkoon on se ettei itse ole kontrollissa vaan oma elämä on muiden käsissä eikä pysty itse milläänlailla vaikuttamaan siihen mitä tapahtuu.