Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaajat! Miten pääsen alkuun karppauksessa? (ov)

Vierailija
14.03.2006 |

Vähän taustatietoa:

Nykyisellään olen 165cm/68kg, ja ruokavalioni koostuu hyvin pitkälti leivästä. Aamiaiseksi syön jugurttia, hedelmän ja leipää. Lounaaksi syön usein salaattia ja pihvin, illalliseksi keittoa ja leipää. Välipalani on usein hedelmä, tai jugurtti.

Miten pääsisin alkuun?

Millaista lihaa tulisi syödä, onko esim. jauheliha ihan ok, vai pitäisikö vetää jotain kokolihapihvejä? Saako salaattia syödä rajattomasti?

ISO KIITOS, jos joku jaksaa vastata..

Kuntoilen 2-4 kertaa viikossa (kuntosali, lenkkeily, tanssi) ja tavoitteena siis painonpudotus 60kg:n tietämille vuoden loppuun mennessä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa, juustoja, vihanneksia ja munia saat syödä niin paljon kuin haluat, suositus kuitenkin on että syö niin että tulet täyteen, ei yli.

Hedelmissä on paljon sokeria joten nekään ei ole oikein suositeltavia ainakaan aluksi, mutta monet syö niitä silti.

Kaupoissa myydään sellaisessä pönikässä kreikkalaista (mummon kuva) ja turkkilaista (äijän kuva) jogurttia, joka on maustamatonta, sitä minä syön marjojen kera.

Siitä vaan kokeilemaan...

Vierailija
2/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vinkkejä aloittelijoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät sitten, millä periaatteella se toimii, mitä sopii syödä ja mikä ei ole suositeltavaa. Samalla saat tietoa eri karppaustyyleistä ja voit miettiä, mikä niistä olisi juuri sinulle sopivin.

Tiedonhankinnalla siis liikkeelle. Aika vaikeaa nimittäin ketään yksittäistä ihmistä alkaa tarkalleen neuvomaan, mitä tehdä. Itse tutkiskellen onnistut paremmin. Ei ole oikotietä.

Onnea ja iloa karppaamiseesi! :)

Vierailija
4/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty juomaan kahvia ilman makeutusta!

Vierailija
5/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi käytän mieluummin sokeria jos on tarvis. Vaihtoehto sille on stevia ja intiaanisokeri. Mielestäni aspartaami on myrkkyä.

Vierailija
6/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain olen huomannut, että hiilihydraattipitoinen ruokavalio näyttää turvottavan aikalailla, ja kilojakin olen leivän mussuttamisella onnistunut saamaan pari lisää jo tälle vuodelle. Jospa karppaus sitten olisi se mun juttu! :)

ap

PS: Saako esim. porkkanaa, salaattia, ja pakastevihanneksia syödä karpatessa niin paljon kuin haluaa? Tyhmä kysymys ehkä, mutta kysyn kuitenkin.. :)

Vierailija
7/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

PS: Saako esim. porkkanaa, salaattia, ja pakastevihanneksia syödä karpatessa niin paljon kuin haluaa? Tyhmä kysymys ehkä, mutta kysyn kuitenkin.. :)

Minun mielestäni saa, mutta en pyrikään mihinkään tiettyyn hiilarimäärään (tai sen alla pysymiseen). Esim. jos haluat pitää hiilarimääräsi vaikka 50g/vrk, niin sitten täytyy tarkemmin katsoa mitä syö ja kuinka paljon.