Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita freelance-toimittajia?

Vierailija
14.03.2006 |

Ihan uteliaisuudesta kysyn... mikä on suurin summa, joka teille on maksettu yhdestä lehtiartikkelista? Sisältyikö siihen kuvia? Itselläni suurin palkkio kuvineen taitaa olla 1000 euroa; onkohan se paljon vai vähän...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä tuo summa kuulostaa. Riippuu missäpäin juttuja teet ja missä lehteä julkaistaan. Hesassa kun on sitä hesalisää noissakin palkkioissa.

Mä teen vain ja ainoastaan toistaiseksi noita sanomalehtijuttuja, joista ei makseta tuollaisia summia. Mutta edellinen aikakauslehtijuttuni oli kuvineen 950euroa. Eli ihan ok.

Vierailija
2/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vain ole ikinä saanut tuollaisia rahoja yhdestä jutusta. Nuo ovat jopa enemmän kuin freelancer-suositukset, jotka nekin tuntuvat korkeilta.

Ikävä juttu muuten: tuntuu, että vaikka elinkustannukset ja yleinen palkkataso nousevat joka vuosi, juttupalkkiot pysyvät samana tai jopa laskevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat freelance-suositukset? Entä paljonko pitäisi pyytää yhdestä kuvasta? Itse pyydän 50 euroa, mutta se taitaa olla liian vähän...

Vierailija
4/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tarjoatteko juttuja eri lehtiin? Entä sovitteko ennen jutun kirjoittamista lehden kanssa, että kirjoitat jutun jostakin tietystä aiheesta vai kirjoitatteko ensin jutun ja sitten vasta tarjoatte sitä? Itse olen aina sopinut ennen kirjoittamista, että ko artikkeli halutaan lehteen.

Vierailija
5/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

journalistiliiton free-sivuilta. Linkittäminen ei onnistu ja näköjään tarkemmat kuvailutkin bannataan, katsotaan meneekö tämä läpi. Ihmeellistä, että muita ei saa informoida enää mistään.

Vierailija
6/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teen myös muille; sovin mielelläni etukäteen aiheesta, mutta uusia lehtiä lähestyn joskus oma-aloitteisestikin. Parempi on tietysti, jos juttua pyydetään. Vakilehteni lähettää minua joskus juttukeikoille ympäri maailmaa noin viikoksi kerrallaan, eikä käytetystä ajasta makseta erikseen - ainoa korvaus on tuo 1000 euron juttupalkkio, joka ei siis tässä valossa ole kovin korkea.