Olenko ainut joka viettää uuden vuoden yksin kotona?
Oma kaveriporukka päätti lähteä Lappiin laskettelemaan ja juhlimaan, mutta itsellä eläimiä ja töitä eli en päässyt lähtemään. Olen siis yksinkertaisesti illan kotona, syön luultavasti perunamuussia ja joulutorttuja hieman opiskellen ja telkkaria katsoen. Aloin äsken miettimään, että olenkohan tullut vanhaksi - asia ei oikeastaan harmita. Siis ajatuksen tasolla tuntuu väärältä viettää uutta vuotta kuin mitä tahansa muutakin päivää, mutta tavallaan ihanaa olla kerrankin rauhassa ja nukkua univelkoja pois. Jos taas olisin lähtenyt vieraamman kaveriporukan kanssa juhlimaan, niin seuraava päivä menisi ihan pilalle ja olisin alkuviikosta taas ihan väsynyt ja hommat jäisivät rästiin. Lisäksi monet tuntuvat viettävän tällaisia juhlia ennemmin oman ydinporukan kesken ilman vieraampia ihmisiä.
Muita vastaavassa tilanteessa olevia? Oletteko ihan sinut asian kanssa? Ja vielä yksi kysymys.. kuulostanko vanhalta? Ikäkriisiä pukkaa oikein olan takaa, kun tuntuu että haluaisin aina vain nukkua.
Kommentit (63)
Minäkin kotosalla. Ehkä juon lasillisen glökiä, kuuntelen musiikkia ja katson partsilta raketit.
Ei, voisin mennä juhlimaan mutta taidan ottaa tän päivän vaan levon kannalta ja ihan itselle.
Minä aion itkeä, peruin menoni. Joskus on vaan pakko. Ehkä 2017 on iloisempi. Eikä edes paina, joskus on hyvä vaan antaa olla paskaa.
Ystävä tuli kipeäksi joten nyt sitten yksin kotona..
Et ole ainut. Minä vietän uuden vuoden syömällä terveellisiä herkkuruokia joulun suklaayliannostuksen jälkeen. Aamulla tein päärynä-kaneli-mustikkapuuroa ja vaahdotin kunnon maitomousset kahvini päälle. Äsken söin yrttistä tomaattikeittoa ja kohta menen ulkoilemaan koiran kanssa. Ajattelin katsoa myöhemmin Aamiainen Tiffanylla -leffan ja syödä illalla vielä kasvispiirakkaa ja salaattia. Katselen Yleltä sivusilmällä maailman ilotulituksia ja kotoista ilotulitusmeininkiä seuraan myöhemmin parvekkeelta. Sitten köllöttelemään musiikkia kuunnellen ja nukkumaan. Hyvä uutta vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainut. Minä vietän uuden vuoden syömällä terveellisiä herkkuruokia joulun suklaayliannostuksen jälkeen. Aamulla tein päärynä-kaneli-mustikkapuuroa ja vaahdotin kunnon maitomousset kahvini päälle. Äsken söin yrttistä tomaattikeittoa ja kohta menen ulkoilemaan koiran kanssa. Ajattelin katsoa myöhemmin Aamiainen Tiffanylla -leffan ja syödä illalla vielä kasvispiirakkaa ja salaattia. Katselen Yleltä sivusilmällä maailman ilotulituksia ja kotoista ilotulitusmeininkiä seuraan myöhemmin parvekkeelta. Sitten köllöttelemään musiikkia kuunnellen ja nukkumaan. Hyvä uutta vuotta!
Me tultaisiin toimeen varmasti tosi hyvin :) kuvailit juuri täydellisen uuden vuoden!
Täällä myös yksi "yksinäinen" o/ Sain viaplaylta lahjakoodin jolla voi katsoa ilmaiseksi uutuusleffan store-puolelta, eli ilta menee sipsiä ja karkkia mässyttäessä ja hyvää elokuvaa katsoessa. Ei kiinnosta sitten yhtään lähteä keskustaan tai täpötäysiin yökerhoihin, olen mielummin kotosalla. Juhlikoon ne jotka ovat juhlatuulella. Minä en ole.
Minäkin yksin uuden vuoden. Mies ystävä jätti. Meillä oli huono suhde muutenkin. En halua mennä mihinkään muiden iloa ja riemua katselemaan. Haluan olla yksin ja itkeä sohvalla omaa kurjuuttani viltin alla. Että tällainen uusi vuosi tällä kertaa. Kuitenkin odotan parempaa ensi vuodelta. Jos suhteessa on silmä tai mieli mustana niin sen päättymisestä ei voi olla kuin parempaa tulossa. Miehellä ei ollut sytytyslankaa ollenkaan vaan raivostui sekunnissa ja sanoi mitä sattui sitten. Suu auki monesti kuuntelin. En jaksa tuollaista epävakaata elämää. Parempi näin. Mutta suru pitää nyt surra pois. Harmi kun meni suunnitelmat myttyy.
Yksin. Täytyy olla kotona koirien takia.
Harkitsen vakavasti kotiin jäämistä, ei vaan innostaisi lähteä bilettämään kun se on niin rankkaa puuhaa. Yleensä kyllä menisin mutta nyt tuntuu ettei jaksa eikä kiinnosta. Jos vaan pelailis xboxilla ja söis jotaki herkkuja...
Täällä myös kotona vietettävä uusi vuosi, yksin. Olen illan iltavuorossa ja huomenna on aamuvuoro töissä. Mies ja lapset lähtivät koirien kanssa mummolaan eilen ja tulevat huomenna iltapäivällä. Kahden paukkuaran koiran elämä kaupungissa kerrostalossa uutena vuotena ei ole mitenkään mahdollista, siksi veivät koirat mummolaan maalle, missä ei niin paljon paukkuja kuulu.
Minua yksinäinen uusi vuosi ei ole harmittanut koskaan ja olen ollut sen aina yksin sen jälkeen, kun muutin kotoa pois 16 vuotta sitten. Olenkohan skitsoidi tms.
Heh, noin miljoona ihmistä (Suomessa) viettää uuttavuotta yksin. Mä olen viettänyt aina sen jälkeen kun lähdin lapsuudenkodistani. Ihan omasta tahdostani, onnellisena tänäkin vuonna, kuten aina ennenkin. Hyvää vuotta 2017 kaikille!
Omalla kohdallani ihan tavallinen viikonloppu, päivä muiden joukossa.
Minä rakastan viettää uutta vuotta yksin, vaikka sitä yleisesti kai jollain tasolla "paheksutaankin". Sanoin vanhemmilleni, että saatan mennä ystävieni uuden vuoden juhliin tai heidän kanssa keskustaan katsomaan ilotulituksia, koska muuten "huolestuisivat" ja luulisivat minulla olevan kurja ja yksinäinen uusi vuosi. Näin ovat reagoineet nimittäin aiemmin, vaikka olen kertonut oikeasti nauttivani tavastani viettää uutta vuotta.
Vietän tietysti myös mielelläni aikas ystävieni seurassa ja tykkään juhliakin, mutta nämä ns. pakkojuhlat ei ole yhtään mun juttu. Olen paljon mielummin kotona ilman että tarvitsee tehdä muuta kuin hakea keittiöstä lisää ruokaa, painaa play-nappia tai kääntää kirjan sivua. Olo on helpottunut ja onnellisen autuas juuri näin ;)
En tykkää juhlia uutta vuotta enkä omia syntymäpäiviäni, koska molemmat viestivät ajan liian nopeasta kulumisesta ja vanhenemisesta. En näe syytä iloita siitä, että olen vuotta lähempänä aikani loppua. Se on pikemminkin karmivaa 😁 Minusta on aina jotenkin haikeaa hyvästellä kuluva vuosi ja ottaa vastaan numeroa suurempi luku, tällä kertaa 2017, hui. Toivoisin vuosien kuluvan hitaammalla tahdilla.
Siksi en juhli uutta vuotta tänäkään vuonna. Plus en pidä suurista väkijoukoista enkä humalaisista ihmisistä. Vietän iltaa syöden hyvin ja nauttien siitä ajatuksesta, että huominen on vapaapäivä.
Minulle tuli ero kuukausi sitten eikä tee mieli lähteä mihinkään, joten kotona yksin tällä kertaa. Seuraava uusivuosi toivottavasti jo hyvässä seurassa.
Et ole ainut etkä ole vanha. Tämä uusi vuosi nyt sattuu menemään näin, mitä sitä suremaan. Ensi vuonna eri jutut!