Olenko ainut joka viettää uuden vuoden yksin kotona?
Oma kaveriporukka päätti lähteä Lappiin laskettelemaan ja juhlimaan, mutta itsellä eläimiä ja töitä eli en päässyt lähtemään. Olen siis yksinkertaisesti illan kotona, syön luultavasti perunamuussia ja joulutorttuja hieman opiskellen ja telkkaria katsoen. Aloin äsken miettimään, että olenkohan tullut vanhaksi - asia ei oikeastaan harmita. Siis ajatuksen tasolla tuntuu väärältä viettää uutta vuotta kuin mitä tahansa muutakin päivää, mutta tavallaan ihanaa olla kerrankin rauhassa ja nukkua univelkoja pois. Jos taas olisin lähtenyt vieraamman kaveriporukan kanssa juhlimaan, niin seuraava päivä menisi ihan pilalle ja olisin alkuviikosta taas ihan väsynyt ja hommat jäisivät rästiin. Lisäksi monet tuntuvat viettävän tällaisia juhlia ennemmin oman ydinporukan kesken ilman vieraampia ihmisiä.
Muita vastaavassa tilanteessa olevia? Oletteko ihan sinut asian kanssa? Ja vielä yksi kysymys.. kuulostanko vanhalta? Ikäkriisiä pukkaa oikein olan takaa, kun tuntuu että haluaisin aina vain nukkua.
Kommentit (63)
Olin aluksi menossa juhliin, juhlien pitopaikka vaihtui paikkaan jonne minä en ole kutsuttu. Olen itkenyt koko illan. :)
Yksin minäkin. Olen tehnyt terveellisiä herkkuja, saunonut, lukenut hyviä kirjoja, katellut Frendejä Netflixistä... Sosiaaliset paineet ei onneksi ole hetkauttaneet, vaan mulla on oikein mukavaa yksinäni. Kuka sen tietää missä sitä seuraavan uuden vuoden joutuu viettämään :)
V*tuttaa tuo pauke. Yksin täälläkin.
Olen kanssa yksin. Ja yksinäinen. Kävin kaverin ja miehensä kanssa keilaamassa ja syömässä mutta nyt tie vie kotiin. Erosin juuri ja tyhjyys kumisee vaan kämpässä. En tiedä mitä teen, laitan varmaan telkkarista jotain pauhua taustalle ja dataan kunnes alkaa nukuttaa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v. sinkkunainen. Olen ollut 6 vuotta yksin.Päätin että tänään lähden yksin baariin. Ostin uudet alusvaatteet ja otan parhaillaan rohkaisuryyppyjä. Haluaisin edes kerran vielä saada seksiä. Aloitukseni poistettiin, ehkä on väärin ikäiseni haluta miesseuraa.
Älä ota liikaa rohkaisua, seksi ei oo kännissä niin kivaa ku selvänä. Rumimmat mummo-sloggit jalkaan ja jätät sheivaamatta, varmasti käy flaxi 😄
Mukavaa iltaa ja onnea matkaan 👍🏻
Mä oon viettäny usemman uudet vuodet yksin. ei ole kavereita tai ketää muutakaan kenen kanssa voisi viettää. ikkunasta katselen raketteja yöllä ja toivotan hyvät uudet vuodet itsenneni ja meen nukkumaan. :( Muuten päivä menee niiku kaikki muutkin päivät, eli yksin.
Oon vanhempieni luona, mutta henkisesti yksin. Jokainen katsoo vaan omaa konettaan tai televisiota. Mutta ei tää pahalta tunnu. Koska olen jo eilispäivän teini, ajattelin fiilistellä omaa nuoruuttani katsomalla youtubesta festarikeikkoja joilla olen ollut tai kuuntelemalla musiikkia josta tykkäsin nuorena. Fiilistelin jo eilen ja oli ihan mahtavaa. Ajattelin myös tanssia ja avata kuoharipullon. Oon niitä ihmisiä ketkä ois kyllä mieluummin juhlimassa... Mutta ei sinne yksin pidä mennä. Viime uutena vuonna luulin olevani rohkea ja menin yksin baariin - oli kamalaa. Sain hätistellä ulkomaisia miehiä kimpustani, ja siinä vaiheessa oli vielä tanssilattiakin tyhjä.
Oon viettänyt jo lähes 10 vuotta uudetvuodet joko vanhempien luona tai yksin. Nuorena kyllä käytiin baareissa aina kavereiden kanssa. Musta tuntuu että suurin virhe minkä oon tehnyt on se että en tajunnut että kaveriporukkaa kannattaa vaihtaa. Et voi olla lapsuudenkavereiden kanssa koko loppuikää. Oon tavannut mielenkiintoisia ihmisiä joihin olisin voinut tutustua jos minulla olisi ollut vähän parempi itsetunto ja joista luulen että ois voinut tulla hyviäkin ystäviä. Mutta ei, pysyin kuin tatti niiden vanhojen tuttujen kanssa ja olin lojaali heille kun pyysivät seuraksi. Sitten kun nämä vanhat tutut löytävät itselleen parempia kavereita niin huomaa ettei kelpaakaan enää seuraksi. En ole pitkään aikaan viitsinyt edes kenenkään suunnitelmista kysyä, kun tiedän olevani viimeinen vaihtoehto.
Ja tässä piilee tärkeä havainto. Se 'parempien' kavereiden löytäminen on vain sitä että löydät sellaisia ihmisiä joiden kanssa sinulla on enemmän yhteistä. Saattaisin ehkä toivoa että että lähettäis taas vanhalla jengillä liikenteeseen, mutta totuus on se, että ollaan kasvettu toisistamme yli. Jos yksinoleminen tuntuu pahalta niin se on merkki siitä että ihminen kokee että se kaikki ilo ja onni on jossain tuolla ulkona, tai että se täytyy saavuttaa muiden kautta. Viime uutena vuotena yksinäisyys tuntui pahalta, mutta tajusin nyt että olisi hölmöä odottaa että minun viihdyttämisestäni huolehtivat sellaiset ihmiset joiden kanssa mulla on syvällisemmällä tasolla aika vähän mitään yhteistä. En vain ole panostanut tarpeeksi siihen että löydän niitä joiden kanssa ns 'soitetaan yhteistä säveltä'.
Joku joskus sanoi että löysi muutaman aidon ystävän kun päätti olla täysin tinkimättä sellainen kuin on, ilman teeskentelyä . Joten siinä jokaiselle yksinäiselle teema vuodelle 2017: AITOUS. Laitan siis rammarit soimaan ja otan muutaman tanssiaskeleen. Ehkä jonain päivänä bileet kasvaa muutamalla samanhenkisellä ihmisellä.
Mä olen vanhempien luona, mutta omassa huoneessa yksin. Ei kukaan mua ole minnekään pyytänyt, enkä kyllä olisi lähtenytkään. Tää vuosi oli sen verran sekava, että nyt en muuta haluakaan kun olla käpertyneenä peiton alle omaan rauhaan.
Mukavaa uutta vuotta kaikille!
Olen yksin. Miesystävä jätti jouluna. Olisi tosi helppoa lähteä tuohon alas aukiolle ihmisten pariin. Ihan vieressä on kaksi baaria, ja 500 m etäisyydellä kaksi muuta. Mutta mitä mä siellä tekisin, vieraiden ihmisten parissa? Kun olo on surkea ja jähmeä kaiken aikaa. Ei hymyilytä, en jaksa laittautua. Katselen ikkunasta ja parvekkeelta raketteja ja muiden ihmisten riemua. Hyvää Uutta Vuotta teille tätä ketjua lukeville, onhan minulla kuitenkin teidät ja netin kautta edes "ikkuna maailmaan".
Yksin jo toista Uutta Vuotta. Lapset omilla teillänsä ja eronneet sinkkuystävät löytäneet uudet kumppanit.
Päivä meni hyvin. Nyt vähän jo itsesääli nousee :)
Hieman tuli kyllä yksinäinen olo kun ajeli kaupungilla tuossa kahdeksan jälkeen. En asu kovin isolla paikkakunnalla, mutta tuntui että ihmisiä oli kuin muurahaisia joka nurkassa - osa perheen kesken, osa ystävien. Mutta, eipä tässä mitään. Hyvä pyhittää ilta ajatuksille, ruualle, tv:lle & av:lle sekä nukkumiselle ;) Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! On meitä näköjään useampi. Ehtiipä sitä oikeastaan muinakin vuodenpäivinä juhlimaan ja sosialisoimaan. Tuntuu vain niin uudelta, kun viimeiset 15 vuotta ollut jossain juhlissa uutena vuotena.
Tuli nuorena uudet vuodet juhlittua. Nyt ei oikein innosta.
Saapahan lepäillä ja ottaa muutaman erikois oluen.
Maanantaina jaksaa taas salilla/ muuta aktiviteettia.
Täällä yksi yksin UV:n viettävä! Mies jätti toissa vuonna vaikean ajan päätteeksi, tänä vuonna ensimmäinen vuodenvaihde yksin. Hemmottelen itseäni hyvällä omallatunnolla, juon lasillisen kuohuviiniä, syön pari palaa suklaata ja lämpimiä voileipiä. Tanssin itsekseni olohuoneessa lempikappaleitani kuunnellen. Vuoden vaihtuessa toivotan itselleni hyvää uutta vuotta, huomenna on jo uusi vuosi ja uudet mahdollisuudet. :)
Tsemppiä kaikille, muistakaa ettei tämä ole kuin yksi vuodenvaihde, ensi vuonna voi olla aivan erilaista. Tänä vuonna vietät vuodenvaihteen parhaassa seurassa (itsesi kanssa), kannattaa siis hymyillä.
Vierailija kirjoitti:
Yksin. Täytyy olla kotona koirien takia.
Itsekin koirien kanssa kotosalla, mutta ei kyllä harmita.
Täälläkin yksinäinen vuodenvaihde. On hieman orpo olo. Riitaannuttiin miesystävän kanssa ja todettiin että jätetäänpä juhlimatta tällä kertaa. Vietän uutta vuotta ensimmäistä kertaa yksin.
Lähinnä olen hyvin yllättynyt näistä fiiliksistä mitä tämä yksinäinen juhlapäivän vietto herättää. Eihän tämä ole kuin yksi päivä ja ilta muiden joukossa. Silti tieto siitä, että niin monet muut juhlivat ja viettävät aikaa lähimmäisten seurassa saa oloni surkeaksi. Oikeastaan jopa todella hassua, miten tuo vallitseva sosiaalinen normi tähän päivään kuuluvasta juhlinnasta ym. saa minun pään sisälle surkean tunteen kun en itse osallistu :) :(
Olen iloinen siitä, että täällä yksin viettävissä tuntuu olevan monia, jotka viettävät päivää täysin omasta tahdostaan yksin. Ja surullinen siitä, että jotkut ovat tahtomattaan yksin. Näinpä se elämä vaan menee...
Yksi yksinäinen toivottaa kaikille parempaa vuotta 2017
Olen huono tekemään asioita yksin ja muutenkin kokemukset porukalla juhlimisesta ovat melko vähäiset ainakin viime vuosilta. Sen verran osaan jo varautua näihin kaverijuhlapäiviin (juhannus, vappu, uusvuos), että pysyttelen netissä vain tietyillä sivuilla enkä myöskään uutisia katsele tänään. Tänään on ahdistus ollut melko vähäistä. Olishan se joskus kiva juhlia jossain porukassa, mut eipä niin taida tapahtua. Sen verran olen jo viettänyt aikaa yksin etten oikein tunnu kuuluvan enää mihinkään.
EDIT: Parempaa uutta vuotta kaikille sitä tarvitseville! :)
Minä vietän miesystäväni kanssa rauhallista uutta vuotta. Tehtiin karjalanpaistia ja perunoita ja nyt pannukakku uunissa. Partsilta katottiin jo kaupungin tulitukset ja sitten kun pannarit on valmiita, niin laitetaan leffa pyörimään. :)
Kaverit lähtivät mm. Himokselle ja yksiin bileisiinkin pyydettiin, mutta suoraan sanottuna mua ei alkoholi ja bilettäminen kiinnosta niin paljoa. Tai toisin sanottuna se örveltäminen on niin noloa, enkä viihdy sellaisissa bileissä, jossa oksennellaan ja kuunnellaan Cheekkiä ja Evelinaa.
Näin on kivaa ja mukavempaa vaihtaa vuosi! ❤️
Olisi ollut hienoa lähteä kerrankin juhlimaan jonnekkin vaikka baariin mutta kaikki ovat menneet omien kaveriporukoiden kanssa. On mulla sentään herkkuja ja pari uutta elokuvaa odottamassa, harmittaa kyllä mutta pärjään ihan hyvin yksinkin.