Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko muka ainut nuori nainen joka käyttää pikkuhousunsuojia päivittäin?

Vierailija
31.12.2016 |

On minusta hygieenisempää, voi heti vaihtaa suojan jos vuotoa tms. Harva kuitenkaan pikkareita vaihtaa kuin sen max 1 kerran/vrk. Ja kyllä ne kaikkien naisten alapäät jotain erittää ihan päivittäin, siihen vielä jollain pissavahingot päälle ym...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan käytä pikkuhousujen suojia. Olen vähän aika sitten synnyttänyt kolmekymppinen nainen, eikä mulla mitään pissavahinkoja tule tai muutakaan vuotoa. Onkohan kaikki ihan ok, jos koko ajan on pikkarit märkänä?

Vierailija
22/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silläpä se vuotaa jatkuvasti, kun sitä hautoo muovilla. Jos 12-vuotiaasta on käyttänyt päivittäin, niin eipä ihme, että 45-vuotiaana valuu solkenaan.

Ei, en todellakaan käytä pikkuhusunsuojia oikeastaan koskaan, eikä mitään valu. Kannattaa käydä lääkärissä.

Pissavahingot??? Kuinka vanha oikein olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla voi olla bakteerivagioosi

Vierailija
24/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin joskus teininä olenkohan ainut, joka jo nuorena pikkuhousunsuojia ostelee ja käyttää. Pidin niitä vanhojen naisten pissankarkailuun kuuluvina suojina ja hävetti joka kerta kassalla. Valkovuoto vaan oli niin runsasta ja on kyllä ollut vielä näin kolmikymppisenäkin. Enää ei sentään samaan tapaan päivittäinen ongelma, vaan ajoittuu nykyään ovulaation kohdille kierron keskivaiheille.

Mitään alapään terveysongelmia minulla ei ole ikinä ollut, ei virtsatietulehduksia saati hiivaa, jotka naisilla ne yleisimmät vaivat taitavat olla. Ihmiset vain fysiologialtaan ovat erilaisia (esim toisilla runsaat kuukautiset, toisilla niukat).

Vierailija
25/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho voi ärtyä näinkin ettei kyse ole tulehduksesta, siihen on olemassa limakalvoja vahvistavia tuotteita.  Kahdet alushousut päällekkäin on parempi kuin suojat.  Liian kireät housut myös pahasta.

Vierailija
26/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä pikkuhousunsuojia. Onneksi ei tartte käyttää. Nehän tosiaan hautoo. Vuotoa on sen verran, että pikkareista näkee illalla, että on käytetyt, mutta ei mitenkään ylimaallisen paljon. Vaihdan alushousut tietysti päivittäin. N44

Vierailija
27/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskierron vaiheesta riippuen tartten pikkuhousunsuojaa välillä enemmän, välillä vähemmän. Kesäisin ja lomilla pyrin olemaan ilman, jos en valu mitään, ja öisin olen aina ilman housuja muutenkin. En käytä hormoneja, joten vuoto noudattaa luonnollista kiertoani.

Olen nelikymppinen ja käyttänyt pikkuhousunsuojia teinistä lähtien.

Vierailija
28/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se pikkuhousunsuojien käyttö ja pitäkää puuvillaisia alushousuja niin alapää saa ilmaa ekä vuoda jatkuvasti kuten muovissa haudottaessa.

Vierailija
29/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole mitään varsinaisia vuotoja EIKÄ pissavaivaa minulla, te jotka aloitustani ette osanneet lukea. (Siinä luki että jollain, jollakulla, on myös pissavahinkoja). Ja te, jotka ette naisen anatomiaa tunne, on normaalia että tulee eritettä, sillä siten emätin itse puhdistaa itsensä. Epänormaalia on, jos mitään ei tule.

Minulla ei ole ikinä ollut hiivaa tms tulehdusta, ja olen kyllä tutkituttanut "toosaani" aika ahkerasti tässä vuoden sisään raskauden ja synnytyksen johdosta, ja kaikki on normaalia ja toimii.

Vierailija
30/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hemmetti teitä, naiset. Oikeastiko se toosa vuotaa jotain koko ajan? :D 

Nykyään NUORILLA naisilla jatkuvaa vuotoa, hiivaa ja virtsankarkailua ja kostumisongelmia. Huono kunto, sokerin puputus ja irtosuhteet varmaan usein syynä.

Vierailija
31/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en todellakaan, mulle synnytyksen jälkeen ne super siteet aiheutti paiseen häpykummulle. Joten en todellakaan haudo päivittäin jollain muovilipareella.

32/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän, sellaisia todella ohuita ja hengittäviä. Ei tarvitse joka pvä vaihtaa alushousuja, ja seksinkin jälkeen pysyy housut puhtaina, kun ei tarvitse mällejä valutella puolta päivää pönttöön tai kuivailla alapäätään. Vaihdan pksuojan päivittäin, välillä useammin. Näin tehnyt jo vuosia.

T;nainen 27v

Vierailija
33/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun vielä olin nuori nainen käytin pikkuhousunsuojaa päivittäin sillä lopputuloksella, että ihoni herkistyi pikkuhousunsuojien/siteiden muovimaiselle pinnalle.

Jouduin siteissä siirtymään Vuokkoset kategoriaan, onneksi ihoni kestää niiden käytön. Pikkuhousunsuojien käyttö loppui kokonaan.

Hygieenistä on vaihtaa pikkarit aamuin ja illoin.

Illoin? Luulin, että kuuluu hyvään hygieniaan nukkua ilman pikkareita.

Joskus kärsittyäni alapään tulehduksista, eräs gyne (tohtori) käski jättämään pikkuhousunsuojat käytöstä. Lisäksi, että hautovat, ovat niin nykyään tehokkaita ja imukykyisiä ja imevät kosteutta emättimestä, mikä saattaa aiheuttaa ongelmia.

Jos jotain suojaa tarvitsee, niin ehdotti kertakäyttönenäliinoja.

Näillä menin vuosia ja nyt huomaan taas epämukavuutta pikkuhousunsuojiin vaihdettuani.

Vierailija
34/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käytän, joskus olen ilman ja joskus vaan pitää

Vierailija
35/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin teininä/nuorempana, en enää. Rahan haaskausta ja itse asiassa nyt käytön lopettamisen jälkeen pimppi vuotaa vähemmän eikä haisekaan samalla tavalla.

Vierailija
36/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, just luin Ei mennyt niin kuin Strömsössä -ryhmästä jostain naisesta joka oli mökille tms mennessään unohtanut suojat kotiin ja oli sitten koko reissun eli esim. la-aamusta su-iltaan samalla pikkuhousunsuojalla siellä! :( Yyh, siis hei mitä hittoa, miksei ottanut kokonaan pois?

Itse en todellakaan tunge housuihini mitään ylimääräistä kuin kuukautisten aikaan, muuten olen joka yökin ilman pikkareita...

Vierailija
37/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin teininä jatkuvasti monta vuotta, mutta sitten vain lopetin kun luin että se lisää vuotoa. Siitä lähtien olen pessyt toosan muutaman kerran päivässä ihan vain lämpimällä vedellä (alussa myös maitohappoja sisältävällä pesuaineella melko usein, mikä auttoi heti) ja nykyään vuotoa on selvästi vähemmän, jos tuntuu liian kostealta niin saatan taittaa vessapaperinpalan pikkuhousuihin seuraavaan vessakäyntiin asti :D Pikkuhousut valitsen sen perusteella, että haarakiila on puuvillaa ja malliltaan normaali eikä ole mitään saumaa hiertämässä keskellä.

Vierailija
38/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun myös yöllä aina ilman pikkuhousuja, sekin on auttanut liikaan kosteuteen. On tärkeää, että antaa alapään hengittää eikä haudo sitä millään. T:39

Vierailija
39/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vuotoa tulee nimenomaan siksi kun haudotte sitä alapäätänne muovissa jatkuvasti. Kun lopetatte pikkuhousunsuojien käytön niin ongelma häviää ajan kanssa.

Tämä on totta ja paras vinkki minkä olen av:ltä saanut. Jätin suojat pois kesällä mökillä kokeeksi vuosia sitten enkä ole niiden käyttäjäksi palannut. Hormonikuerukka pitää kuukautisetkin poissa.

Vierailija
40/42 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän pimpissä ei ole sulkijalihasta kuten p-reijässä, luulisi kätevöittävän naisten elämää huomattavasti. Ei tuommoinen holtiton lorottelu aina avoimesta reijästä ole sivistyneen ihmisen hommaa.

Kenties pimpinsulkijalihas voidaan saada aikaan geenimanipulaatiolla?

-m