Uuden Vuoden Aaton menunne tänään?
Mitä ruoaksi?
Onko illalla jotain erityistä syömistä?
Juomat?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoiti eilen ruokaostokset.
Eli jääkaapin näkymän perusteella meillä syödään tänään jotain paistia ja perunamuussia ehkäpä, salaattia.
Illalla perunasalaattia, nakkeja, lihapullia. (Yök)
Sipsiä, dippiä.Juomaksi jaffaa ja cokista. Muutama siideri ja olut jos joku haluaa, ne oli jääkaapissa jo ennestään.
Miehen mielikuvitus on RAJATON!
Mutta kiva että hoiti ostokset.
Käy ite ostaan, narttu. Omila rahoillas.
Ai että nyt väkisin pitää tykätä nakeista ja lihapullista (hk:n) koska mies osti ne? Hahahahaha!!!
En tykkää. Mies tietää, etten tykkää. Olisin tehnyt lihapullat itse jos olisi ostanut ainekset. Tietää sen. Mutta kun kauppaan hän menee, ravaa sen ympäri ihan kuin aivoissa olisi joku häiriö ja ostaa _aina_ helpoimman kautta. Edelleen, kiva että kuitenkin kävi kaupassa ja näillä mennään :)
käykää yhdessä läpi ruuat ja reseptit ja vielä lista tarvittavista, niin ei tarvii itkee kun mies tekee aina väärin :D
No ääh. Miksi se mies ei olisi saanut ostaa nakkia ja lihapullia, se itse tykkää niistä. Kyllä mä pärjään ilmankin :D
Enhän mä itke. Totesin vaan. Hyvää uutta vuotta.
Tein äsken savulohitahnan, jota laitan ruisnappien päälle. Sen lisäksi teen falafeleja, tzatsikia, guacamolea, salaattia. Ostin myös ananaksen ja viinirypäleitä.
Juomaksi on haettu kuoharia ja valkoviiniä.
Tacoja ja tortilloja. Täytteinä jauhelihaa, soijarouhetta, papuja, paprika-sipulipaistosta, itsetehtyä salsaa ja quacamolea sekä salaattia, tomaattia, kurkkua ja juustokastiketta. Juomana kivennäisvettä. Jääkaapissa on myös shampanja, jonka saatan kyllä poksauttaa uuden vuoden ja uuden työ kunniaksi. Juhlijoina minä ja kaksi lastamme. Mies on töissä ja keskimmäinen kaverilla. Mietin vielä tota shampista. Max. 2 lasillista menee itselläni ja harmittaa avata isoa pulloa turhaan.
Sitä mitä kyläpaikassa tarjotaan eli ei tietoa vielä.
Pari suolaista piirakkaa, juustoja, keksejä ja viinirypäleitä, vihersalaatti, peruna-fetasalaatti, suklaakakku, skumppaa. Vieraita tulee.
Meillä on perinteiset eväät eli nakkeja ja perunasalaattia ja kuoharia.
Vierailija kirjoitti:
Tacoja ja tortilloja. Täytteinä jauhelihaa, soijarouhetta, papuja, paprika-sipulipaistosta, itsetehtyä salsaa ja quacamolea sekä salaattia, tomaattia, kurkkua ja juustokastiketta. Juomana kivennäisvettä. Jääkaapissa on myös shampanja, jonka saatan kyllä poksauttaa uuden vuoden ja uuden työ kunniaksi. Juhlijoina minä ja kaksi lastamme. Mies on töissä ja keskimmäinen kaverilla. Mietin vielä tota shampista. Max. 2 lasillista menee itselläni ja harmittaa avata isoa pulloa turhaan.
Mitä jeesustelua.
Kaikki juo aina muka vaan lasin tai kaksi.
Höpö höpö. Koko pullon tinttaat kuitenkin, et sä muuten itkisi asiaa av:lla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on alkosta ostettu korkki samppanjalle.
Makaronilaatikkoa päivälliseksi ja lounaaksi.
Kahvi kaakao vesi ja maito juomina tällepäivälle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä perinne nakit ja perunasalaatti tulee? Siis ei sovi yhtään yhteen siihen että uutta vuotta Juhlitaan ja juodaan kuohuvaa...Täysin ihme perinne. Mistä se on edes alkanut, tietääkö joku?
Meillä on alkuruoaksi rapukeittoa, pääruoaksi grillataan härän ulkofilettä (oli tarjouksessa), sen kanssa perunagratiinia, pippurikastiketta ja salaattia, jälkiruoka on yllätys isäntäperheeltä. Eli aika perusjuhlaruokaa. Juomana alkuruoalle Prosecco, pääruualle joku punkku. Juhlimassa 7 aikuista ja kaksi lasta (10.v ja 12.v).
Tätä ihmettelen minäkin. Mitä juhlaruokaa ovat nakit ja perunasalaatti? Juomaksi pillimehua?
Olisi tosiaan kiva tietää, mistä ja milloin on tullut tapa syödä nakkeja juhlailtana? En muista, että omassa lapsuudessani olisi näin ollut. Minulle nakit ovat aina olleet arjen pikaruokaa, jos muuta ei ehdi tehdä.
No onneksi meillä kukaan ei halua nakkeja. Illalla syödään blinejä, taikina on jo jääkaapissa "käymässä".
Päivällä laitetaan vanhimman pojan (16 v.) kanssa täyteläinen sosekeitto, johon perunaa, porkkanaa ja purjoa sekä Koskenlaskijaa. Illalla runsas tortillapöytä täytteineen, dippeineen ja kasviksineen, jauhelihaa ja kanaa. Juustoja joitain, hedelmiä, sipsejä. Juomina lapsille limsaa/sodastreamia ja aikuiset kilistävät kuohuvalla ja viinillä. Uutta vuotta vaihtamassa yhdessä kolme aikuista ja kolme lasta. Hauskaa vuodenvaihdetta kaikille!
Varmaan ranskalaisia, soijanakkeja ja perunasalaattia sekä cokista ja sipsejä lisäksi. Muutan tänään, joten kauhean työlästä ruokaa en jaksa laittaa. Mulla ei ole uudessa kämpässä vielä edes pöytää, niin syön varmaan lattialla.
Meillä teriyaki-marinoituja kanafileitä (pyöritellään perunajauhoissa ja kananmunassa ja uppopaistetaan öljyssä), riisirisottoa, salaattia,juustoja ja minttusuklaamousse jälkkärinä.Illalla pelaillaan lautapelejä ja napostellaan herkkuja. Mukana neljä aikuista,kaksi kohta täysi-ikäistä ja leikki-ikäinen.
Tortilloja teinien pyynnöstä, juomana aikuisilla Sol olutta. Illemmalla aperitivoja (esim lomoa, tonnikalatäytteisiä pieniä paprikoita, xatoa ja tomaattitapenadea leipien päällä) ja Bollingeria. Ihan kotosalla ollaan.
Me syödään nakkeja,en vielä tiedä keitänkö vai grillaanko,sään puolesta voisin vaikka grillata ne. Mies tekee lihapullia,itse juuri laitoin perunat kiehumaan perusalaattia varten. Lisäksi fetasalaattia ja patonkia,paitsi se patonki unohtui ostaa. Juomaksi Pepsi maxia,kuoharia,olutta ja siideriä.
Syöjinä minä ja mieheni,ollaan kaksin mökillä.
Kinkku on parhaillaan uunissa ja sen valmistuttua käydään hakemassa punaviini, kuoharia, juustoja ja keksejä. Kinkun kanssa syödään luultavasti salaattia ja puoliso haluaa varmaan pastaa lisäksi.
Tehdään salaattia ja pizzaa. Eilistä jauhelihakastiketta on vähän lounaaksi myös. Sipsejä, joulusuklaata, kuoharia. Ei nyt mitään ihmeitä.