Ärsyttää ihmisten tokaisut lapsen sukupuolesta
Odotamme toista lastamme ja esikoinen on tyttö. AI että ärsyttää kun monet sanovat "te varmaan sitten haluatte pojan kun tyttö jo teillä on!" Ei hemmetti. Meille ei todellakaan ole mitään väliä lapsen sukupuolella, tyttö on ihan yhtä tervetullut! Sieltä tulee oma persoonansa joka meille on tarkoitettu. Emme edes ota selvää sukupuolesta ennen.
Kommentit (3)
Minulla on yksi vanhempi sukulainen, joka on ottanut asiakseen vainota meitä siitä, ettemme ole tehneet poikaa. Meillä on yksi ihana tyttö eikä taloudelliset rahkeet riitä lisälapsiin. Tämä sukulainen jaksaa kerta toisensa jälkeen jauhaa siitä, kuinka meidän pitää vielä tehdä se poika. Ei varmaan tarvitse kertoa, mutta nykyisin välttelen tilanteita, joissa häneen törmää.
Meillä äiti katsoi poikaani tuossa kesällä ja tuumas että "olishan se ihan nätti tyttökin", siis ei pahalla sitä sanonut, vähän hassu kommentti vaan😆 Poika oli 6kk ikäinen ja tosi paljon saman näköinen kun nuorin pikkusiskoni saman ikäisenä😏 Sanoin äitille että "älä nyt siitä tyttöä tee, kun aina oon poikaa toivonu ensimmäiseks ja nyt sen sain"😁
Minulle taas sanottiin "no voi harmi" kun soitin ystävälleni ja kerroin saaneeni juuri ihanan pienen pojan. Tilannetaju kohdillaan ja sillä tavalla...