Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin tehdä kun läheinen uhkaa (somessa) itsemurhalla?

Vierailija
30.12.2016 |

Voiko soittaa hätänuneroon? En usko, että auttavista puhelimista olisi apua tässä tilanteessa. Kyseinen henkilö on monesti ennenkin uhannut itsemurhalla, mutta hänen tilanteensa tuntien nyt saattaisi toteuttaakin uhkauksensa tai ainakin yrittää. Uskon, että kyseinen hekilö ei halua kuolla, vaan ei näe muuta ratkaisua nykyiseen tilanteeseensa. Haluaisin hänelle vain kunnollista apua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat hätänumeroon. Vaikka hän ei sitä konkreettisesti nyt yrittäisikään, on hän avun tarpeessa. Muutama vuosi sitten eräs töistä tuttu oli laittanut faceen iltapäivällä sekavan viestin, joka viittasi juurikin tuohon. Me kaverit sitten hälytimme sinne apua. Myös pomo, joka sai tuon tietoonsa. Ja aloittaja sai apua.

Vierailija
2/7 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet/olet varma että hän saattaisi toteuttaa tämän, ota yhteyttä ainakin kyseiseen ihmiseen. Jos se ei auta, niin soita hätänumeroon.

Ps: Onneksi on tuollaisia ihmisiä kuin sinä olemassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaan häkeen, osaavat tehdä tilannearvion ja sinun omatuntosi ei soimaa jos jotain tapahtuu. Yritit kuitenkin. Jos ei siis turhaa huomionhakua ja draamaa, vaan oikea mahdollisuus itsemurhaan.

Vierailija
4/7 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin hätänumeroon! Sitä kautta hän pääsisi varmaan myöskin asianmukaiseen hoitoon. Mielummin soittaa nyt apua kun sitten jos jotain tapahtuisi niin miettii et mitä jos.. Surullinen ja vaikea tilanne, voimia myös kovin sinulle!!

Vierailija
5/7 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut samassa tilanteessa ,ja kerron sinulle nyt sen minkä neuvon minä sain vaikken sitä auttamishalussani heti suostunutkaan uskomaan.

Toisen ihmisen henki ei ole sinun vastuullasi,ja periaatteessa omalla hengellä uhkailu on poliisiasia sillä se on ns.kiristämistä ja toisen elämän rajoittamista pelottelun kautta. Kukaan terve ihminen ei noin käyttäydy vaikka olisikin raskasta,vaan hänellä on selvästi henkisessä hyvinvoinnissa hyvin suuri aukko. Sitä sinä et valitettavasti voi poistaa,se on ammattilaisen työtä. Ei kukaan vaadi kenenkään diabetestakaan hoitamaan ja parantamaan toisen puolesta ,siihen on ammattilaiset ja lääkkeet. Sama henkisessä hyvinvoinnissa/masennuksessa/aivokemian hoidossa. Voimia sinulle ja hänelle.

Vierailija
6/7 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tämä ei ole minun vastuullani, mutta olen ehkä itsekäs, sillä en enää jaksaisi taas yhden läheisen menettämistä. Ap

Vierailija
7/7 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on tuttu. Äitini kirjoitteli pari vuotta sitten faceensa pari kertaa, että aikoo lähteä. Ihmiset soittelivat minulle ja kertoivat niistä kirjoituksista. Oli uhannut ennenkin itsemurhalla ja sai koko suvun hälytystilaan. Tällä kertaa tein niin kuin hoitohenkilökunta minua opasti. Soita ambulanssi. Yleensä sellaiset, jotka oikeasti aikovat tehdä itsemurhaa eivät siitä kerro kelleen. Ne jotka eivät ole vakavissaan, ilmoittelevat niistä ja varsinkin julkisesti. Sinuna soittaisin ystävälle ja kertoisin, että tilaat hänelle apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän