Uskotteko, jos joku ihminen hehkuttaa teille sita kuinka onnellinen han on? Eras tuttavani hehkuttaa minulle AINA sita, kuin hirvean onnellisia han ja hanen miehensa ovat.
Ovat aina olleet, ja ovat vieläkin ja kuulemma vieläpä uskomattoman onnellisia.
Mulla on paljon ystäviä, joilla on ihan oikeasti onnellinen parisuhde, mutta kukaan heistä ei hehkuta tuolla tavalla. Olenko kyyninen, kun ajattelen että tämä yksi tyyppi ei varmaankaan ole kovin onnellinen, sillä jos olisi hänen ei tarvitsisi niin kovasti yrittää päteä ja todistella onnellisuuttaan.
Mutta ehkä minä olen vain niin pahansisuinen ;)
Kommentit (32)
En tietenkään huutele sitä joka kadun kulmassa, mutta sanon kyllä jos kysytään. Ja itseasiassa, sen näkee minusta. Yleensä käykin niin, että minulle sanotaan, että oletpa tyytyväisen ja onnellisen näköinen. Todella usein näin käy, ennen kuin kukaan kysyy mitään. Ensimmäistä kertaa elämässäni, heh, että näin vanhaksi piti elää, että ymmärtää iloita kaikesta täysillä! Valittamalla ja murjottamalla ei elämä parane.
Joskus kuulemma kiistelevät pikkuasioista, mutta siis kunnon kiehuttavaa riitaa ei ole ikinä ollut. Heillä on 1 lapsi, jonka käytöksestä nyt ei vielä voi sanoa, kun on niin pieni.. Heidän perheessään on selkeä työnjako, että mies siivoaa, vaimo tiskaa/pesee pyykit/pitää keittiön siistinä, joten kotitöistäkään eivät tappele. Molemmat erittäin siivousintoisia vieläpä, eli koti on aina tiptop.
Ja kun olemme viettämässä iltaa samoissa porukoissa, ovat tosiaan edelleen kuin vastarakastuneet.. Hivelevät toisiaan, vaihtavat rakastuneita katseita, ja ovat erittäin sopuisia. Ja siis pariskunta on minulle varsin läheinen, eli varmasti tässä 5v aikana olisin saanut tietää, jos heillä tosiaan olisi riidelty jostain.
Moneen kertaan jo selitettiin, että kyse EI ole siitä että hän kysyttäessä vastaisi, että he ovat onnellisia. Vaan siitä, että oli aihe mikä hyvänsä niin hän kääntää sen siihen, että hehkuttaa sitä, kuinka uskomattoman onnellisia he ovat ja kuinka hyvin heillä menee.
Kärjistettynä vaikkapa näin: kysyn, tietääkö hän erään hlön yhteystiedot, koska minulle olisi tälle hlölle asiaa. Hän vastaa ja antaa tämän hlö yhteystiedot, ja kirjottaa perään " minä ja XXXX olemme kyllä niin onnellisia, olemme aina olleet ja olemme vieläkin ihan uskomattoman onnellisia" . Siis miten tämä liittyi kysymykseeni, kun en kysynyt hänen miehensä yhteystietoja?
ap
kuinka hienosti meillä edelleen menee kuin alkuhuumassa vaikka on vuosia jo takana. Todellisuudessa nuo ääneenvakuuttelut oli lähinnä itselleen vakuuttelua, ei siis toisten kiusaksi ja hehkuttamista. SItä yrittää itselleen vakuuttaa puhumalla ääneen muille, että kaikki on hyvin, vaikka tunteet on jo kuolleet (ja muuten oli hyvin hyvä kaverillinen+mukava suhde ja siinä mielessä ei kyllä ollut vikaa..). mutta se todellinen sisältö puuttui, tunteet. niitä piti vakuutella itselle, puhumalla asiasta muille. voin edelleen sanoa, että meillä oli tosi hyvä suhde ennen kuin lähdin :) niin kuin olikin
menee hyvin ja rakastatte toisianne. Tekis vaan mieli kertoa, että ei aina tarvitse mennä loistavasti!
Tyypillisiä hehkuttajia lienevät vastarakastuneet sekä sellaiset, joille on tullut joku elämänmuutos (vaikka uskoon tuleminen), jonka he kokevat ratkaisevan kaikki ongelmat.
Yksi parisuhdeasioiden hehkuttajaporukka ovat oman havaintoni mukaan ovat parisuhteissaaan jonkun kerran näyttävästi epäonnistuneet, joilla on sen jälkeen todella kova kynnys uuteen eroon.
...paljon on vaimoja, joille parisuhteessa kaikki on hyvin, jos itsellä on kaikki hyvin...
se kylla patee kaikella, hanella on taydellinen mies, taydellinen perhe ja han itse on niiin taydellinen blaa blaa. Kuka tollasta jaksaa paivasta toiseen kuunnella. Sitten ihmettelee kun ei viitsita kayda kylassa
ap:lle, sano sille kaverillesi äläkä täällä poraa.
Itse olen kuvitellut, että ystäväni ovat onnellisia puolestani, kun minulla on onnellinen avioliitto!!! Näitä lukiessa alkaa pelottaaa....
Kauhean kateellisia ovat naiset näköjään toisilleen.
Juuri kukaan ei ymmärtänyt yhtään, että mikä oli tämän viestin idea.
Aika hienoa :D
Olkaa onnellisia, sanokaa se ja niin edelleen mutta jos ihminen joka välissä vakuuttaa, että on ylimaallisen onnellinen niin ei sitä voi uskoa vaan tulee sääli. Kyllä mulla on paljon onnellisia ystäviä, jotka sen jopa sanovat ja olen itse iloinen heidän puolestaan. Mutta jos jonkun on pakkomielteisesti joka paikassa KYSYMÄTTÄ todettava ihan aiheen ulkopuolelta, että me olemme niin älyttömän onnellisia, niin ei se kuulosta kovin aidolta. Anteeksi vaan. Ei voi mitään.
Ja minäkin aikaisemmin ajattelin, että he varmaan ovat onnellisia kunnes näitä vakuutteluja alkoi tulla KOKO ajan missä yhteydessä tahansa. Yksi ystäväni kirjoitti hänelle, että mies on jäämässä työttömäksi ja lapsi sairastunut vakavasti, niin vastausviesti on " olen pahoillani puolestasi. Minä ja mieheni olemme edelleen todella onnellisia ja olemme aina olleet, meillä menee ainoastaan hyvin ja meidän rakkautemme on tässä maailmassa ainutlaatuinen" . Siis hä?
Minä pääsääntöisesti muutenkin uskon mitä ihmiset sanovat ellei ole syytä epäillä toista. Se että muut ihmiset ovat negatiivisia ja haukkuvat puoisoaan silloinkin kun ovat ihan onnellisia ei välttämättä ole peruste epäillä sitä joka sanoo niin kuin asiat ovat.