Onko toi uusi juttu, että yhdessä asuvat katsotaan avopariksi?
Mun opiskelukaveri asui kimppakämpässä veljensä kanssa ja heidätkin katsottiin 'avopariksi', olivat siis yleisen asumistuen piirissä. 90-luvulla.
Kommentit (6)
Ei ole uusi juttu ja itsekinhän sen juuri todistit?
Miksi siitä nyt sitten on noussut kohu?
Ap.
No ei oo. Vuonna 1992 olisin hankkinut kimppakämpän miespuolisen kaverin kanssa (ei tod. poikaystävä). Selvitimme asumistuen, meidät olisi katsottu avopariksi ja tuki sen mukaan. Ei ollut taloudellisesti mahdollista.
Nykyaikana kuuluisi katsoa myös kaksi naista tai kaksi miestä jotka asuvat samassa kimppakämpässä avopariksi. Sitähän nuo itse ovat halunneet.... siis tasavertaista kohtelua lain edessä va parisuhteen virallistamista/rekisteröimistä.
Väärin ja syrjivää, mikäli vain eri sukupuolta kimppakämpässä asuvat katsotaan avopariksi ja sitten laki ei koskisikaan kaikkia tasavertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana kuuluisi katsoa myös kaksi naista tai kaksi miestä jotka asuvat samassa kimppakämpässä avopariksi. Sitähän nuo itse ovat halunneet.... siis tasavertaista kohtelua lain edessä va parisuhteen virallistamista/rekisteröimistä.
Väärin ja syrjivää, mikäli vain eri sukupuolta kimppakämpässä asuvat katsotaan avopariksi ja sitten laki ei koskisikaan kaikkia tasavertaisesti.
Pirkanmaalla tätä on jo yritetty toteuttaa pari vuotta sitten. Kahta siskoska yrititteen parittaa avopariksi, kun asuivat samassa kämpässä vuokralla. Tässä kela tosin ei sillä kertaa onnistunut. Tyttöjen äiti oli käynny syntymätodistusten kanssa valittamassa kelassa ja asia oli ratkennut sillä.
Ei oo uus juttu. Näin se vaan on.