Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä liikenneraivo kumpuaa?

Vierailija
30.12.2016 |

Siinäpä se. Mistä se kertoo, jos suunnilleen kaikki muut liikenteessä olijat ärsyttää? Milloin edessä on vatula tai risteyksessä joutuu odottelemaan jotain köröttelijää. Perässä hönkijät on kaikista pahimpia! Tosin moni ajaa oikeastikin liian pienillä turvaväleillä. Olen kamala, tiedän sen itsekin, sitä en tässä aloituksessa kysynyt.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen ärsyttäviä ovat myös ne, jotka vaihtaa pitkät valot lyhyisiin jo tosi kaukaa ja sitten välkyttelevät kun ite haluais vaihtaa ne vasta siinä vaiheessa kun ne oikeasti kuuluukin. 

Vierailija
2/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan 90% suomalaisista miehitä pitää itseään keskimääräistä parempina autoilijoina. Jos/kun näin on, niin ei ihme, että huonommille raivotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku vannehan sitä päätä kiristää koko ajan, kun pitää pahaa oloa purkaa johonkin suuntaan. Ei näillä tyypeillä hyvin mene, kun meinaa suoni ratketa aivoista vähän väliä, esim. silloin kun joutuu ajamaan 500 metriä perässäni 40:n alueella niin, että minun nopeuteni on "vain" 45km/h. Tokihan siitä jo murhanhimoinen raivo syntyy hetkessä. Eli päästä viiraa pelottavan monella liikenteessä liikkuvalla.

Jotkut sitten pönkittää jotain vajavaisuuttaan sellaisella aggressiivisella ja omasta mielestään hienolla/"ammattimaisella" ajotyylillä. Jyrkkään mutkaan paahdetaan sata lasissa ja sitten lyödään jarrut pohjaan, ei puhettakaan, että hiukan aiemmin hidastaisi vauhtiaan moottorijarrutuksella. Tai nähdään kyllä, että 200 metrin päässä valot vaihtuu juuri punaisiksi, silti pitää lähteä edellisistä valoista/risteyksestä formulatyylillä ja kiihdyttää kuin heikkopää sen 150 metriä, sitten lyödä jarrut taas pohjaan. Sama liikenneympyrää lähestyttäessä, ei tietenkään hidasteta yhtään ennen  sitä vaan nopeuden pitää olla vähintään 70km/h vielä 20 metriä ennen  ympyrää. Näin ne kovat jätkät - ja muuten yhä enenevissä määrin muijatkin - ajaa, kaikki muut on luusereita ja nutaajia.

Vierailija
4/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan 90% suomalaisista miehitä pitää itseään keskimääräistä parempina autoilijoina. Jos/kun näin on, niin ei ihme, että huonommille raivotaan.

On muuten hienosti tasa-arvo tässä asiassa toteutunut, yhä useammin törkeästi kaahaavan auton ratin takaa löytyy nainen. 

Vierailija
5/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Ajokilometrejä on kertynyt paljon ja olen keskimääräistä parempi kuski, vaikka omakehu nyt haiseekin. Mutta sen on myös moni mies myöntänyt. Mikä on paljon, sillä mies harvoin antaa tunnustusta näissä asioissa naiselle, päinvastoin naisille yleensä nauretaan.

Vierailija
6/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että edellä tupeksivat nyhvelöt raivostuttaa. Minulla on usein kova kiire, kun joudun työssäni paljon liikkumaan.

En ehdi nysvätä jokaisen nopeusrajoitus-Niilon perässä.

Terv. Komia mies ja Skoda Superb 2.0TDi DSG

Vierailija
7/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä muut liikenteessä olevat v*tuttaa, noidun ja sadattelen omassa autossa ääneen. En kiilaile, höngi perässä tai muutenkaan häiritse muiden ajamista jäämällä esim. tien tukkeeksi. Ylinopeutta myönnän ajavani, mutta vain yksin ollessani enkä silloinkaan törkeää ylinopeutta. Autoni ei ole bemari, mersu, Skoda tai Audi. Sen sijaan miehellä on Audi, mutta rauhallisempaa ja varmempaa kuskia saa hakea. Eli tietynlaiset stereotypiat näitten tiettyjen automerkkien omistajista ei päde ainakaan meillä. Voihan se olla, että puran jonkin sortin patoumia, sillä olen joissakin asioissa aivan liian kiltti. 

Vierailija
8/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani liikenneraivo johtuu siitä, että kun muut töpeksivät, asia ei ole yhtä vähäpätöinen kuin monissa muissa tilanteissa. Siis autolla törttöilevät (hidastelevat, perseessäajavat, mitä näitä  nyt on) aiheuttavat ympäristölleen suurta vaaraa, toisin kuin esim. kassajonossa etuilevat törtöt. Siksi raivo on omalla kohdallani liikenteessä usein suurempaa kuin muualla.

Vierailija
9/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä muut liikenteessä olevat v*tuttaa, noidun ja sadattelen omassa autossa ääneen. En kiilaile, höngi perässä tai muutenkaan häiritse muiden ajamista jäämällä esim. tien tukkeeksi. Ylinopeutta myönnän ajavani, mutta vain yksin ollessani enkä silloinkaan törkeää ylinopeutta. Autoni ei ole bemari, mersu, Skoda tai Audi. Sen sijaan miehellä on Audi, mutta rauhallisempaa ja varmempaa kuskia saa hakea. Eli tietynlaiset stereotypiat näitten tiettyjen automerkkien omistajista ei päde ainakaan meillä. Voihan se olla, että puran jonkin sortin patoumia, sillä olen joissakin asioissa aivan liian kiltti. 

Kipin kapin opiskelemaan tilastotieteiden alkeet jos vaikka ymmärtäisit miksi yksi (!) oma kokemus ei oikeasti merkkaa mitään.

Sitten vielä sellainen seikka että vaikka et itse huomaa mitä virheitä teette niin ei se tarkoita etteikö niitä tapahtuisi.

Vierailija
10/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneraivoa on monenlaista.

Mutta niin: ajatellaan, että olet esimerkiksi kaupan kalatiskillä odottamassa palveluvuoroasi. Jossain vaiheessa huomaat, että olet ollut siellä jo pienen ikuisuuden, samalla kuin vasta paikalle tulijat huutavat hillitys charmikkaasti, suorastaan rennon dynaamisesti, myyjän huomion suunnilleen heti saavuttuaan. Alkaisiko yhtään keittää? Minulla kyllä varmasti jonkin verran.

Vierailija
11/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumpeloista kanssa autoilijoista se kumpuaa

Vierailija
12/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpuaa uusista suunnitelmista muuttaa tieliikenne hallintoalamaisten kyttäämisen temmellyskentäksi ja oligarkkien rahasammoksi.

Vierailija
13/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että edellä tupeksivat nyhvelöt raivostuttaa. Minulla on usein kova kiire, kun joudun työssäni paljon liikkumaan.

Minua ei ainakaan huvita hankkia ylinopeussakkoja sinun kiireesi takia. Opettele ajankäyttöä! Tai sitten vain raivoat siinä skodassasi.

Vierailija
14/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa minäminä-kuskit.

Nämä nykyajan itsekeskeiset paskiaiset, jotka eivät piittaa muista mitään.

Siksi ei käytetä vilkkua. Ei välitetä suojatiestä. Ajetaan päin punaista. Ei välitetä nopeusrajoituksesta.

Omistetaan vasen kaista vain itselle.

Vierailija
15/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattiraivoisan ihmisen, yleensä miehen, mielenterveys ei ole tasapainossa, kun pitää täysin sivullisille ja useimmiten syyttömille alkaa raivoamaan. Niissä muissa autoilijoissa ei harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta ole mitään syytä alkaa raivoamaan heille tai heidän ajotyylistään.

On OIKEUS JA LAILLISTA ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös muu liikenne huomioiden, mutta rattiraivoaminen on kyllä joissakin tilanteissa rikos! Ei ole oikeutta esim ohittamalla ja suoraan eteen ajamalla ja sitten jarruttamalla osoittaa mieltään kenellekään, joka syystä tai toisesta ajaa hiljempaa. Kenen tahansa autoon voi tulla vika, jonka takia vain yrittää päästä johonkin lähihuoltikselle, jos ei ole ihan pakko pysähtyä motarin varrelle! Se vika voi tulla uusiinkin autoihin, ja myös niille rattiraivoille itselleen! Raivotkoon silloin itse itselleen, olisi oikeutettua ja varsin oikeaan osoitteeseen osuvaa! Motarilla on oikeus ajaa ihan sillä nopeudella, millä kykenee sen kulkupelinsä hallitsemaan, eli jos joku vanhus on joutunut lähtemään heikommassa hapessa autolla liikenteeseen, hänellä on täysi oikeus ajaa RAUHASSA päämääräänsä ilman että joku rattiraivo kahjo häiritsee hänen etenemistään, saati että pelottelee häntä, jonka muutenkin voi olla vaikeaa selvitä matkastaan.  Siinä on vieressä se toinen ajokaista ohi menoa varten!!!

Minusta rattiraivot ovat äärettömän itsekkäitä, itsekeskeisiä ja ketään muita huomioimaan kyvyttömiä, ja sellaisilta pitäisi ajokortti ottaa heti määräajaksi, jos ilmenee rattiraivoamista! Se olisi oikeaa liikennekasvatusta ja tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta!

Rattiraivoilta voi odottaa jopa väkivaltaista käyttäytymistä, liikenteen todellista vaarantamista ja pelottavaa uhkaa! Liikennevalossa kun näkee naapuriautosta järkyttävän vihanaaman, ilkeää nyrkinpuimista ym, niin tulee mieleen, pitääkö jo nyt soittaa poliisit, jos tuo lähtee seuraamaan, enkä uskallakaan enää pysähtyä edes seuraaviin valoihin...

Vierailija
16/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua raivostuttaa minäminä-kuskit.

Nämä nykyajan itsekeskeiset paskiaiset, jotka eivät piittaa muista mitään.

Siksi ei käytetä vilkkua. Ei välitetä suojatiestä. Ajetaan päin punaista. Ei välitetä nopeusrajoituksesta.

Omistetaan vasen kaista vain itselle.

Tai lähdetään liikennevaloista hiljalleen hivuuttamalla liikkeelle , huomioimatta pätkääkään, että takana saattaa olla jonossa kymmeniä autoja myös haluamassa päästä samoilla vihreillä eteenpäin.

Vierailija
17/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että kiireiseen aikaan jyrnytetään sillä pösöllä 80km/h alueella 60km/h ajattelettematta että ehkä joku haluaisi ajaa sillä tiellä ehä sen 80km/h. Kyseessä tieosuus, jossa todella harvoin mahdollisuus ohittaa vastaantulevan liikenteen vuoksi ja ohituskaistoista voi vain unelmoida. En ihmettele että tällä tieosuudella rytisee ja usein. Eläkeläisillä luulisi olevan muitakin huveja kuin tulla yliajetuksi. T. N41, helvetisti heppoja ja riittävästi vääntöä.

Vierailija
18/26 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheesta, tosin Suomessa eri syystä kuin muualla. Täällä ajetaan kuin jossain hidastetussa filmissä, valoista lähtö kestääääää ja jyrryytetään alinopeutta tai tilanne nopeus on aivan väärä. Torvi soi useasti näille torville, wake up ja paina sitä kaasua!

Vierailija
19/26 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen Skodalla ajava minäminä-sika! 🐷

Vierailija
20/26 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä että kiireiseen aikaan jyrnytetään sillä pösöllä 80km/h alueella 60km/h ajattelettematta että ehkä joku haluaisi ajaa sillä tiellä ehä sen 80km/h. Kyseessä tieosuus, jossa todella harvoin mahdollisuus ohittaa vastaantulevan liikenteen vuoksi ja ohituskaistoista voi vain unelmoida. En ihmettele että tällä tieosuudella rytisee ja usein. Eläkeläisillä luulisi olevan muitakin huveja kuin tulla yliajetuksi. T. N41, helvetisti heppoja ja riittävästi vääntöä.

Tuo ensimmäisen lauseesi esimerkki on kuitenkin loppupeleissä melko harvinaista, ainakin minun 30:n vuoden ajokokemukseni mukaan.

Itse ajan aina niin, että minulla on hiukan alle 10 % ylinopeutta. 80:n alueella todellinen (varmistettu/mitattu/oikea) nopeuteni on siis suunnilleen 86-87 km/h. Tämä vain kun ei monelle kaltaisellesi riitä alkuunkaan, vaan pitäisi ajaa reilusti lujempaa. Ja kuinka tätä sitten osoitetaan? Ajamalla aivan persiissä kiinni ja yrittämällä hiostaa kovempaan vauhtiin. Tälläisen kuskin mielestä se edellä ajava on tumpelo ja hidastelija niin kauan kun kaahari haluaisi itse ajaa lujempaa, se on ainoa mittari ja kriteeri siinä tilanteessa. Tätä hän perustelee esim. niin, että "tällä tieosuudella 80 on liian alhainen nopeus MINUN mielestäni, siksi MINULLA on täysi oikeus ajaa nopeutta 110km/h siitä huolimatta, ja kaikki muut ovat idiootteja ja nutareita kun eivät ole MINUN kanssani tästä samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi