Siis eikö Suomi muka kuulukaan Skandinaviaan?!?
Mä olen ihan järkyttynyt, koska olen aina pitänyt itseäni skandina, sisustanut skandinaavisesti, pitänyt vaaleista skandiniehistä. Siis nyt tuntuu siltä, että mua on huijattu! Muistan lapsuudesta Miss Skandinavia- kisat, joita seurasin syvällä mielenkiinnolla. Toisaalta Upeissa Skandikodeissa ei ole ollut pihaustakaan Suomesta. Mun maailmankuva muuttui nyt totaalisesti, miten tästä eteenpäin? Onko ainoa järkevä teko nyt muuttaa Ruotsiin?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Skandeja ovat å, ö, ä, Å, Ö, ja Ä.
Tämä kyllä lohdutti vähäsen. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Monet britit ja jenkit puhuu suomalaisista myös skandinaaveina. Johtuu siitä, että eivät ymmärrä termejä Pohjoismaat, Skandinavia, Fennoskandia jne. Youtubeenkin on tästä aiheesta tehty oikein opetusvideo :D
Mun pitää varmaan katsoa se...
Ihan sama kuuluuko Skandinaviaan, vai ei. Helvetin hiustenhalkomista. Sama kurjuus täällä kuitenkin jatkuu päivästä toiseen.
No, ihan sama, kuulutaanko vai ei. Musta on aika sama, jos selittää jollekin ulkomaalaiselle, missä päin maailmaa on Suomi, että "in Scandinavia" tai "in Northern countries, between Russia and Sweden". Jos tyyppi asuu jossain toisella puolella maailmaa, sitä ei kauheesti kiinnosta, ollaanko me nyt virallisesti skandinaaveja vai ei.
Trollitar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet britit ja jenkit puhuu suomalaisista myös skandinaaveina. Johtuu siitä, että eivät ymmärrä termejä Pohjoismaat, Skandinavia, Fennoskandia jne. Youtubeenkin on tästä aiheesta tehty oikein opetusvideo :D
Tässä on.
Mut siis nyt tää varsinainen ongelma, että mitä mä sanon tälle miehelle! Joo, kyllä se tietää että oon vähän blondi, mutta... Se soitti jo kerran mulle takaisin, en uskaltanut vastata :o
Vierailija kirjoitti:
Trollitar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on.
Kiitos, oot ihana ihminen!
Vierailija kirjoitti:
No, ihan sama, kuulutaanko vai ei. Musta on aika sama, jos selittää jollekin ulkomaalaiselle, missä päin maailmaa on Suomi, että "in Scandinavia" tai "in Northern countries, between Russia and Sweden". Jos tyyppi asuu jossain toisella puolella maailmaa, sitä ei kauheesti kiinnosta, ollaanko me nyt virallisesti skandinaaveja vai ei.
Siis piti sanoa Nordic countries, ei Northern.
Vierailija kirjoitti:
Trollitar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on.
Ihan huippu opetusvideo :D
Meille opetettiin ala-asteella nimenomaan, että Suomi kuuluu Skandinaviaan. Toisaalta meille opetettiin englantiakin ihan päin helvettiä, mutta sen tajusin jo yläasteelle siirryttyäni, mutta olin jo yli kolmenkymmenen, kun kuulin, ettei Suomi siis kuulukaan Skandinaviaan.
Kiitti v*tusti korpikylän kääpiökoulu.
t: 80-luvun alussa syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Meille opetettiin ala-asteella nimenomaan, että Suomi kuuluu Skandinaviaan. Toisaalta meille opetettiin englantiakin ihan päin helvettiä, mutta sen tajusin jo yläasteelle siirryttyäni, mutta olin jo yli kolmenkymmenen, kun kuulin, ettei Suomi siis kuulukaan Skandinaviaan.
Kiitti v*tusti korpikylän kääpiökoulu.
t: 80-luvun alussa syntynyt
Apua, mä en ookaan ainoa joka on noin luullut :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollitar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on.
Jep niin on :D Jos joskus on tylsää, kannattaa katsoa myös videot, jotka selittää Hollannin/Alankomaiden erot ja video, jossa selitetään Iso-Britannia ja Yhdistyneet Kuningaskunnat jne. Sitä on aina kuvitellut että asiat olisi yksinkertaisia....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollitar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on.
No on xD
Ai, mä olen koko ajan luullut, että me ollaan skandinaaveja kaikki tyynni pohjoismaat siis.
Mistä sä ap tuon nyt keksit?
Ap, se, että mies on pitkä ja vaalea voi tarkoittaa, että hänellä on geeneissä paljon skandinaavista verta. Tämä johtuusiitä , että Ruotsi on myllännyt Suomessa tosi paljon historian aikana. Suomi tunnettiin Ruotsin itäisenä osana. 100% skandinaavi hän silti tuskin on. Länsi-Suomessa etenkin ihmisillä on paljon samoja geenejä ja piirteitä kuin skandeilla, mutta idempänä ehkä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä olen koko ajan luullut, että me ollaan skandinaaveja kaikki tyynni pohjoismaat siis.
No mies jota siis tapailen kertoi mulle tästä, kun selitin jotain sisustusjuttua ja skandeja. Ja nyt oo ihan nolona kun en tiennyt tuota :o
Vierailija kirjoitti:
Ap, se, että mies on pitkä ja vaalea voi tarkoittaa, että hänellä on geeneissä paljon skandinaavista verta. Tämä johtuusiitä , että Ruotsi on myllännyt Suomessa tosi paljon historian aikana. Suomi tunnettiin Ruotsin itäisenä osana. 100% skandinaavi hän silti tuskin on. Länsi-Suomessa etenkin ihmisillä on paljon samoja geenejä ja piirteitä kuin skandeilla, mutta idempänä ehkä vähemmän.
Niin tälleen aatellen sitä tapailua vois jatkaa, ja miehellä on vieläpä ruotsalainen nimikin eli varmaan on geeneiltään kyllä ihan oikea skandi vaikka nyt onkin suomalainen. Puhuu hyvin ruotsiakin. Ja lapsi vois saada siniset silmät kun sillä on ihanat sellaset jäänsiniset
Trollitar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies jota siis tapailen kertoi mulle tästä, kun selitin jotain sisustusjuttua ja skandeja. Ja nyt oo ihan nolona kun en tiennyt tuota :o
Ai jaa. No mitä väliä. Kyllä mä tykkään, että me voidaan silti olla skandeja kun meilläkin harrastetaan kutakuinkin kaikkea samaa sisustuksessakin kuin mitä ruotsissakin. Ei me oikein mitään muutakaan olla. Venäläistä vaikutusta täällä ei ole yhtään.
Se on hauskaa, että Ruotsin skånelaiset (Malmö sijaitsee siellä) on aika lailla ruotsalaisten ja tanskalaisten sekoituksia. Ruotsalaisten monet vitsit liittyy juuri skånelaisiin heidän erilaisuuen takia.