Sisustusbloggarit ja niitä seuraavat: miksi kaikki on valkeaa tai/ja harmaata?
Helvetin steriiliä ja kylmää tunnelmaa luovat sisustukseen ja eivät kestä mitään virhettä: kaikki lika näkyy heti.
Kommentit (26)
Valkoisella "sisustaminen" on ollut pitkään jo täysin out maailmalla. Suomalainen tapa valkoistaa kaikki kertoo vain täysin kehittymättömästä värisilmästä ja tyylitajusta.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti en jaksa katsella kodissani voimakkaita värejä, vaan kaipaan sisustukselta harmoniaa ja mahdollisimman aikaa kestäviä ratkaisuja.
Tällainen asenne on ylimielinen. Jonkun toisen mielestä voimakas väri voi olla harmoninen ja aikaa kestävä. Jostain kumman syystä te valkoharmaatyypit kuitenkin esittelette omaa mielipidettänne ainoana oikeana. Te haluatte väen vängällä määritellä, että "minun vaalea sisustukseni on harmoninen, joten sinun värikäs ei voi olla".
Käytän itse sisustuksessa paljon valkoista, mustaa, harmaata, beessiä ja greigeä. En ole sisustusbloggaaja, mutta en tee sitä kisatakseni ketään. Pidän tällaista väritystä yksinkertaisesti harmonisena ja rauhoittavana. Pidän myös kodeista, joissa on värejä ja kuoseja. Siltikin tuntui joulun jälkeen ihanalta palata värikkäästä lapsuudenkodista omaan kotiin. Tuntui kuin sielu olisi levossa heti, kun avasin oven. Värimaailma ei luo yksin kodin tunnelmaa. Käytän sisustuksessa myös paljon antiikkia ja pyrin luomaan kerrostumia muutoin kuin väreillä. Olen kyllä kokeillut kirkkaita värejäkin vuosien varrella. Värit alkavat itseäni ahdistaa minua noin kahdessa viikossa.
Meidän sisustuksessa päävärit ovat musta/valkea/harmaa, mutta olemme korostaneet väreillä. Esimerkiksi olohuoneessa on taulu, jonka pääväreinä ovat seepia ja ruskea. Lisäksi olohuoneen verhoissa on tummanpunaista ja valkeaa. Olohuoneen päävärit ovat musta ja valkea.
Keittiön päävärinä on harmaa, jota on korostettu vaaleansinisellä kuviomatolla (vallilan joku siniharmaa kukkakuosi), verhoissa on tummansinistä ja punaista.
Makuuhuoneessa mustaa pääväriä on korostettu viininpunaisella matolla ja sisustustyynyillä.
Ainoa huone missä ei ole mitään teemaa/järkeä on työhuone/tulevaisuudessa lastenhuone. :) Sen on mies sisustanut "miesluolakseen".
On se jännä, miten nämä värikkäästä sisustuksesta pitämättömät keksivät kaikki samanaikaisesti pitävänsä tästä värittömyydestä, ja se tuli vieläpä samaan aikaan muotiin, pursusi sisustuslehdistä, mainoksista, blogeista...
Mistä vetoa, että kun 5-10 vuotta kuluu, sisustavat sen aikaisen sisustusmuodin mukaan, joka ei olekaan enää väritöntä. Sopulit, pyh pah.
Onhan se hauskaa käydä kyläilemässä varmaan, kun ei voi sisustuksesta päätellä, kenen luona kulloinkin ollaan, kun kaikkialla on samannäköistä.
Ja pidän hyvin ihmeellisenä sitä, että suurimmalle osalle tuntuu olevan vain kaksi vaihtoehtoa: musta-harmaa-valkoinen tai intian basaaria värimaailmaltaan muistuttava sisustus. Siihen väliin mahtuu aika paljon muutakin.