Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko juoda alkoholia vaikka saatan olla raskaana??

Vierailija
30.12.2016 |

Maanantaina meni miehen kanssa kondomi rikki (huomattiin vasta lopussa). Ei haettu jälkiehkäisyä. Mulla alkoivat tänään perjantaina menkat, mutta voinko olla silti raskaana, kun ns. vahingosta on vasta muutama päivä aikaa ja menkat tuloillaan siitä huolimatta? Kierto ollut epäsäännöllinen viime kuukausina, 27-40 päivää. Viimeksi menkat alkoivat 27.11.

Nyt haluaisin ryypätä uudenvuodenbileissä, mutta uskallanko? Jos olen raskaana, pidämme lapsen. Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärpättiä käkättimeen vaan!

Vierailija
22/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöittymisestä 6 päivän päästä se munasolu on jo kiinni siinä kohdunseinämässä, eli kun ma harrastitte seksiä niin voit kyllä olla raskaana kun noissa voi olla parinkin päivän heittoja.

Porukka ei tunnu ymmärtävän että vaikka on kuukautiset niin nainen voi silloin olla raskaana! Eli älä luota siihen ettet olisi. 

Raskautta ei näin alussa voi todeta kuin ehkä verikokeista, testitkin näyttää vasta noin kahden viikon jälkeen todellisen tuloksen. Mä en nyt todellakaan lähtis leikkimään lapsen terveydellä juomalla alkoholia (varsinkaan känniin asti), kun mahdollisuus raskauteen on olemassa.

Joo, et välttämättä ole raskaana, eikä välttämättä edes se alkoholi vaurioita sitä alkiota, mutta haluatko todella ottaa sen riskin että tunnet syyllisyyttä lapsesi vammaisuudesta ja siitä seuraavista kivuista/kiusaamisesta jne koko hänen elämänsä ja sinun loppu elämän ajan jos nyt satutkin olemaan raskaana ja juot alkoholia??

Sun ei tarvitse perustella juomattomuutta kenellekkään, sanot vaikka että olet vähän kipeä eikä sen takia tee mieli tai sitten vain kerrot että päätät olla tämän uudenvuoden selvinpäin. Myös kuskina toimiminen toimii syyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni joi iloisesti joka viikonloppu ilosesti rv 6+ asti ja täysin terve lapsi (ei tiennyt raskaudesta).

Sinulla raskauden todennäköisyys on 1 % luokkaa. Ja mitkä viikot nyt olisi edes jos kortsu meni maanantaina rikki..onko se solumöykky edes kiinnittynyt vielä jos se on hedelmöittynyt.

Vierailija
24/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ottaa alkoholia, mutta kovia kännejä ei kannata ottaa. Ja viina on hyvä jättää pois ja ottaa sen sijaan olutta ja viintä.

Vierailija
25/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni silleen että oltiin ilman ehkäisyä viikonloppuna, seuraavana viikonloppuna tuli kiinnittymisvuotoa. Ja olin juomassa silloin kun sitä kiinnitysvuotoa tuli. (Huom, kiinnitysvuoto niukaa, ei voi verrata menkkouhin). Taisin juoda vielä seuraavankin viikonlopun, eli viikko kiinnitysvuodosta.. Koska testi oli nega. Positiivinen testi sitten muistaakseni tiistaina, eli reilu 2 viikkoa ovulaatista.

Terve lapsi.

Vierailija
26/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaisia vastauksia... Tietenkin ajattelen sikiön parasta ja juuri siksi kysyin asiasta täällä! Käsittääkseni todennäköisyys raskaana olemiselle on pieni menkkojen johdosta, mutta halusin kuitenkin kysellä tietävämmiltä näkemyksiä aiheesta. Uutenavuotena on tiedossa useammatkin bileet ja taatusti skumppatarjoilua (meilläkin on jo joulunaikaan ostettuna kuohuvat juomat vuodenvaihteelle). En ole mikään juoppo mutta kai sitä nyt saa silti pohtia asiaa, vai kertoisitteko itse juhlaporukalle juomattomuuden syyksi kortsun hajoamisen ja menkat??

Raskaus ei olisi suunniteltu eikä tällä hetkellä toivottukaan, mutta kuitenkin lapsia haluamme ja elämäntilanne sen muutoin sallii (minä 30 v työssäkäyvä, mies 35 v työssäkäyvä, miehellä ennestään yksi lapsi). Niinpä emme päätyisi aborttiin.

Ihme moralisointia heti täällä aivan kuin en muka miettisi lapsen tulevaisuutta!! Ensin haluaisin tietää, millä todennäköisyydellä lapsi edes olisi tuloillaan ja tähänkin näköjään löytyy useita mielipiteitä...

AP

Niin. EIkään se todennäköisyys ole 50% . Joko olet tai et.

Vierailija
27/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni joi iloisesti joka viikonloppu ilosesti rv 6+ asti ja täysin terve lapsi (ei tiennyt raskaudesta).

Sinulla raskauden todennäköisyys on 1 % luokkaa. Ja mitkä viikot nyt olisi edes jos kortsu meni maanantaina rikki..onko se solumöykky edes kiinnittynyt vielä jos se on hedelmöittynyt.

Minkä ikäinen lapsi?

Ennen kuin on koulussa niin mahdoton sanoa onko esim.oppimisvaikeuksia tms.

Vierailija
28/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja lapsen nimeksi tuli Irja Askola, ei mitään ongelmaa päässä (:

Vierailija
29/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi juoda. Ihan mukavia vekkuleita ne FAS lapsetkin on.

Vierailija
30/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vakituinen parisuhde joku este kondomin käyttämiselle?

Ei, mutta aika kummalliselta se kuulostaa.

Vierailija
31/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäävää, miten ylimielisiä kommentteja täällä on. Vaikka juuri sinulla tai kummisi kaimalla ei ollut kuukautisia raskausaikana, ei se tarkoita, etteikö jollakulla voisi olla. Ja vaikkei sinun lapsesi tiettävästi alkuraskauden juomisesta vaurioitunut, ap:n lapsen kohdalle se nakki hyvinkin saattaa napsahtaa.

Itse vastaavassa tilanteessa joko olisin juomatta tai jos ryypyn himo olisi suuri, soittaisin esim. neuvolaan ja kysyisin mielipidettä.

Vierailija
32/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua vaivaa. Älä juo. Valmistaudu raskauteen, vaikka et olisikaan raskaana. Itse en antaisi itselleni anteeksi jos lapsi sairastuisi raskauden aikana. Tuskin silti olet raskaana, kun kuukautiset ovat, mutta ei näistä tiedä aina varmuudella. Sikiöpussi tosin suojaa ihan alussa. Taidat haluta olla raskaana. Jos miehesi on siihen valmis, sinun on muutettava ajatusmaailmaa. Ei alkoholia raskaudessa. Myös miehesi voi tukea tätä. Jos ette ole valmiita jättämään bileitä, hae pillerit.

1. Tuttuni kuuli olevansa raskaana vasta viimeisen kolmanneksen alussa (6kk jälkeen), menkat normaalit ja luuli että oli vaan lihonut. 

2. Mikä helvetin sikiöpussi?? Vauvan verenkierto yms toimii istukan ja napanuoran kautta, mistä kulkee happi, ravintoaineet ja myös se alkoholi. 

Minulle sanottiin myös tuosta sikiöpussista neuvolassa kun kauhuissani kerroin että join alkoholia raskauden alussa. (En siis tiennyt, että olin raskaana). Sanoi että ihan alussa sitä yhteyttä äidin ja sikiön välillä ei ole vielä ja että sikiö on siellä pussissa turvassa. Ystävälleni sanottiin näin samaten. Tiedä sitten..

Sikiöpussi on se pussi, jonka sisällä vauva kasvaa koko raskauden ajan. Ei se mitenkään suojaa myrkyiltä.

Vierailija
33/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmäävää, miten ylimielisiä kommentteja täällä on. Vaikka juuri sinulla tai kummisi kaimalla ei ollut kuukautisia raskausaikana, ei se tarkoita, etteikö jollakulla voisi olla. Ja vaikkei sinun lapsesi tiettävästi alkuraskauden juomisesta vaurioitunut, ap:n lapsen kohdalle se nakki hyvinkin saattaa napsahtaa.

Itse vastaavassa tilanteessa joko olisin juomatta tai jos ryypyn himo olisi suuri, soittaisin esim. neuvolaan ja kysyisin mielipidettä.

Kyllä, raskaanaollessakin voi tulla kuukautisvuotoa, mutta kiinnittyminen harvemmin onnistuu kuukautisten aikana, koska kohdunseinämän pintakerros (johon se kiinnittyminen tapahtuisi) irtoaa.

Vierailija
34/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja... Ihan uskomatonta miten porukka täällä kommentoi. Otat vaan huomenna kuppia jos siltä tuntuu!

Vierailija
35/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka ihmettelit kumin käyttöä vakisuhteessa: kaikille ei sovi hormonaalinen ehkäisy, osa haluaa käyttää tuplaehkäisyä, kaikki ei halua sitä sotkua mitä tulee kun mies laukeaa muualle kuin kumiin, eikä kaikkien emätin ''kestä'' spermaa vaan tulee helpommin tulehduksia ja hiivaa yms.

Itse kuulun näistä kolmeen viimeiseen, taino oikeastaan en tiedä tulisiko hiiva tms jos mies tulisi sisääni mutta en todellakaan halua että tulee kun ne mällit jää sitten sinne sisään ja valuu pitkin päivää... Eli joko me laitetaan kumi loppuvaiheessa, tai mies tulee mun mahan päälle (jos en runkkaa omansa päälle).

Ja niin kuin moni jo sanoi, voit olla raskaana vaikka on kuukautiset!

Lukeekohan ap vielä näitä, mihin päädyit?

Vierailija
36/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää kondomia vakituisessa parisuhteessa,hämmentävää.

Sellainen jolle muut ehkäisykeinot ei sovi. Auttoiko hämmennykseesi?

Vierailija
37/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi olla raskaana, vaikka oliskin "kuukautiset" tai siis eihän ne mitkään kuukautiset ole vaan jotain muuta vuotoa, jonka syy olisi hyvä selvittää. Koska ei ole normaalia vuotaa raskauden aikana. Se voi olla hematooma kohdussa, katkennut verisuoni tms.

Kuitenkaan ovulaatio ei tapahdu alle viikko ennen kuukautisia, eli tässä ap:n tapauksessa raskauden mahdollisuus häviävän pieni. Eli ihan turhaan kyseli. Ei riitä mulla ymmärrys tollasille ryypiskelijöille jotka muka haluaa lapsia sitten joskus. Ja ikää mittarissa jo 30 niin kannattaisi panna töpinäksi sen haluamisen kanssa ja lopettaa se ryyppäys hyvissä ajoin, koska se vaikuttaa hedelmällisyyteen huonontavasti. Mut ilmeisesti näitä kolmekymppisiä idiootteja riittää, jotka luulevat tulevansa yhdestä vahingosta heti raskaaksi. Ja sitten itkien menevät hedelmällisyyshoitoihin kun sitä raskautta ei vaan kuulukaan. Ja yleensä alkoholi maistuu, vatsalla on parikymmentä ylikiloa, miehellä myös ja usein vielä röökikin huulessa. Ja sitten ihmetellään miksi siittöitä on vähän ja munasolut ei oikein irtoa.

Vierailija
38/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta lapsestasi saattaa sitten tulla FAS-syndroomainen. Mieti sitten 18 vuotta, että kannattiko.

Vierailija
39/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo voi olla raskaana, vaikka oliskin "kuukautiset" tai siis eihän ne mitkään kuukautiset ole vaan jotain muuta vuotoa, jonka syy olisi hyvä selvittää. Koska ei ole normaalia vuotaa raskauden aikana. Se voi olla hematooma kohdussa, katkennut verisuoni tms.

Kuitenkaan ovulaatio ei tapahdu alle viikko ennen kuukautisia, eli tässä ap:n tapauksessa raskauden mahdollisuus häviävän pieni. Eli ihan turhaan kyseli. Ei riitä mulla ymmärrys tollasille ryypiskelijöille jotka muka haluaa lapsia sitten joskus. Ja ikää mittarissa jo 30 niin kannattaisi panna töpinäksi sen haluamisen kanssa ja lopettaa se ryyppäys hyvissä ajoin, koska se vaikuttaa hedelmällisyyteen huonontavasti. Mut ilmeisesti näitä kolmekymppisiä idiootteja riittää, jotka luulevat tulevansa yhdestä vahingosta heti raskaaksi. Ja sitten itkien menevät hedelmällisyyshoitoihin kun sitä raskautta ei vaan kuulukaan. Ja yleensä alkoholi maistuu, vatsalla on parikymmentä ylikiloa, miehellä myös ja usein vielä röökikin huulessa. Ja sitten ihmetellään miksi siittöitä on vähän ja munasolut ei oikein irtoa.

Jopa ihan normaalien kuukautisten aikana voi tulla raskaaksi.

Vierailija
40/65 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua vaivaa. Älä juo. Valmistaudu raskauteen, vaikka et olisikaan raskaana. Itse en antaisi itselleni anteeksi jos lapsi sairastuisi raskauden aikana. Tuskin silti olet raskaana, kun kuukautiset ovat, mutta ei näistä tiedä aina varmuudella. Sikiöpussi tosin suojaa ihan alussa. Taidat haluta olla raskaana. Jos miehesi on siihen valmis, sinun on muutettava ajatusmaailmaa. Ei alkoholia raskaudessa. Myös miehesi voi tukea tätä. Jos ette ole valmiita jättämään bileitä, hae pillerit.

1. Tuttuni kuuli olevansa raskaana vasta viimeisen kolmanneksen alussa (6kk jälkeen), menkat normaalit ja luuli että oli vaan lihonut. 

2. Mikä helvetin sikiöpussi?? Vauvan verenkierto yms toimii istukan ja napanuoran kautta, mistä kulkee happi, ravintoaineet ja myös se alkoholi. 

Minulle sanottiin myös tuosta sikiöpussista neuvolassa kun kauhuissani kerroin että join alkoholia raskauden alussa. (En siis tiennyt, että olin raskaana). Sanoi että ihan alussa sitä yhteyttä äidin ja sikiön välillä ei ole vielä ja että sikiö on siellä pussissa turvassa. Ystävälleni sanottiin näin samaten. Tiedä sitten..

Sikiöpussi on se pussi, jonka sisällä vauva kasvaa koko raskauden ajan. Ei se mitenkään suojaa myrkyiltä.

Onpa ollut "pätevä" terveydenhoitaja. Ensimmäiset viikot ovat yleensä juuri ne milloin vauriot alkoholista syntyy, kun ei välttämättä vielä tiedosta olevansa raskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan