Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joihin influenssarokote ei tehoa?

Vierailija
30.12.2016 |

Pikkulapsiperheenä ollaan otettu koko porukka tunnollisesti influenssarokotteet joka vuosi, mutta siitä huolimatta saatu tartunta nyt jo kolmena vuonna peräkkäin (olettaen että tällä hetkelläkin sairastan nimenomaan influenssaa). Kahtena aiempana vuonna mies on testattu työterveyden kautta ja nimenomaan influenssa A on ollut kyseessä. Joka kerta tauti on ollut suht voimakasoireinen (n. viikko korkeaa kuumetta, lisäksi lihassärkyä, päänsärkyä, pahoinvointia ja yskää) ja tarttunut molempiin aikuisiin sekä ainakin toiseen lapseen.

Kylläpä ärsyttää, kun taas mulla nousi jouluaattona korkea kuume yhdistettynä päänsärkyyn, lihassärkyyn ja oksenteluun. Siitä lähtien olen ollut kuumeessa ja kipeänä, joululoma on jäänyt kokonaan viettämättä. Mietityttää, kannattaako koko rokotetta ensi vuonna edes ottaa, kun ei siitä tunnu olevan meille hyötyä. Onko muita jotka saavat influenssan helposti rokotteesta huolimatta? (Ja joo, tiedän että virukset muuntuvat ja siksi rokote ei ole joka vuosi tehonnut kovin hyvin, mutta kun tuntuu ettei siitä oikeesti ole MITÄÄN hyötyä. Olen sairastanut influenssan nuoruudessa myös ilman rokotetta, ja se oli oireiltaan täysin vastaava kuin nämä rokotettuna sairastetut taudit.)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni rokote on joka vuosi tehonnut. Olen ainoa perheestä joka sen ottaa ja joka on pysynyt terveenä muiden sairastumista huolimatta.

Vierailija
2/3 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelu, kuume ja päänsärky voi ihan hyvin olla noroakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta huolimatta sairastunut tänä vuonna influenssaan. Ensimmäinen kerta, kun rokote ei ole tehonnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi