Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokavalio ilman lisättyä sokeria - kokemuksia?

Vierailija
30.12.2016 |

Onko täällä ketään joka on karsinut ruokavaliostaan kaiken lisätyn sokerin? Miten olette onnistuneet tässä? Haluaisin jättää lisätyn sokerin pois, mutta tuntuu, että kaikessa on nykyään sokeria... :/

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista, tästä ketjusta on ollut todella paljon apua! :) Miltä kuulostaisi tälläinen, näyttääkö jo sopivammalta vai pitäisikö jotain muutoksia vielä tehdä?

Aamiainen: kaurapuuro, 1 dl mustikkaa, 1-2rkl siemeniä, 2 rkl raejuustoa, 1 tl öljyä

Lounas: liha/kala/kana, peruna/riisi, kasviksia 150-200g, kastikkeena turkkilaista jugurttia/ei mitään

Välipala: Hedelmä/ruisleipä (voi, juusto, kurkku) tai molemmat

Illallinen: sama kuin lounas

Iltapala: sama kuin aamupala, mutta mustikan sijaan hillaa

Mitä mieltä? :)

Vierailija
42/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti siis aloittajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään joka on karsinut ruokavaliostaan kaiken lisätyn sokerin? Miten olette onnistuneet tässä? Haluaisin jättää lisätyn sokerin pois, mutta tuntuu, että kaikessa on nykyään sokeria... :/

Helppoa kun laittaa ja leipoo itse omat syötävänsä ja juotavansa.

Vierailija
44/45 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vielä :)

Vierailija
45/45 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kokeilla samaa nyt tammikuun.

Periaatteessa tuo tarkoittaa meillä lauantainamien ja iltakahvipullien lopettamista sekä puuron päältä sokerin jättämistä pois. Jokapäiväisen jäätelöannoksenkin lopetin kesän jälkeen. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Kahvin olen juonut ilman sokeri nyt 28 vuotta, smoothiet ja jugurtit teen aina maustamattomiin omista marjoista. Ruuat teemme itse. Ainoa on itsetehdyssä leivässä tilkka siirappia käynnistämässä taikinan kohoamisen - onko kenelläkään vinkkiä tähän? Myöskään makeutusaineita emme käytä.

Hedelmistä en aio luopua niiden terveysvaikutusten takia vaikka niissä sokeria onkin mutta tuoremehua en juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan