Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan erota, tarvitsisin harkinta-ajalle asunnon, rahaa ei ole... Mitä teen?

Vierailija
30.12.2016 |

Perheemme on elänyt mieheni yrityksellä jossa olen töissä. Minulla ei ole omia palkkatuloja. Haluaisin erota, mies ei. Koen, että kun olen jättänyt erohakemuksen, en voi enää asua yhteisessä kodissamme. Tarvitsisin oman asunnon, mutta millä maksan sen?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole ollut pimeästi töissä päivääkään! Ja niin, tyhmyyksissäni tosiaan joskus ajattelin että kaikki on yhteistä. Mutta en halua tuosta virheestä loppuikääni kärsiä.

Vierailija
22/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en ole ollut pimeästi töissä päivääkään! Ja niin, tyhmyyksissäni tosiaan joskus ajattelin että kaikki on yhteistä. Mutta en halua tuosta virheestä loppuikääni kärsiä.

No onko avioehtoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erohakemus on jätetty, on aika aloittaa uusi, itsenäinen elämä. Sinulla ei ole enää velvollisuuksia miestä kohtaan eikä hänellä sinua kohtaan. Lähde siis rakentamaan omaa tulevaisuuttasi kokonaan ilman miestä.

Lain mukaan on aviopuolisoilla on harkinta-aikana vielä elatusvelvollisuus toisistaan. Käytännössä se tarkoittaa, ettei mies voi periä vuokraa tai laskuttaa muita elinkustannuksia. Hän voi kyllä heittää sinut ulos tai kieltäytyä ostamasta ruokaa, mutta velkaa ei synny.

Vierailija
24/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole avioehtoa.

Vierailija
25/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaisin siitä että hankkisin työpaikan josta saa palkkaa.

Sen jälkeen vasta asunto.

Työttömyyskorvauksen saaminen ei tule onnistumaan helposti koska olet työllistynyt miehen yrityksessä tähän asti. Joudut tekemään erinäisiä selvityksiä ja saat pitkän karenssin.

Asunnon saaminen ilman mitään tuloja on myös vaikeaa, tai ainakin vuokran maksaminen on liki mahdotonta.

Vierailija
26/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole avioehtoa.

No sitten tuossa voi helposti käydä niin että mies muuttaa muualle, koska haluaa varmaan pitää yrityksen, niin asunto jää sulle. Riippuu tietysti että miten sen teidän omaisuutenne pystyy jakamaan erossa.

Vierailija
27/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas turha ero tulossa. Ratkaisu: älä eroa ja ala ottaa työstäsi oikeaa palkkaa.

Vierailija
28/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikakirjanpidon puutteista ilmoitus työsuojeluun. Palkkaturva sitten maksaa viime kädessä puuttuvat palkat.

Teillä on tulossa iloinen ero... Mitään ei pidä jättää miehelle, muista se! 

Jos talo on hyvällä paikalla pk-seudulla, saat siitä ainakin isot rahat, joten ota pankista tarvittava laina kaikkia tulossa olevia saatavia vastaan.

Vierailija
29/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et toki joudu koko ikääsi kärsimään, tie vaan on nyt kivisempi kuin jos olisit huolehtinut asioistasi ennalta.

Voi kun kaikki äidit opettaisivat tyttärille (miksei pojillekin) niin kuin oma äitini opetti, että itse pitää eteensä katsoa eikä toisen varaan heittäytyä. Tarkoittaa ammatin hankkimista, kirjallisia sopimuksia omistuksista, töistä, asunnosta jne.

Mitäs olisit tehnyt, jos miehesi olisi kuollut tai vammautunut pahasti eikä sun nimeä missään? Et olisi saanut edes rahaa pankista, koska miehen tili. Saati sitten yritystä pyörimään edes perunkirjoitukseen asti. Vaikka taitoa ehkä olisi, niin ei nimenkirjoitusoikeutta, luulen näiden juttujen perusteella.

Nyt pää pystyyn ja ota hyvät vihjeet tuolta ylläolevista viesteistä. Äläkä anna toistua! Elintaso tulee kaiketi laskemaan paljon, mutta toivottavasti pärjäät ja saatte lasten asiat asiallisesti sovittua. Niin ja työt miehen firmassa lopetat tietysti kun löydät muuta. Sitä ennen mies maksakoon asiallisen palkan ja muut maksut.

Vierailija
30/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies maksaa elämisen, puhelinlaskut, syömiset, asumiskulut, kaiken. Minulla ei ole omaa rahaa kuin lapsilisät. Enkä tiedä, voinko lähteä työnhakijaksi koska silloinhan en enää voisi tehdä nykyistä hommaani ja mies jäisi pulaan. Sitäkään en halua.

Anteeks mutta sä olet ollut täysi i-ootti kun et ole huolehtinut omista oikeuksistasi. Sulta jää saamalla eläkettä vaikka kuinka paljon kun olet ollut ilmaiseksi töissä. Vaadi nyt prkl sitä palkkaa edes takautuvasti!!!!

Ei nyt ihan näinkään. Jos yrityksen omistajan puoliso työskentelee palkatta yrityksessä, niin myös puoliso tulkitaan yrittäjäksi => puolisolla pitäisi olla YEL-vakuutus, jos toimitaan säädösten mukaan. Ts. eläkettä on karttunut yrittäjän eläkevakuutuksen (YEL) kautta.

Vierailija
31/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi heittää sinua ulos. Älä lähde koska sinulla ei ole rahaa muuhun.

Osituksessa puolet on sinun. Jos hän haluaa pitää firman itse, asunto varmaan jää sinulle ja lapsille.

Taivas miten joku on nykypäivänä vielä noin uusavuton, täytyy olla palkka että saa eläkettä!!!

Vierailija
32/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaikakirjanpidon puutteista ilmoitus työsuojeluun. Palkkaturva sitten maksaa viime kädessä puuttuvat palkat.

Teillä on tulossa iloinen ero... Mitään ei pidä jättää miehelle, muista se! 

Jos talo on hyvällä paikalla pk-seudulla, saat siitä ainakin isot rahat, joten ota pankista tarvittava laina kaikkia tulossa olevia saatavia vastaan.

Aloittaja rinnastetaan yrittäjäksi eikä yrittäjien tarvitse pitää kirjaa työajastaan. Hän ei myöskään ole oikeutettu palkkaturvaan samasta syystä.

Vierailija
33/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan ollut jos et ole veroja maksanut. Se hyötyjä on vaan ollut miehesi etkä sinä mutta se nyt on omaa tyhmyyttäsi.

Vierailija
34/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olen sanonut, etten ole maksanut veroja?! Olen toki.

Vierailija
35/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet kyennyt maksamaan veroja, jos sulla ei ole ollut mitään tuloja?

Vierailija
36/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olen sanonut, etten ole maksanut veroja?! Olen toki.

Sulla ei ole verotettavaa ansiotuloa. Eli olet siis kuitenkin omistajana/yrittäjänä firmassa ja maksat siitä ennakkoveroja kuten miehesi? Tai onko sulla verotettavaa omaisuutta? Tää taloustilanne ei nyt ole ihan selvä ja vaikuttaa siihen, millaisia neuvoja saat.

Vierailija
37/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis palkkaa en ole nostanut yrityksestä. Mutta se on toiminimi minun nimelläni, käytännössä yritys on kuitenkin mieheni. Sekavaa. Mutta toiminimi perustettiin ajalla jolloin tästä ei mitään kovin kummoista edes koskaan pitänyt tulla ja yrityksen kasvaessa mies on tullut entistä enemmän mukaan ja vastaa nyt käytännössä kaikesta.

Vierailija
38/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä! Oletko edes maksanut teille eläkettä? Mitä muuta sä et ole kertonut meille?

Vierailija
39/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo?

Vierailija
40/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, olet tyhmyyksissäsi antanut miehesi huseerata, nyt ei tietysti halua eroa sen takia että joutuu jakamaan omaisuuden ja selvittämään firman sotkut, ei siis todellakaan rakkaudesta tai uskollisuudesta sinua kohtaan.

Sun kannattaa ehdottomasti hankkia lakimies selvittämään tuota soppaa. Ei siis vain eroa, ja omaisuuden jakoa vaan tuota yrityshässäkkää.

Jos sun tarina on totta, niin olet todella varoittava esimerkki siitä, että aikuisen ihmisen ei kannata koskaan tehdä kuten sinä eli antaa nimensä käyttöön ja kuvitella että joku huolehtii sinun eduistasi ja oikeuksistasi.