Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen räjähdysherkkä ihminen, voiko tästä päästä eroon?

Vierailija
30.12.2016 |

Tämä luonteenpiirre tulee esiin vain silloin, kun olen muutenkin stressaantunut. Eli ehkä pääsen silloin eroon jos vältän stressiä mutta se ei ole mahdollista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen osittaain päässyt iän myötä. Vasta 40 vuoden iästä eteenpäin tosin. Mulla sama, että aikuisiällä olen rauhallisessa mielentilassa aina osannut hillitä melko hyvin purkauksiani, mutta pistetäänpä yhteen esim. paha stressijakso töissä, unettomuutta ja vielä PMS-vaivat niin kyllä siihen voi olla syytäkin että jotkut työkaverit mua pelkää ;) 

Mutta siinä on kehitystä tapahtunut, että enää  en ole fyysisesti väkivaltainen edes noissa tilanteissa, tai lähde ovet paukkuen haistatellen ulos kuten nuorempana. Nykyään korkeintaan heitän kuivikkaita, ylitiukkoja ja kyynisiä kommentteja sanallisesti.

Vierailija
2/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat räjähdysherkällä? Huudatko? Loukkaannutko? Sanotko pahasti? Saat aikuisten itku-potku-raivarit? Käyt väkivaltaiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat räjähdysherkällä? Huudatko? Loukkaannutko? Sanotko pahasti? Saat aikuisten itku-potku-raivarit? Käyt väkivaltaiseksi?

Varmaan kaikka muita paitsi en loukkaannu :-(

ap

Vierailija
4/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita räjähdysherkkiä paikalla?

Vierailija
6/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pohtia syitä sille miksi räjähdät. Siis muitakin kuin pelkkä stressi. Että miksi reagoit stressiin juuri sillä tavalla? Tietysti riippuu myös, mistä syystä stressiä on. Esim. avioerotilanteessa kuka tahansa voi reagoida noin, mutta ei ole normaalia räjähtää, jos vaikka unohtuu ostaa kaupasta maitoa. Millaisissa tilanteissa räjähtelet?

Vierailija
7/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisissäkymmenissä olen alkanut rauhoittumaan, enkä enää räyhää niin kuin nuorempana. Lääkitys on nyt paremmin kohdallaan (= nukun pidemmät yöunet, liikun enemmän,  en stressaa töissä niin paljoa, syön terveellisemmin ja pidän verensokeristani paremmin huolta. Ja erosin paskasta parisuhteesta).

Vierailija
8/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita räjähdysherkkiä paikalla?

On.Silloin on itsensä pahin vihollinen ja sitä käytetään häpeämättä hyväksi.Yrittäkää te kaikki "konfliktialttiit" laskea kymmeneen, tai kävellä pois tilanteista, ettette pilaa omia mahdollisuuksianne.

Vierailija
9/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ennen sama. Aloitin yin-joogan ja meditaation, nykyään ei vituta enää mikään. Suosittelen oikeesti :) 

Vierailija
10/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Täällä yksi räjähdysherkkä joka kävi juuri pari tuntia sitten räjähdyksen seurauksena irtisanoutumassa. Asiakas oli todella asiaton, kyseenalaisti ammattitaitoni, naureskeli ulkonäköäni. Minulla alkoi kiivaus nousta (tähän on syynä monta asiaa jotka on nyt huonosti: koira kuoli alkuviikosta, mieheni on sairaalassa varjoainekuvattavana, epäillään sepelvaltimotautia, PMS, otsalohkodementiaa sairastavan äitini toilailut). Lopulta sanoi sille erittäin tärkeälle, suurhankinnoista vastaavalle asiakkaan edustajalle, suorat sanat, ja kävin saman tien esimieheni luona irtisanoutumassa, koska sillat siihen firmaan lienivät jo sen suorien sanojen sanomisen seurauksena poltettu.

Nyt tässä ollaan sitten vähän ihmeissään että hups mitä tuli tehtyä, luovuin yli nelikymppisenä vakityöstä, jossa oli erittäin hyvä palkka, vain koska yksi asiakas oli huonona päivänä vittumainen. Saapi nähdä saanko enää alan työtä mistään :-o

Vierailija
11/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi TNT-nainen. Mielenterveysongelmia, ahdistusta ja stressiä, jolloin päivän ollessa kuormittava, kiireinen tai muuten vain raskas, niin stressitaso nousee ja hermostun/raivostun mitättömistäkin asioista. Joskus riittää pelkkä vivahdeasia, josta tulee joku tietty tunnetila päälle ja silloinkin mun suututtamista tulee välttää. Nämä vivahdeasioista tulevat tunnetilat johtuu mun mielenterveysongelmista (epävakaa persoonallisuus, depressio).

Paras konsti minulle on stressaavan tilateen tullessa istua pariksi minuutiksi paikalleen, tyhjentää mieli ja keskittyä vain siihen 2 minuutin olemiseen ja unohtaa ympärillä olevat asiat. Se vaatii opettelua ja paljon harjoittelua, mutta sitten kun se oma kanava löytyy miten itsensä saa rauhoittumaan, niin se alkaa toimia hermostumista laimentavana keinona.

Vierailija
12/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään käytössä nyrkkeilysäkkiä jota voin käydä hakkaamassa kun raivo puskee pintaan?

Vierailija
13/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään käytössä nyrkkeilysäkkiä jota voin käydä hakkaamassa kun raivo puskee pintaan?

Kyllä löytyy nyrkkeilysäkki kotoa ja kuntonyrkkeilytreeneissä kummasti suurimmat tunnekököt rapisee. Suosittelen!

Vierailija
14/14 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuota nuorempana (alaikäisenä), mutta nykyään suutun ehkä kerran vuodessa. Jotenkin elämänkokemus auttaa. Niin, ja olen asunut maissa, joissa ihmiset OIKEASTI räjähtelevät. Suomessa se on vielä pientä. Siellä raivotaan ja kunnolla. Ja sitten sovitaan tai ollaan vihoissa seuraavat tuhat vuotta.

Väkivaltainen en ole ollut koskaan.

Neuvona sanoisin, että kokeile vaikka kävelymeditaatiota tai mene metsään huutamaan. Tärkeintä on, että ET PURA SITÄ SIVULLISIIN. Raivoa sille, kelle olet vihainen, tai pura se raivo muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi