Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IAET -kassa, kokemuksia? Haussa yleinen työttömyyskassa

Vierailija
30.12.2016 |

En kuulu liittoon, työttämyysuhka tuli eteen ekaa kertaa noin 20 työvuoden jälkeen....

Loimaan kassa on ainoa tuttu nimi, tämä IAET on ihan outo. Kellään kokemuksia, hyviä tai huonoja?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tradenomi ja IAET-kassan jäsen TRAL:n kautta. Mieheni on ikiteekkari ja IAET:n jäsen. Muistaakseni hänen piti liittyessään jotenkin perustella työtehtäviensä kautta, että sai kelpuutuksen IAET-kassan jäseneksi.

IAET:stä tulevat maksut todella nopeasti. Itse olen ollut välillä osa-aikatyössä ja siksi olen hakenut päivärahoja aina kuukauden kerrallaan. Kun kuukauden ensimmäisenä päivänä olen laittanut hakemuksen ja palkkakuitin liitteeksi, niin jo parin päivän päästä on tullut päätös ja siitä pari kolme päivää niin rahat on tilillä. Todella nopeaa toimintaa siis. Jopa viime kesänä, kun palasin puolen vuoden täysiaikaisen työsuhteen jälkeen ansiosidonnaiselle, hakemuksen käsittely sujui todella nopeasti ja ilman ongelmia. 

Todella omituiselta tuntuu, että vielä on ihmisiä jotka eivät ole minkään kassan jäseniä! Nykyisessä työelämässä saattaa heilahtaa menestyvästä uraohjuksesta hyljeksityksi pitkäaikaistyöttömäksi noin vain! Sitä ei pysty uskomaan ennen kuin sattuu omalle kohdalle.

Tral:lla on kalliit jäsenmaksut, ainakin pienituloiselle.

Vierailija
22/22 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IAET-kassaan ja muihinkin kassoihin voi kuulua myös suoraan ilman liiton jäsenyyttä, iaet:n jäsenmaksu on vain 105 euroa vuodessa, vähemmän kuin YTK:ssa.. silloin ei vain ole liiton tarjoamia palveluita, kuten työsuhdeneuvontaa. Liitto auttaa jos työnantajan kanssa on riitaa. Mutta jos tuntee pärjäävänsä ilman liittoa niin pelkkä kassaan kuuluminen on edullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi