Millaisilla tuloilla olette saaneet luottokortin ja mikä luottoraja?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Voiko luottokorttia saada jos on ollut luottotiedoton joskus? Säännölliset tulot ja vakityö.
Voi
Opiskelija. 90 opintopisteellä sain luottokortin 1000 euron luottorajalla
Vierailija kirjoitti:
Saan työmarkkinatukea ja luottoraja 2000 euroa. Käytety jo tappiin :(
Nyt vaan makselen takaisin joka kk 90 euroo.
Kannattaa maksaa kaikki pois heti, niin et joudu maksamaan kiskurikorkoa.
En muista millä tuloilla sain ensimmäisen Visa-luottokorttini, todennäköisesti silloin 90-luvulla, vastavalmistuneena yo-merkonomina jotain 1000 bruttoeuron tuloilla. Kultakorttia tarjosivat 90-luvun lopulla kun tuloni olivat 2000 bruttona ja sijoituksia kyseisen pankin arvo-osuustilillä osakkeissa yli 45000 eurolla, en tiedä mikä oli tulo- ja varallisuusraja. Nordean seuraava porras oli premium 80000 euron osakesijoitusvarallisuudella tai jollain 300 000 euron asuntovelkavarallisuudella, joten sen saavutin melko pian kultakortin jälkeen. Sitten sainkin yrityskaupassa myyntituloja sen verran että salkkuni arvo ylitti 500 000 euroa joten sain hakemuksesta hopean värisen Stockmann Mastercard Platinumin Nordeasta. Tuon kokoinen salkku kasvaa melko nopeasti joten tänä päivänä olen Nordean Mastercard Blackin onnellinen omistaja. Black luottokortti sekä Masterissa että Visassa mielestäni yli 1 miljoona rahoitus- ja vakuutusvarallisuutta. Ainakin eläkepäiviä kohti kannattaa tavoitella riittäviä työeläketuloja ja kultakorttia, mieluummin platinumia. Kun jää työelämän ulkopuolelle niin tarvitsee todellakin niitä sijoitustuottoja kuin myös jotain, millä todistaa luottokelpoisuutensa. Yksinhuoltajaäitinä olin tosi onnellinen platina-Masteristani etenkin kun se oli omilla tuloillani ja varoillani ansaittu, toki minulla oli tuolloin käytössä myös rinnakkaiskortti lasteni isän luottokorttiin varakorttina.
Luottokorteissani olen käyttänyt vain maksuaika ominaisuutta eli en ole koskaan päästänyt luoton puolelle. Luottokortin luotto on kallista rahaa.
5300 bruttotulot, luottoraja 15000€.
Samat sanat. En hakenut opiskelijana luottokorttia kun tuloni olivat niin pienet. Hain heti valmistuttuani niin alkoivat inttää etten saa pienten tulojeni ja epävarman työpaikkani vuoksi. Piti käydä vähän keskusteluja että ovathan tuloni kuitenkin paremmat ja varmemmat kuin opiskeluaikana ja opiskelupisteitä selvästi enemmän kuin silloin kun tarjosivat opiskelijaehdoilla luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain rouva-Mastercard ja rouva-Visa - ovat molemmat siis rinnakkaiskortteja. Miehen tulot oli varmaan jotain 5000€/kk kun noi on haettu, luottoraja MC:ssä 5000€ ja Visassa 3000€. Isommankin luottorajan varmaan saisi, mutta noi riittää kyllä normaalikäytössä. Sitten jos ostellaan jotain lentoja ja hotellimajoituksia, niin laitetaan lisää rahaa luottotilille.
Me maksetaan noilla korteilla ihan kaikki arjen ostokset, ruuat, bensat ja kaikki. Kerran kuussa maksetaan saldo nollille, niin ei tarvii maksaa korkoja. Käytetään vaan sitä korotonta maksuaikaa.
Tuo oli hyvä huomautus että laitatte lisää rahaa luottotilille. Teen itsekin sitä sen sijaan että nostaisin tarvitessani esim. ulkomaanmatkoille korkeamman luottorajan. En oikeastaan edes tarvisisi luottokorttia mutta suomalaisella pankkikortilla ei voi joka maassa maksaa, luottokortilla voi. Terveisin se Black Masterin haltija, jolla kuitenkin aika alhainen luottoraja luottokortissaan.
4700€ brutto kuukaudessa. En ole jaksanut varsinaista luottokorttia hankkia. Visa Electroniin tottunut, niin postissa tuli sitä korvaamaan Visa Basic.
Minulla ei ole säännöllisiä tuloja. Saattaa mennä vuosikin että ei ole tuloja. Luottoa olen aina saanut niin paljon kuin olen pyytänyt, tällä hetkellä on 20k raja luottokortissa.
En tiedä minne rajan laittaisivat.
Amkin aikana sai kortin jossa 2000e raja. Nostin 10 000 euroon kun sain töitä, palkka oli 2300e/kk brutto
Kokopäivätyö, brutto 1922 e/kk, luottoraja 2000 e
Mulla bruttotulot vähän päälle 10000/kk. Kaksi luottokorttia, toisessa luottoraja 20000€ ja toisessa 10000€. Ensin mainitulla teen ihan kaikki korttiostokset ja maksan laskun pois heti eräpäivänä niin ei mene kallista luottokorkoa.
Tuo 10000€ kortti on varakorttina, otin kun ilman kuluja sain. En käytä edes kerran vuodessa. Debit-kortteja (2 kpl) en käytä koskaan.
Aiemmin mulla oli myös Amex (ei luottorajaa). Sen irtisanoin tarpeettomana siinä vaiheessa kun hommasin ton 20000€ kortin.
Mulla on vuositulot 80 tuhatta ja yksi luottokortti 6000 euron luottorajalla. Omalla ilmoituksella voisin nostaa kymppitonniin mutta kun en minä sitä juuri edes käytä. Jotain suoratoistoja menee sieltä ja joskus jotain lentoja maksan yms. Maksuaikakorttina käytän niin ei mene mitään tilinhoitomaksuja tai korkoja.
Voiko ansiosidonnaisella päivärahalla elävä saada luottokortin?
Vuositulot 150K, kolmen kortin luottorajat yht. 25K. Tällä hetkellä luottoa käytössä alle tonni, yleensä maksan vain matkavaraukset ja isommat nettiostokset luotolla siltä varalta että myyjä sössii tai menee nurin.
OP goldissa 6000€ ja s pankin visa 5000€ limiitti. Käytän luottokorttia vain nettiostoksiin yms juttuihin mitä on hyvä kierrättää luottoyhtiön kautta. Joka kuukausi maksan laskut ja saldo on puhdas, eikä korkoa tule.
Tulot noin 4000€/kk netto.
S-pankin kortti on niin ruma ettei sitä voi ottaa.
Osa-aikainen kaupankassa, tulot 20000 vuodessa ja kyllä ne pankista on iänkaiken tuputtaneet luottokorttia. Ikinä en sellaista vielä ole tarvinnut...
Vierailija kirjoitti:
Voiko ansiosidonnaisella päivärahalla elävä saada luottokortin?
Ei saa.
Huvitti kun tulin vihdoin siihen ikään että voin hakea luottokorttia, niin pankista todettiin että minun tulisi olla korkeakouluopiskelija saadakseni luottokortin. Olin kokoaikainen työssäkäyvä. Huvitti ajatus että opiskelija saa kortin mutta työssäkäyvä ei. Palkkatulot olivat kuitenkin suuremmat kuin opiskelijalla olisi, vaikka ei mikään huippupalkka ollutkaan..