Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoaisinko nykyään vähemmän herkästi, jos en olisi 13-14-vuotiaana ollut lievästi ylipainoinen?

Vierailija
29.12.2016 |

Niinhän sitä sanotaan, että jos lapsena on ollut lihava, niin aikuisena painonhallinta tulee olemaan vaikeaa, koska rasvasolujen määrä kasvaa lapsuudessa, jolloin rasvaa kertyy niihin aikuisenakin helpommin kuin sellaiselle, joka on ollut koko lapsuutensa normaalipainoinen.

No itse olin varsin laiha 10-vuotiaaksi asti, jolloin aloin syömään ja herkuttelemaan enemmän, jolloin myös paino nousi. 14-vuotiaana oli lihavimmillani eli yhdessä terveystarkastuksessa pituudekseni mitattiin 162 cm ja painoksi 69 kg. Onnistuin kuitenkin pudottamaan painoni normaaliksi ja 17-vuotiaana olin n. 180 cm pitkä ja painoin 67 kg.

16-vuotiaasta tähän päivään (ikäni on tällä hetkellä 24 vuotta) olen ollut varsin hoikassa kunnossa, joskin viime vuonna painoni nousi väliaikaisesti 80 kg:oon kun nostin syömistäni (osa painonlisäyksestä varmaan johtui salillakäynnin aiheuttamasta lihaskasvusta), mutta kun vähensin syömistäni niin painoni laski jälleen ja on tällä hetkellä 73 kg.

Olen ihan tyytyväinen nykyiseen painooni, joskaan 2-4 kg:n painonpudotuskaan ei varmaan olisi pahitteeksi. Mietin vain, että voisinko syödä suurempia määriä, jollen olisi silloin 13-14-vuotiaana ollut ylipainoinen? En siis mitenkään tarkkaile nykyistä syömistäni tai muuta, mutta jos nostan päivittäisen ruokailun määrää reilusti nykyisestä, niin kyllähän se silloin alkaa näkyä painonnousuna.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/3 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsena muodostuneen rasvasolut säilyvät läpi elämän vaikka niiden sisällön laihduttaisi pois. Siellä ne odottavat kärsivällisesti päästäkseen täyttymään uudelleen. Hoikan ihmisen vähemmät rasvasolut ovat siellä ihon alla nekin mutta luontaisesti koko ikänsä hoikalla ihmisellä ei ole kompleksista suhdetta syömiseen ja ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoaminen, kehuaminen, puhuaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi