Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! autokoulun rata-aja ja autokoulusta vuokrattu auto

Vierailija
29.12.2016 |

Kai joku näyttää/varmistaa että osaan käyttää sitä autoa? Kun esim. peruutusvaihteen laittaminenhan jossain autoissa on niin että vaihdekeppi vedetään taakse, ja toisissa on siten että sellanen juttu vedetään keppiä pitkin ylös... niin mitä jos en tiedä miten se auto toimii ja mulle sanotaan vaan että aja tonne? :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse siis liukasrata-ajosta radalla. Ja autossa ollaan yksin.

ap

Vierailija
2/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ennen lähtöä ja kokeile, että osaat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua mä juuri luin?

Mitäs jos et ajaisi. Ikinä.

Se meinaan ei ole noin vaikeaa.

Vierailija
4/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun pysäköidään auto niin oliko niin että vaihde jätetään vapaalle? ja sitten käsijarru ja sammutetaan auto

ja oliko polkimet järjestyksessä vasemmalta oikealle: kytkin, jarru, kaasu? oliko noin

Vierailija
5/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auton käsittelytaidot ovat tuotaluokkaa, ja sekä myös näössä noin paljon vikaa (jep se vaihteistokaavio näkyy usein siinä vaihdekepin "päässä piirrettynä" ) niin kannattaa harkita vakavasti ajokortin luovuttamista poliisille, ja siirtymistä vain bussin käyttöön.

Vierailija
6/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun pysäköidään auto niin oliko niin että vaihde jätetään vapaalle? ja sitten käsijarru ja sammutetaan auto

ja oliko polkimet järjestyksessä vasemmalta oikealle: kytkin, jarru, kaasu? oliko noin

Ei helvetti.

Vierailija
7/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu miten empatiakyvytöntä porukkaa täällä on.

Vierailija
8/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auton käsittelytaidot ovat tuotaluokkaa, ja sekä myös näössä noin paljon vikaa (jep se vaihteistokaavio näkyy usein siinä vaihdekepin "päässä piirrettynä" ) niin kannattaa harkita vakavasti ajokortin luovuttamista poliisille, ja siirtymistä vain bussin käyttöön.

Jospa ap on vasta saanut kortin, eikä autonkäsittely tule vielä ihan selkäytimestä? Parempi, että ap pohtii tuollaisia asioita kuin että lähtisi radalle takki auki, osaamatta yhtään mitään.

Sinun logiikallasi kukaan ei saisi tehdä mitään, ellei ole 100% varma taidoistaan ja osaa kaikkea täydellisesti. Voisitkin itse noudattaa logiikkaasi ja siirtyä vain lukemaan näitä keskusteluja siihen saakka kunnes osaat kirjoittaa sujuvasti ja virheettömästi.

Vierailija
9/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö siis opetusluvalla ajokorttia ja oot nyt perusvaiheessa kun menet radalle vuokra-autolla yksin etkä opettajan kanssa?  Syventävässähän sinne mennään omalla autolla eikä autokoulun autolla, en tiedä onko sillon opettajaa mukana (mulla vasta ensi vuonna edessä)

Vierailija
10/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaa autokoulun oppikirjasta auton käsittelyyn liittyvät jutut ja varmista vielä ajo-opelta. Jos jännittää ja tuntuu ettei muista, niin sano ääneen opelle ja pyydä että katsoo kanssasi miten laina-auto toimii. Ja joo, minä kävin MEIDÄN autolla ajamassa liukkaan radan ja olin sitten jossain vaiheessa autojonon kärjessä lähtemässä radalle. En ihan ymmärtänyt ohjeita, jotka jaettiin radiopuhelimen kautta ja sanoivat lopuksi, että "jos on epäselvää, niin vilauta pitkiä valoja". No helvetti, enhän minä siinä hädissään muistanut että mistä helvetistä saa rämpytettyä pitkiä ja lyhyitä, koska olin ajanut autollamme lähinnä lyhyttä kaupunkiajoa päiväsaikaan. :/ Ihan pikkaisen nolotti. Totesin silti, että fiksumpi aina kertoa ettei osaa/muista kuin että lähtee vain painamaan ja ajattelee että vauhti korjaa virheet.

Vierailija
11/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on hengenvaarasta jos autoa ajaa henkilö, joka ei tiedä varmuudella vielä edes perusasioita kuten jarrun paikkaa. Silloin on oikeus ja kohtuus huomauttaa, että kannattaa miettiä vielä toisen kerran autolla ajamista jo pelkästään muiden turvallisuuden takia.

Vierailija
12/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö siis opetusluvalla ajokorttia ja oot nyt perusvaiheessa kun menet radalle vuokra-autolla yksin etkä opettajan kanssa?  Syventävässähän sinne mennään omalla autolla eikä autokoulun autolla, en tiedä onko sillon opettajaa mukana (mulla vasta ensi vuonna edessä)

Ei. Vaan autokoulun 3. vaihe. Tämä rata-ajo vain puuttuu ja sitten on pitkäaikainen ajokortti taskussa ja autokoulu lopullisesti ohi. Vuokra-auto odottaa minua ajoradalla.

ap

Vierailija
13/13 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu miten saatanan vaarallista ja kyvytöntä porukkaa täällä on!

Leiki vaikka ladatulla aseella mieluummin mutta älä edes harkitse hyppääväsi auton rattiin noilla taidoilla.