Saako pikavipit anteeksi jos perheessä on pieniä lapsia?
Kommentit (29)
Tottakai saa. Mitä muuta oikein kuvittelit? Itsehän olen saanut asuntolainan ja ei tartte maksaa sitä takaisin, koska on pieniä lapsia mulla.
Itse otin luotot täyteen joka firmasta, alkoi vähän kuumottelemaan miten ne maksaisin, mutta sitten tuli mieleen, että lapsen tekemällähän se hoituu :) Olen nykyään yhden lapsen velaton vanhempi!
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Mutta entä jos oikein hyvin perustelee, että rahat on menneet tärkeisiin ostokohteisiin, kuten esimerkiksi autoon, ruokaan ja lasten vaippoihin sekä oikein kauniisti pyytää.
Totta kai. Pienet lapset on kuin 'vapaudu vankilasta' -kortti.
Velkaa - pienet lapset
Lomien jako työpaikalla - pienet lapset
Töistä myöhästyminen - pienet lapset
Väärällä kaistalla ajo - pienet lapset
Jonossa töniminen - pienet lapset
Pettäminen - pienet lapset
Ero - pienet lapset
Murha - pienet lapset
"Ai, no sitten, ihan ymmärrettävää."
Mun mielestä ihan kohtuullista. Ei kai muutoin kellään olisi suurperheitä. Mitä enemmän pieniä lapsia sen enemmän saa velkaa anteeksi.
Ei ole mikään pakko maksaa takaisin, ei siitä vankilaan joudu.
Kelan velkoja voi saadakin huoltajuuden perusteella vähintäänkin soviteltua.
Pikavippifirmat perivät kyllä saatavansa vaikka olisit neliraajahalvautunut kymmenen lapsen yksinhuoltaja.
Ja ei tässä minulla ole valittamista. Vippejä en ole ottanut enkä tule koskaan ottamaankaan.
Tottakai saa, miten sä luulit perheellisten muuten keräävän omaisuutensa? Kotihoidontuella??
Miksi hemmetissä saisi? :D Oletko aivan vieraantunut todellisuudesta kun edes kysyt tuollaista.
Toivottavasti aloittaja ei ollut tosissaan (tai ota edellisiä vastauksia tosissaan), mutta jos oli, niin varmuuden vuoksi tässä oikea vastaus: pikavippejä ei saa anteeksi lasten takia eikä sen perusteella, että rahat ovat menneet tärkeisiin juttuihin. Jokainen on vastuussa veloistaan ja kyllä ne täytyy takaisin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko maksaa takaisin, ei siitä vankilaan joudu.
Kyllä ulosottokierre ja luottotiedottomuus on vähintäänkin vankilaan verrattava tila -- pahempikin. Vankilassa ruoka neljä kertaa päivässä, harrastus- ja opiskelumahdollisuudet maksutta ja tietysti terveydenhuolto.
voi että kun olisi nuorempana tajunnut hankkia lapsia kun oli luottotiedot menossa! oletko miettinyt että kun saat vipit anteeksi annat lapset adoptioon/teet jotakin että ne otetaan huostaan? Velaton ja vapaa tulevaisuus!
Hauskahko aloitus. Ulosotossa suojaosuus on isompi, siinäpä se.
t. vouti
joo tottakai saa. Ei pikkulapsiperheiden tarvi pitää huolta taloudestaan
Tietysti saat vipit anteeksi mutta vain niin kauan kun sulla on alle 1vuotias lapsi. Eli heti kun se täyttää yks niin velat taas lankeaa maksettavaksi, mutta jos on uusi lapsi tulossa niin taas saat anteeksi kaikki vipit eikä tarvitse edes perustella.
Kyllä saa. Riittää ihan vapaamuotoinen hakemus.
Saa, kun kirjoitat yksityiskohtaisen selityksen, miten kaikki ylimääräiset rahat käytät tulevaisuudessa kondomeihin ja muihin ehkäisykeinoihin. Liitä mukaan kuitit jo ostetuista kondomeista.
Totta kai saa, pienten lasten vanhemmat ovat vapaita kaikesta vastuusta. Lapsia ei tarvitse kasvattaa, taloudesta ei tarvitse pitää huolta ja jos töissä mokailee vähän enemmän niin eihän se haittaa koska on pienen lapsen vanhempi!!
Olen tahattomasti lapseton, kelpaako myös kissa syyksi saada pikavipit anteeksi?
En usko.