Ihonhoitovinkkinne +30 vuotiaalle
Miten ja millä aineilla hoidatte ihoanne? Onko teillä erikseen päivä ja yörasvat ja minkälainen silmänympärysvoide?
Kommentit (5)
Hei tampio, jokainen on yksilö ja se mikä toimii minulla, ei taatusti toimi juuri sinulla. Sitäpaitsi geenit vaikuttaa about eniten - siksipä meikäläistä aina pidetäänkin toistakymmentä vuotta nuorempana kuin olen. Tosin hoidan ihoani säännöllisesti ja hyvillä aineilla.
Mulla on päivä- ja yövoide, sekä silmänympärysvoide (jota käytän aamuin ja illoin). Muuten puhdistan ihoa puhdistusgeelillä (jolla poistan myös meikit illalla), ja kerran viikossa kuorintavoiteella pyörittelen. Siinä se. (Mua luullaan järjestään kolmekymppiseksi, vaikka olen jo 40+).
Käytän Nivean Q10 vanhemmalle iholle tarkoitettuja kasvovoiteita. Käytän päivällä samaa kuin yöllä eli päivävoidetta. Minusta yövoide on liian rasvainen. Silmänynpärysvoidetta käytän samasta sarjasta aamuin illoin. Ihoni on hyvä ja omasta mielestäni aika sileä ikäisekseni. Nuo voiteet ovat kohtuuhintaisia ja imeytyvät hyvin ja nopeasti. Suosittelen lämpimästi. Olen joskus kokeillut muita kalliimpiakin ja käytänkin joskus tehotippoja jostakin toisesta sarjasta.
Mulla on erikseen sekä putsarit, kasvovedet että voiteet aamulla ja illalla. Aamulla pesen ihoni normaalin tai kuivan ihon puhdistusvaahdolla, käytän alkoholitonta kasvovettä, laitan kosteusvoiteen sijaan huokosia supistavan tehoseerumin (Lancomen useimmiten), silmänympäryksiin joku turvotusta vähentävä silmänympärysvoide ja sitten meikki. Aamuisin käytettävää kasvovettä ja silmänympärysvoidetta säilytän jääkaapissa.
Illalla poistan ensin silmämeikin, sitten putsaan kasvot puhdistusöljyllä ja sen jälkeen vaahdolla tai geelillä. Kasvovetenä voimakkaampi kuin aamulla, yövoiteena esim. etanavoide ja silmänympärysvoide. Sekä aamuin että illoin laitan myös ripsiseerumia.
Kuorin ihoni ja laitan naamion 2 kertaa viikossa.
Olen 43 ja minua luullaan pääsääntöisesti noin 10 vuotta nuoremmaksi. Myös kosmetologit ja kampaajat. Ihotyyppini on aina ollut rasvainen, mutta finnejä ei ole liiemmin ollut ehkä johtuen siitä, että olen aina hoitanut ihoani hyvin. Vanhemmiten iho on tietysti vähän kuivunut ja ohentunut, mutta päivävoiteeksi minulle riittää edelleen joku seerumi. Molemmilla vanhemmilani on hyvä iho ja 70 kymppinen äitini näyttää noin 55 vuotiaalta eli geenit auttanevat myös paljon.
Alkoholitonta ja silikonitonta ja mahdollisimman lisäaineetonta. Riittävästi antioksidantteja sisäisesti ja ulkoisesti.