Naisten kasvojen radikaali muutos kolmenkympin kynnyksellä
Vertailin juuri muutaman tunnin ajan 20 naistuttuni fb-kuvia viimeisen 8 vuoden ajalta. Kuvissa sama nainen 24-26 ja nyt 32-34 vuotiaana. Kyllä se vain niin on, että +30v näyttää +30v:ltä. Muutamassa vuodessa, aika tarkalleen 28 vuotiaana, alkaa naisen kasvoissa nopea muutos vanhemmaksi naiseksi. Jollain tavalla nuoruuden hehku katoaa, en osaa sitä paremmin kuvata.
Mieskavereissani näkyy myös selvä ero 8 vuodessa mutta muutos on ennemminkin lineaarinen eikä hyppäyksenomainen.
En tarkoita mitenkään, että vanhemman naisen kasvot olisivat huonommat. Ei. Mutta ero on kuin yöllä ja päivällä kun tarkasti katsoo.
Kommentit (60)
Silloinhan alkaa kulta-aika kun kasvoista sulaa kaikki pyöreys pois ja tilalle tulee aikuisen kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Jepjep. Minulla nyt 25-vuotiaana yhtäkkiä alkanut ikään kuin korostua kasvojen luut, poskipäät erottuu eri tavalla kuin 20-vuotiaana, painossa ei kuitenkaan muutoksia. Nenä myös hieman pidempi... Oikeastaan ero on aika hauska, persoonallisempi. Mä odotan vaan mielenkiinnolla mitä 30-vuotiaana sitten. :D
Mä oon samanikäinen ja odottelen koska mun kasvoista lähtee lapsenpyöreys. :D isot silmät ja pyöreät vauvaposket saa mut näyttämään aivan kakaralta. :D jopa mun kädet on sellaiset vauvamaiset. Toki ihan aikuisen naisen käden kokoiset, mutta sellaiset pulleat niin kuin pikkulapsilla. :'D
Olen 32v. Aina minulla on ollut pyöreät kasvot. Minua luullaan edelleen 25- vuotiaaksi. Kapeakasvoiset kaverini ovat taas ikäisiään vanhemman näköisiä.
Kun olin 37v. niin alkossa kysyttiin papereita. Tupakkia ostessa viimeks kysyttiin 43v.
68v. äiti ei näytä ikäiseltään vaan nuoremmalta. Sama juttu siskolla ja veljellä.
69v. isä näyttää nuoremmalta.
Mulla on rasvainen ihotyyppi niinkuin äidilläkin on. Ryppyjä ei tule helposti.
Fiinnejä ja mustapäitä tulee vieläkin mikä ärsyttää mua.
Tunnen joitakin jotka näyttävät nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen ja huomaan tuon eron itsessäni ja muissa. Koen kuitenkin, että kyse on nimenomaan siitä, että lapsenomaiset piirteet katoavat ja kasvot naisellistuvat, joku voi tietysti ajatella tämän rupsahtamisena.
Pyöreys, pehmeys viestivät miehille hedelmällisyydestä. Naiset itse luulevat miesten pitävät luisevista ja kapeista kasvoista, mutta todellisuudessa sopivan pyöreät ovat kysyttyjä - läskeys taas ei.
Miehet luulevat naisten miettivän tuntikausia päivittäin mistä miehet pitävät.
Rakastakaa jokainen sitä naamaanne, oli se sitten lapsenpyöreä, keski-ikäinen tai ryppyinen. Se on teidän naama ja jos te ette rakasta sitä niin elämässä on jotain pielessä.
Älkää pohtiko mistä miehet pitävät tai muut naiset tai ihmiset.
Älkää pohtiko mikä ja kuka rupsahtaa ja milloin.
Älkää käyttäkö elämästänne tunteja fb-kavereiden naamojen tutkimiseen.
Älkää kirjoittako väsyneitä katkeria tekstejä av:lle (otan tästä itsekin opikseni).
Olen 37v ja näytän reilusti nuoremmalta, samaa "vikaa" muissakin suvun naisissa. Minua luullaan aina alle 30v. Mutta silti allekirjoitan tuon ap:nkin huomanneen muutoksen. Näytän siis edelleen nuorelle, ei ryppyjäkään, mutta noin 32v kohdalla tapahtui iso muutos ja kasvot muuttuivat. Nuorempana näytin entistä nuoremmalta joten itse tuon tapahtuneen muutoksen huomaan selkeästi ja koen vanhentuneeni paljon vaikka muiden mielestä olen edelleen se nuori ja raikas ulkonäöltäni.
Jäi mieleen kun katsoin joskus aikaa sitten dokumenttia, jossa kerrottiin että ihmisen solut uudistuvat kopiomalla itsensä 7 vuoden sykleissä. Asiaa havainnollistettiin niin että otetaan kuva, joka kopiodaan ja aina uusi kopio edellisestä. Vaikka kuva edelleen pysyy tunnistettavasti samana, on se jokaisen uuden kopion kohdalla hiukan erilainen kuin alkuperäinen. Tästä siis johtuu se että ihmisen piirteet vanhetessa muuttuu hiljalleen ja usein se näkyy sykleissä. Ei siis vain niin että vanhentuessa, tulee ryppyjä jne, vaan eri kehon osat, muuttuvat hitusen. Uudet kopioituneet solut eivät muodosta enää täysin samaa "kuvaa" kuin edelliset.
Ap on selväasti nainen.Ei ketään miestä, vaikka olisi kuinka lassukka, voi kiinnostaa toisten naisten rypyt niin paljon että parin tunnin ajan niitä tuijottelisi.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavapiirin naisten nopea, silminnähtävä vanheneminen on tapahtunut vauvan synnyttyä. Siinä kolmenkympin hujakoilla, olen sen siihen vauvavuoden rankkuuteen valvomisineen yhdistänyt enemmän kuin tietyn iän täyttämiseen.
Minulla tuo nopea vanheneminen osui kolmeenkymppiin siitä huolimatta, että lapset oli saatu n. 25-vuotiaana. Toki nyt 32-vuotiaana pahimmat ruuhkavuodet päällä. Kyllä se näkyy nyt, mutta vielä 25-vuotiaana ei näkynyt, vauvasta huolimatta. Uni tulee ilmeisesti iän myötä tärkeämmäksi.
Olen 23 vuotias, ja minulla on vieläkin naama kuin pienellä lapsella, vanhempani ja sisarukseni näyttävät huomattavasti ikäistään nuoremmilta. Olen sellainen Babyface-tyyppinen ihminen, nuorempana minua kutsuttiin pallinaamaksi mutta minullapa on etu niihin kaitakasvoisiin ihmisiin nähden :)
Kyllä se kollageeni- yms tuotanto vähenee ja rupsahtaminen alkaa. Maan vetovoima tekee tehtävänsä... Ei se mitään "naisellisuutta" ole. Ikävä kyllä viihdeteollisuus, jossa aletaan piikittämään naisiin mitä milloinkin jo kovin nuoresta lähtien vääristää monen kuvaa siitä miltä keskiverto samanikäinen näyttää...
Vierailija kirjoitti:
Ap on selväasti nainen.Ei ketään miestä, vaikka olisi kuinka lassukka, voi kiinnostaa toisten naisten rypyt niin paljon että parin tunnin ajan niitä tuijottelisi.
Täältä löytyy kyllä myös mieskirjoittaja joka tykkää toistella tuota "nuoruuden hehkua" ja sen katoamista ja sama tyyppi lienee taas asialla. Mitä sen "ihon hehku" oikein on? Ei mun naama ole minkään ikäisenä hehkunut.
Nyt kun aloin miettiä, niin pidän omista kasvoistani nykyään enemmän. Olen nyt 28-vuotias ja nuorempana kasvoni olivat pullamaisemmat, pyöreät ja pehmeät piirteet. Nykyän niissä on enemmän särmää, vaikka paino on sama kuin ennen. Huolirypyt otsassa ovat syventyneet, mutta muutoin olen tyytyväisempi, vaikken mikään kaunokainen ole koskaan ollutkaan. Kenties nelikymppisenä oon oikein seksy milf tätä menoa!
Mulla rupes rypyt näkyy jo 22-vuotiaana, parin vuoden opiskelun jälkeen. Kai se opiskelu ja sen ohessa tehty vuorotyö rasitti niin paljon, tai mulla on vaan huonot geenit.
Maailman kauneimpien listoille äänestetään aina yli 30 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen ja huomaan tuon eron itsessäni ja muissa. Koen kuitenkin, että kyse on nimenomaan siitä, että lapsenomaiset piirteet katoavat ja kasvot naisellistuvat, joku voi tietysti ajatella tämän rupsahtamisena.
Pyöreys, pehmeys viestivät miehille hedelmällisyydestä. Naiset itse luulevat miesten pitävät luisevista ja kapeista kasvoista, mutta todellisuudessa sopivan pyöreät ovat kysyttyjä - läskeys taas ei.
Miehet luulevat naisten miettivän tuntikausia päivittäin mistä miehet pitävät.
Rakastakaa jokainen sitä naamaanne, oli se sitten lapsenpyöreä, keski-ikäinen tai ryppyinen. Se on teidän naama ja jos te ette rakasta sitä niin elämässä on jotain pielessä.
Älkää pohtiko mistä miehet pitävät tai muut naiset tai ihmiset.
Älkää pohtiko mikä ja kuka rupsahtaa ja milloin.
Älkää käyttäkö elämästänne tunteja fb-kavereiden naamojen tutkimiseen.
Älkää kirjoittako väsyneitä katkeria tekstejä av:lle (otan tästä itsekin opikseni).
Tää oli täydellinen ❤
Vierailija kirjoitti:
Maailman kauneimpien listoille äänestetään aina yli 30 vuotiaita.
Poikkeuksellisen suotuisat perintötekijät ja kurinalainen terveyden- ja kauneudenhoito saavat tuon ihmeen aikaiseksi. Ja tietysti kosmetiikka ja edustavat kuvat jne. Mutta jos saunasta tulee ulos kaksi tavista, Tyyne 34v ja Jennica 19v, niin saunan ulkopuolella olevat miehet eivät edes huomaa Tyyneä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä löytyy kyllä myös mieskirjoittaja joka tykkää toistella tuota "nuoruuden hehkua" ja sen katoamista ja sama tyyppi lienee taas asialla. Mitä sen "ihon hehku" oikein on? Ei mun naama ole minkään ikäisenä hehkunut.
Saunan jälkeen se iho hehkuu. Tulipunaisena :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla hehkui nuorena. Aknesta nimittäin.
Tämä on totta! Mielestäni naiset ovat kauneimmillaan yli kolmekymppisenä.