Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autonvuokraus Miamissa? Pitääkö olla kv-kortti? Millaiset vakuutukset?

Vierailija
29.12.2016 |

Halutaan vuokrata auto 10 päiväksi. Vinkit kehiin.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuokrannut auton aina Miamissa suoraan lentokentältä. Maksaa 20-30$ päivä. Sisältää vakuutukset ja vapaat kilometrit. Halvemmallakin kai saa. Ajokortista en tiedä, mulla on kansainvälinen. M29 ja latino

Vierailija
2/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöjen mukaan pitää olla virallinen käännös ajokortista. Suomalaisessa kun ei ole englanninkielisiä tekstejä. Käännöksen saa Autoliitosta. Paperi maksaa muutaman kympin ja on voimassa vuoden. Törkeää rahastusta minun mielestäni. Tähän mennessä kukaan ei ole sitä koskaan kysynyt. Poliisin pysäyttäessäkin on suomalainen kortti kelvannut sellaisenaan.

Vakuutus on kallis, se maksaa yleensä yhtä paljon kuin autokin. Vakuutus on kuljettajakohtainen, jos haluaa vuorotella ajamista niin jokainen nimetty kuljettaja maksaa lisää. Vakuutukset ovat eri hintaisia eri firmoissa. Tiskiltä noutohetkellä otettu vakuutus on varmasti kallein. Netin kautta varattaessa saa yleensä halvemman vakuutuksen. En ole koskaan pystynyt ehdoista selvittämään onko niissä millaisia eroja.

Vakuutuksia on kolmea tasoa: Perus-liikennevakuutus, joka korvaa vastapuolen vahingot. Kasko-tyyppinen, joka korvaa vuokra-autonkin vahingot omavastuun ylittävältä osuudelta. Kallein taso korvaa myös oman ajoneuvon henkilövahingot. Huomaa, että useimmissa suomalaisissa matkavakuutuksissa on nimenomaan rajaus, ettei Pohjois-Amerikassa korvata liikenneonnettomuuksien sairaalahoitoa. Siinä voi jäädä hankalaan tilanteeseen, koska Jenkeissä sairaanhoito on älyttömän kallista. Toisaalta tuo "kaikenkattava" vakuutus on hyvin kallis, juurikin hoitokulujen takia. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut asioida amerikkalaisten vakuutusfirmojen kanssa korvausasioissa. Olen sentään ajanut kymmeniätuhansia maileja ristiin rastiin mannerta.

Loppuyhteenveto: Koska todelliset kustannukset tulevat vakuutuksista, niin valitsen vähän isomman ja mukavamman auton. Kymppi lisää päivässä ei juuri tunnu. Miamissa joku avo-Mustangi voisi olla kiva. Vakuutusmaksut ovat samat autotyypistä riippumatta, ellei sitten mennä tosi erikoisiin autoihin: Corvette tai eurooppalaiset sportit (joka sisältää kyllä perus-BMW:t).

Suosittelen kyllä. Jenkeissä autoilu on helppoa, töppäilijöitä siedetään ja tilaa annetaan (paitsi Manhattanilla). Kaikki on tehty autoilijoiden ehdoilla, joten ilman autoa jää monesta asiasta paitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa vuokrannut työmatkalla auton USAssa ja Kanadassa lentokentällä. Tavallinen suomalainen ajortti käy. Vakuutukset otan firman matkustussäännön mukaan joten yksityishenkilönä asia on toinen.

Vierailija
4/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto? Miami?

Mitä sä täältä kysyt?

Vierailija
5/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että useimmissa suomalaisissa matkavakuutuksissa on nimenomaan rajaus, ettei Pohjois-Amerikassa korvata liikenneonnettomuuksien sairaalahoitoa. Siinä voi jäädä hankalaan tilanteeseen, koska Jenkeissä sairaanhoito on älyttömän kallista.

Voiko pitää paikkaansa? Eihän tuollaisessa vakuutuksessa ole mitään järkeä, jos linja-auto ajaa kolarin kun olet kyydissä niin joudut maksumieheksi.

Vierailija
6/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen ajokortti "pitää olla", vuokraamossa sitä ei kukaan kysele Jenkeissä tai Kanadassa. Sen sijaan, jos poliisin kanssa joutuu auton kanssa tekemisiin, ilman kv-ajokorttia voi olla ongelmia. Halpa hinta, kun Autoliiton kautta sen kv-ajokortin ottaa. 

Vakuutukset sen mukaan, minkälaista riskinhallintaa harrastaa. Itse en ole kahta poikkeusta lukuunottamatta ottanut koskaan lisävakuutuksia. Huolellisuutta ajaessa ja ei vie autoa parkkihalleissa tai pysäköintialueilla ns. romuautojen viereen tai lähelle kaupan ovia, jos itsellä terveet jalat on kävelyä varten. 

Miami on yksi Jenkkien halvimpia vuokra-autopaikkoja, Avoauto on suositeltava valinta ihan vaan kokemuksen takia jo. Helpointa kentältä suoraan ottaa auto. Liikenne on Miamin lähellä tosi vilkasta ja nopearytmistä. 

Vierailija
7/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa Suomesta käsin jo niin saat halvemmalla. Huomaa mailirajoitukset ja se, ettei kaikki vuokraamot anna esim. poistua osavaltiosta.

Vierailija
8/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen ajokortti "pitää olla", vuokraamossa sitä ei kukaan kysele Jenkeissä tai Kanadassa. Sen sijaan, jos poliisin kanssa joutuu auton kanssa tekemisiin, ilman kv-ajokorttia voi olla ongelmia. Halpa hinta, kun Autoliiton kautta sen kv-ajokortin ottaa. 

Vakuutukset sen mukaan, minkälaista riskinhallintaa harrastaa. Itse en ole kahta poikkeusta lukuunottamatta ottanut koskaan lisävakuutuksia. Huolellisuutta ajaessa ja ei vie autoa parkkihalleissa tai pysäköintialueilla ns. romuautojen viereen tai lähelle kaupan ovia, jos itsellä terveet jalat on kävelyä varten. 

Miami on yksi Jenkkien halvimpia vuokra-autopaikkoja, Avoauto on suositeltava valinta ihan vaan kokemuksen takia jo. Helpointa kentältä suoraan ottaa auto. Liikenne on Miamin lähellä tosi vilkasta ja nopearytmistä. 

En kyllä ottaisi Floridassa avoautoa kuumimpina kuukausina, koska katto auki on melkein mahdotonta ajaa päiväsaikaan auringon porotuksen takia. Lisäksi matkatavaroiden mahtuminen autoon on vähän niin ja näin, eikä avoauto sovi oikein road trip -tyyliseen matkantekoon.

CDW tulee aina hintaan ja on täysin riittävä vakuutus.

Vierailija
9/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa Suomesta käsin jo niin saat halvemmalla. Huomaa mailirajoitukset ja se, ettei kaikki vuokraamot anna esim. poistua osavaltiosta.

Heh. Mailirajoituksia ei ole kuin urheiluautoissa. :D Yhdenkään autovuokraamon en ole koskaan kuullut rajoittavan osavaltiosta poistumista. Maasta poistuminen on tietenkin oma juttunsa.

Vierailija
10/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että useimmissa suomalaisissa matkavakuutuksissa on nimenomaan rajaus, ettei Pohjois-Amerikassa korvata liikenneonnettomuuksien sairaalahoitoa. Siinä voi jäädä hankalaan tilanteeseen, koska Jenkeissä sairaanhoito on älyttömän kallista.

Voiko pitää paikkaansa? Eihän tuollaisessa vakuutuksessa ole mitään järkeä, jos linja-auto ajaa kolarin kun olet kyydissä niin joudut maksumieheksi.

Ei, siinä tapauksessa se menee bussifirman vakuutuksesta. Taksikolarissa taksifirman vakuutus maksaa.

Älä minua usko, vaan lue oman matkavakuutuksesi ehdot.

Vierailija
11/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vuokrannut auton aina Miamissa suoraan lentokentältä. Maksaa 20-30$ päivä. Sisältää vakuutukset ja vapaat kilometrit. Halvemmallakin kai saa. Ajokortista en tiedä, mulla on kansainvälinen. M29 ja latino

"Suoraan lentokentältä"? Miten tuo tapahtuu, kun kaikki autovuokraamot ovat parin mailin päässä Rental Car Centerissä?

Vierailija
12/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tarinaa kun muillakin, suomalainen ajokortti kelvannut aina. Vakuutusehtoihin en ole perehtynyt kun autovuokraukset olleet aina tyomatkoilla jolloin CDW tulee aina otettua. Noin muuten netista saat yleensa etukateen maksettuna parhaan hinnan. 

Matkavakuutuspointti oli hyva, kannattaa siis tsekata varmuuden vuoksi!

Vierailija
13/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tarinaa kun muillakin, suomalainen ajokortti kelvannut aina. Vakuutusehtoihin en ole perehtynyt kun autovuokraukset olleet aina tyomatkoilla jolloin CDW tulee aina otettua. Noin muuten netista saat yleensa etukateen maksettuna parhaan hinnan. 

Ainiin, vaikka taalla jankataan luottkortin tarpeettomuudesta tasaisin valiajoin, muista etta tassa kohtaa se on parempi olla tai auto jaa sinne vuokraamoon :)

Vierailija
14/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, vaikka taalla jankataan luottkortin tarpeettomuudesta tasaisin valiajoin, muista etta tassa kohtaa se on parempi olla tai auto jaa sinne vuokraamoon :)

Juuri näin. :)

Vierailija
15/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suoraan lentokentältä"? Miten tuo tapahtuu, kun kaikki autovuokraamot ovat parin mailin päässä Rental Car Centerissä?

Samaa kenttäähän se kuitenkin on. Ja juna vie sinne hetkessä.

Vierailija
16/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Poliisille ei saa antaa yhtään tilaisuutta sakottaa tms käyttää valtaansa.

Navigaattoria suosittelen.

Sun Pass eli tietullilaite kuuluu vissiin kaikkien autojen hintaan.

Vierailija
17/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

MInäkin suosittelen navigaattoria, mutta en todellakaan vuokraamolta vuokrattua. Kannattaa ladata joku navigointisofta puhelimeen, niin tulee paljon halvemmaksi. TomTom, Navigon jne ovat todella käteviä ja toimiviksi testattuja, eikä vaadi datayhteyttä toimiakseen.

Vierailija
18/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä.

Nyt tiedän, että  Miamin lentokentältä saa vuokrattua suoraan auton ja niin aiomme tehdä. Auton pitää olla isohko, jotta 3 isoa matkalaukkua ja golfbagit mahtuvat. KV-kortin aion hankkia varmuuden vuoksi. Ja luottokortti mukaan. Jees.

Ainoa asia, joka on nyt vielä epäselvää, on, että millaiset vakuutukset tähän kannattaisi ottaa. Todennäköistä ja toivottavaa on, että mitään vahinkoa ei satu, mutta toisaalta, kuinkahan paljon joutuu pulittamaan, jos ajaa kolarin ja on itse syyllinen? Ellei ole sitä kaikenkattavaa vakuutusta. Mistä lyhenne CDW tulee?

ap

Vierailija
19/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysvakuutus, muuten olette kusessa ja joudutte maksumiehiksi.

Vierailija
20/47 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

MInäkin suosittelen navigaattoria, mutta en todellakaan vuokraamolta vuokrattua. Kannattaa ladata joku navigointisofta puhelimeen, niin tulee paljon halvemmaksi. TomTom, Navigon jne ovat todella käteviä ja toimiviksi testattuja, eikä vaadi datayhteyttä toimiakseen.

Meillä taitaa olla vielä jossain laatikon pohjalla oma tomtom. Saakohan siihen ladattua Floridan kartan. Pitääpä tarkistaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän