Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskisitko tämän pettämiseksi ?

Vierailija
28.12.2016 |

Seurustelun alussa esitin pyynnön että mieheni katkaisisi välinsä naispuoliseen ystäväänsä jonka motiivit olivat kyseenalaisia ja mieheni asetti hänet edelleni (ei omasta mielestään tarkoituksella). Eivät tavanneet kasvotusten kuin kerran tai kaksi vuodessa, puheluita ja tekstiviestejä senkin edestä ns. Henkistä yhteyttä. Aikaisemmin olivat yhtäaikaa sinkkuja, mutta suhdetta ei syntynyt (mukamas).

Tästä välien katkaisemisesta on nyt useita vuosia, mutta tänään selvisi että ovat soitelleet ja vaihtaneet viestejä aktiivisesti vuosia. Mies on vaan alkuseurustelun jälkeen poistanut viestit ja soittotiedot puhelimesta ja ilmeisesti opetellut naisen numeron ulkoa koska tallennettuna sitä ei löydy - nimenä tai numerona. Syynä tähän toimintaan on se, että mies ei halunnut minun skitsoavan. Suhteemme vakavoiduttua en olisi kokenut tätä ystävyyttä uhkana, mutta piilottelu muuttaa asetelmaa.

En voi avautua ystäville, koska toinen on juuri synnyttänyt ja en halua rikkoa hänen kuplaansa. Toisen tiedän levittävän tätä tietoa muille eli voin avautua vain positiivisessa mielessä. Olen raskaana ja epävarma pidänkö lapsen vai en. En tiedä puhuuko nyt hormonit ja teen asiasta isomman mitä se on... mielipiteitä ?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukut ei auta vaan ne mielipiteet... -ap

Vierailija
2/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö mies raskaudesta? Miten tämä yhteydenpito tuli ilmi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. En voisi enää ikinä luottaa mieheen. Mieti, pimittänyt sinulta tätä tietoa VUOSIA.

Vierailija
4/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun kokeilla puhua sen naisen kanssa, saisit selville että onko se kiinnostunut siinä mielessä sun miehestä... sanot että olet raskaana ja esität oikein onnellista ym. näet sen naamasta nakertaako se sitä. Oot vaan sillai että oon ajatellu että kun te miehen kanssa ennen olitte ystäviä että aletaan kaikki kolme olemaan ystäviä...

Vierailija
5/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo ollut epärehellistä, luottamuksen pettämistä. Joskaan en kyllä usko alun alkaenkaan siihen jos parisuhteessa toinen alkaa sanella toisen muita ihmissuhteita.

Tsemppiä selvittelyyn!

Vierailija
6/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonit, teet nyt kärpäsestä härkäsen. Miehellä on naiskaveri, jonka kanssa ei ole koskaan seurustellut, nähnyt pari kertaa livenä ja muuten soitellut ja viestitellyt vuosien varrella. Ennen näitä kutsuttiin kirjekavereksi. Ei mies ole sinua pettänyt, vaikka hän on kaverinsa kanssa pitänyt yhteyttä. Mitään ongelmaa tuskin olisi, jos tämä nainen olisikin mies. Jos olet aikanaan vetänyt kamalat raivarit ja kiukutellut, etteivät saa olla tekemisissä, niin tottakai mies on salanut asian sinulta. Jos olet noin epävarma, parempi ettet pisä lastakaan. Kasva ensiksi aikuiseksi ja kasvata itsellesi itsetunto.

Vierailija
7/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää raskaudesta. Suunniteltu. Sain tietää kun olimme jouluvisiitillä miehen isovanhempien luona. Kesken lounaan puhelin soi ja mies painoi luuria (tavallisesti olisi vastannut ja sanonut että nyt ei sovi, tai laittanut viestin perään).

Autossa kysyin kuka soitti ja mies kertoi että tämä nainen. Ehdotti että menisimme kahville naisen luo, koska sama paikkakunta missä isovanhemmat asuu (toisella puolella suomea). Tässä vaiheessa halusin tietää yhteydenpidosta ja mies kertoi itse. Totuutta tuskin saan koskaan tietää. Olisi ilman puheluakin ilmeisesti itse oma-aloitteisesti ottanut tämän kyläilyn puheeksi koska siitä oli mitä ilmeisemmin sovittu jo etukäteen tai sitten ei. Tämän jälkeen sumeni ja tuntuu etten pysty ajattelemaan selkeästi.

Puhelin on aina ollut ilman lukkoa ja esim. Viesteihin olen saanut vastata jos pirahtaa ja mies ajaa esim. Autoa. -ap

Vierailija
8/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän haisee kirjoittajan aktiivinen hormoonitoiminta. Kyllä juttukavereita voi olla myös vastakkaista sukupuolta. Ne ei ykeensä tarkoita suhdetta. Numeroa onneksi tänäpäivänä tarvi opetella ulkoa. Pikaviestittimet tallentaa ihan omatoimisesti käyttäjän. Ja ja jos suhdetta ei silloin tullut, niin miksi sitä tulisi nykyään. Kavereitahan voi silti olla.

Enemmän huolissani olisin, että eihän vain ole nyt salaa käyty stalkkaamassa toisen puhelimesta niitä numeroita ja viestejä. Sehän on rikos ja yleensä sellainen asia mikä tappaa suhteen hyvinkin nopeasti. Luottamuspulasta se kertoo.

Vierailija
9/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuksen mies on tuossa minusta pettänyt.

Riippuisi omalla kohdalla aika paljon jatkosta, että miten asia nyt tuli esille ja minkä luontoista yhteydenpito on ollut.

Sinut se mies kuitenkin halusi, mutta jotain erityistä on varmaan hänen ja ystävänaisen välillä, jos on nähnyt salailun vaivan ja ottanut riskin.

Alun perin huono asetelma rajoittaa ja kieltää toista, mutta toisaalta luulis että yhteydenpidon katkaisuun olisi riittänyt syyksi se, että koet sen epämukavana.

Onko mies salannut paljon muutakin sen pelossa, että et tykkää..?

Vauvan pitäisin jos se tuntuisi hyvältä ajatukselta itsestäni ja yksikseenkin.

Mielestäni suhteessanne on vikaa, jos toisen täytyy rajoittaa ja hallita ja toisen piilottaa ja salata.

Vierailija
10/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoonit, teet nyt kärpäsestä härkäsen. Miehellä on naiskaveri, jonka kanssa ei ole koskaan seurustellut, nähnyt pari kertaa livenä ja muuten soitellut ja viestitellyt vuosien varrella. Ennen näitä kutsuttiin kirjekavereksi. Ei mies ole sinua pettänyt, vaikka hän on kaverinsa kanssa pitänyt yhteyttä. Mitään ongelmaa tuskin olisi, jos tämä nainen olisikin mies. Jos olet aikanaan vetänyt kamalat raivarit ja kiukutellut, etteivät saa olla tekemisissä, niin tottakai mies on salanut asian sinulta. Jos olet noin epävarma, parempi ettet pisä lastakaan. Kasva ensiksi aikuiseksi ja kasvata itsellesi itsetunto.

...tai mies olisi voinut kasvattaa pallit ja kertoa suhteen laadun heti kättelyssä. Niin kauan että olet vakuuttunut TAI siirtyä susta eteenpäin. Eli jotakin hämärää on ollut. Onko vielä niin siihen et saa vastausta enää koska edes totuutta et voi uskoa

Vierailija
11/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää raskaudesta. Suunniteltu. Sain tietää kun olimme jouluvisiitillä miehen isovanhempien luona. Kesken lounaan puhelin soi ja mies painoi luuria (tavallisesti olisi vastannut ja sanonut että nyt ei sovi, tai laittanut viestin perään).

Autossa kysyin kuka soitti ja mies kertoi että tämä nainen. Ehdotti että menisimme kahville naisen luo, koska sama paikkakunta missä isovanhemmat asuu (toisella puolella suomea). Tässä vaiheessa halusin tietää yhteydenpidosta ja mies kertoi itse. Totuutta tuskin saan koskaan tietää. Olisi ilman puheluakin ilmeisesti itse oma-aloitteisesti ottanut tämän kyläilyn puheeksi koska siitä oli mitä ilmeisemmin sovittu jo etukäteen tai sitten ei. Tämän jälkeen sumeni ja tuntuu etten pysty ajattelemaan selkeästi.

Puhelin on aina ollut ilman lukkoa ja esim. Viesteihin olen saanut vastata jos pirahtaa ja mies ajaa esim. Autoa. -ap

Jos tässä nyt jokin kolmiodraama olisi menossa, tuskin mies olisi ehdottanut, että menette naisen luokse kylään. Mies olisi halunnut esitellä sinut kaverilleen.

Vierailija
12/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän haisee kirjoittajan aktiivinen hormoonitoiminta. Kyllä juttukavereita voi olla myös vastakkaista sukupuolta. Ne ei ykeensä tarkoita suhdetta. Numeroa onneksi tänäpäivänä tarvi opetella ulkoa. Pikaviestittimet tallentaa ihan omatoimisesti käyttäjän. Ja ja jos suhdetta ei silloin tullut, niin miksi sitä tulisi nykyään. Kavereitahan voi silti olla.

Enemmän huolissani olisin, että eihän vain ole nyt salaa käyty stalkkaamassa toisen puhelimesta niitä numeroita ja viestejä. Sehän on rikos ja yleensä sellainen asia mikä tappaa suhteen hyvinkin nopeasti. Luottamuspulasta se kertoo.

Seurustelun alkuvaiheessa miehellä oli asiatonta viestittelyä kahden varatun naisen kanssa (seksuaalista sisältöä). Ero oli silloin lähellä ja siitä lähtien ollaan sovittu tietystä avoimuudesta mm. Puhelimen suhteen. Olen joskus kurkannut viestejä kyllä ja tekoihin asti nuo eivät ole ainakaan silloin edenneet. Olen myös kertonut että tämän historian painolastin vuoksi ehdoton luottamus on lähes mahdotonta. -ap

Vierailija
13/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuisi omalla kohdalla aika paljon jatkosta, että miten asia nyt tuli esille ja minkä luontoista yhteydenpito on ollut.

Sinut se mies kuitenkin halusi, mutta jotain erityistä on varmaan hänen ja ystävänaisen välillä, jos on nähnyt salailun vaivan ja ottanut riskin.

Alun perin huono asetelma rajoittaa ja kieltää toista, mutta toisaalta luulis että yhteydenpidon katkaisuun olisi riittänyt syyksi se, että koet sen epämukavana.

Mielestäni suhteessanne on vikaa, jos toisen täytyy rajoittaa ja hallita ja toisen piilottaa ja salata.

Ja minusta myös ap petti luottamuksen alkaessaan vaatia miestä luopumaan ystävästään. Heti suhteen alkumetreillä. Ei noin tehdä toiselle. Jos luottamusta ei ole, niin silloin jatketaan matkaa. Mies ei halunnut luopua ystävästään, mikä on ihan ok. Ei ap sellaista voi vaatia.

Vierailija
14/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen itse mies ja minulla on ollut erilaisia kirjeenvaihtokavereita erilaisten asioiden tiimoilta, myös naisia. Vaimon on ollut parempi olla tietämättä, koska siten voin käsitellä hyvinkin intiimejä asioita parisuhteestamme. Mutta en todellakaan ole pettämässä vaimoani edelleenkään vaikka ollaan oltu yhdessä jo kohta 30v.

M48

Vierailija
15/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa eräs eksäni käytti, "tietysti salasin sinulta asioita, koska olisit niistä suuttunut" hieno parisuhde, ihme että on eksä..

Vierailija
16/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tästä oli jopa oikeasti apua. Suhteessa on puutetta luottamuksesta minun osaltani, mutta nyt tuntuu että mies ei ole ollut sen vähänkään luottamuksen arvoinen.

Miehellä on muitakin naispuoleisia ystäviä runsaasti, jopa kauniimpia mitä tämä yksilö mistä teen nyt ongelman. Ongelma on siinä että seurustelun alussa katsoimme leffaa ja tämä nainen soitti - mies painoi pausea ja antoi minun odottaa 40 minuuttia sohvalla että filmi jatkuisi. Olisi silloin pitänyt kävellä ulos, mutta tavattiin aina eri kaupungissa pitkän etäisyyden vuoksi ja olimme aina yötä toistemme luona. Tämän jatkuttua tovin vedin ne kuuluisat kilarit ja kaikki oli hyvin tähän saakka - paitsi luottamus. Näköjään ilman sitä ei pärjää. -ap

Vierailija
17/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvin vastenmielistä, että olet pakottanut miehesi pistämään välit poikki hyvään ystäväänsä. Se kertoo omasta epävarmuudestasi. En olisi itse suostunut tuollaiseen missään nimessä. 

Se on kuitenkin totta, että miehesi valehteli sinulle. Ehkä hän tosiaan koki sen ainoana vaihtoehtona?

Enpä ole kateellinen teidän suhteellenne.

Vierailija
18/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen itse mies ja minulla on ollut erilaisia kirjeenvaihtokavereita erilaisten asioiden tiimoilta, myös naisia. Vaimon on ollut parempi olla tietämättä, koska siten voin käsitellä hyvinkin intiimejä asioita parisuhteestamme. Mutta en todellakaan ole pettämässä vaimoani edelleenkään vaikka ollaan oltu yhdessä jo kohta 30v.

M48

Kiitos! Uskon että samankaltaista henkistä tukea tässä voi olla taustalla. Jotenkin tuntuu silti epämiellyttävältä että mies pesee suhteemme ongelmia tämän henkilön kanssa jos siitä nyt on kyse. Pitää ehdottaa sille tätä palstaa kunhan tämä keskustelu on hautautunut unholaan. Saa ainakin useampaa näkökulmaa.

Vierailija
19/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on hyvin vastenmielistä, että olet pakottanut miehesi pistämään välit poikki hyvään ystäväänsä. Se kertoo omasta epävarmuudestasi. En olisi itse suostunut tuollaiseen missään nimessä. 

Se on kuitenkin totta, että miehesi valehteli sinulle. Ehkä hän tosiaan koki sen ainoana vaihtoehtona?

Enpä ole kateellinen teidän suhteellenne.

No nyt luin tuon edellisen kommenttisi ja ymmärrän paremmin reaktiosi (mies odotuttanut sua 40 min puhelun takia). En olisi itsekään pitänyt sellaisesta käytöksestä. Välejä ei mielestäni olisi silti tarvinnut katkaista, mutta käytöstä kyllä muuttaa. 

Pahoitellut noista suorista sanoistani.

Mulla on omakohtaista kokemusta välien poikkipistämisestä (eli ystäväni puolisi on halunnut ystäväni pistävän välit minuun täysin poikki) ja se on tuntunut todella loukkaavalta. Olen siksi päättänyt, etten itse koskaan vaadi toiselta vastaavaa enkä suostu itse pistämään välejä poikki.

Vierailija
20/44 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi on tuntenut naisen vuosia ja viestitellyt tämän kanssa vuosia. Kyllä noiden vuosien aikana he olisivat parisuhteeseen kerinneet monet kerrat, mikseivät sitten ole suhteessa, jos olisivat sitä halunneet, onhan tässä ollut aikaa! Kummallakaan ei ole lapsiakaan, niin ettei miehesi/sen naisen olisi tarvinut kuin sanoa heipat ja lähteä. Vasta nyt olet raskaana, mikä muuttaa asioita tietenkin, mutta vasta nyt.

Minä varmaan haluaisin selvittää asian, ihan perusteellisesti. Ehdottaa, että tuo nainen tulee myös sinulle tutuksi ihmiseksi, ehkä voisitte jopa ystävystyä. En parhaalla tahdollanikaan saa tästä nyt kovin pahoja viboja, vaikka olen yleensä aika epäluuloinen tällaisten suhteen, mutta tällä kertaa en.

Miten se juttu päättyi, kun miehesi ehdotti kahville menoa sen naisen luo, miksette menneet?