Miesystävän exä kutsuttiin jouluna minulta kysymättä, ok vai ei?
Lyhyesti taustaa: poikaystävän kanssa oltu 2 ja puoli vuotta yhdessä. Viimeisen puolen vuoden aikana meillä on mennyt huonosti ja olemme alkaneet aktiivisesti parantamaan suhdettamme. Hän oli entisen tyttöystävänsä kanssa yhdessä lähemmäs 10 vuotta ja ovat edelleen todella hyviä ystäviä. Minäkin olen (enemmän tai vähemmän pakosta) kavereita tämän entisen kanssa. Poikaystävä, kuten myös hänen lähipiirinsä (perhe yms) ovat edelleen tiiviisti tekemisissä exän kanssa. Exä tulee mukaan moniin yhteisiin asioihin.
Varsinainen kysymys: mitä mieltä olette siitä, että exä oli jouluna kutsuttu pienen lähipiirin joulun viettoon? Kutsua ei esittänyt poikaystäväni vaan hänen perheensä, mutta omien sanojensa mukaan "exä mieluummin on kuin ei ole mukana" . Itse siis olin myös paikalla.
Asia ei ole minulle ok ja uskalsin sen ensimmäistä kertaa suhteemme aikana ilmaista. Poikaystäväni kuten ei hänen lähipiirinsäkään voi käsittää miten ja miksi ihmeessä en hyväksy asiaa. Joulu meni riidellessä miehen kanssa.
Mielipiteitä? Miten itse toimisitte?
Kommentit (63)
Hanki elämä, jos on noin sairaat ihmissuhteet ympärillä. Voi tsiisus...
Jotenkin näissä tarinoissa tuppaa aina oma osuus tapahtumiin unohtumaan. Kerrot, että teillä on ollut vaikeaa. Millä tavoin? Oletko mielestäsi tukenut kumppaniasi tasapuolisesti ja ollut kypsä suhteessanne? Oletko kommunikoinut hänen kanssaan avoimesti kaikesta? Miksi koet eksän läsnäolon ahdistavaksi? Usein eksä voi muodostua tärkeäksi tukijaksi tilanteessa, jossa ihminen kokee olevansa hylätty tai turhautunut. Kuulostaa siltä, ettei tästä tapauksesta kerrota kaikkea. Muuten kyseistä ongelmaa ei varmasti olisi edes syntynyt.
On selvää, että täti menettelee tuossa kyseenalaisesti ja miehen pitäisi myös osata laittaa rajat exän osallistumiselle.
Tulee kuva, että heillä olisi vielä halua yhteenpaluuseen tms. Uteliaana kysyn, että miksi ja miten mies ja ex erosivat aikoinaan? Jos kumpikin vähän katuu sitä nykyään.